Olej do kompresoru orlik.

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Olej do kompresoru orlik.

Příspěvek od hansdob »

Co kluci dáváte za olej do kompresoru dvoupistaku orlik?? A kolik se ho vejde??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Davame normalni 10w-40.Na olej je tam měrka.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
elkej
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 02 led 2008, 18:58
Bydliště: Trinec

Příspěvek od elkej »

Stačí klasický motorový olej, specifikaci mužeš upravit podle toho, kde kompresor stoji(venku na mrazu nebo někde v teple ). Komponenty jsou vlastně z osobních aut (co si pamatuju, tak ojnice a oj. ložiska to má ze Škoda 100, válec a píst je z Tatry 603). Množstvi oleje dvouválu do 1L.
Hlavně pravidelně měnit olej a přežije tě!
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak tak. Běžně tam lejeme 10w40. Stojí vevnitř v teple. Když jsem skládal pro sebe doma,kdy jsem koupil torzo bez ojnice a pístů, tak ojnice z feldy, navrtat mazací dírku, navařit lopatky, písty se daly koupit. Kdyby nebyl tak hlučný, není lepšího kompresoru.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

No na obsah jsem se ptal protože jsem myslel ze bude nějaký specoš olej tak abych věděl kolik objednat. Motorovéj pohoda dam do rysky na měrce. Moc díky za rady. Bude ve stodole v zimě vedle kůlničky.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já bych tam dal M6AD nebo max.15W-40 , na tyto oleje to bylo konstruováno, píst byl z Tatry 603 a ojnice ze š 100/upravená/..Hlavně aby tam byl a je třeba si uvědomit, že mazání je rostřikem , takže řidší oleje, pokud je kompresor v akci a pořádně topí jsou jen chcanky...Není dobře staré stroje předělávat na moderní dobu.. :)
nepropadat panice...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

On ten orlík zas tak na frémě nešvicuje. A pokud ho bude mít ve stodole,což je defakto venku akorát na něj nebude pršet ,tak bude. mít lepší trochu řidší olej. Ta dírka v té ojnici nejni zas tak velká aby tam ztuhlý olej hned natekl. Dělal jsem pár let na půjčovně a servisu stavební techniky,no kompresory se řešily hlavně v zimě....
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Tak ono top by bylo dávat olej na zimu a léto . Jak auta tak ostatní .
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nic proti Orlíku, ale kdyby to tak nežralo, na starý dílně jsme měli 300L s motorem 7,5kw, do nový jsem koupili pomaloběh Abac 2,2kw a roční spotřeba elektřiny šla skoro na polovinu
když se přezouvají kola tak ten kompresor i když má 300L jede pořád a těch 5kw už je fakt znát (crazy)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tomas6 píše:On ten orlík zas tak na frémě nešvicuje. A pokud ho bude mít ve stodole,což je defakto venku akorát na něj nebude pršet ,tak bude. mít lepší trochu řidší olej. Ta dírka v té ojnici nejni zas tak velká aby tam ztuhlý olej hned natekl. Dělal jsem pár let na půjčovně a servisu stavební techniky,no kompresory se řešily hlavně v zimě....
Jo, proč ne, my ho měli také venku, a důležité bylo, aby tam nějaký olej byl. A jelikož tehdy jiné skoro nebyly, tak se tam dávalo tohle stejně jako do T 603, a to je co píšeš ty, že když jsi natočil Tatru /třeba i klikou/ v zimě a neběžel rychle a nesundal sytič , tam mu prdly olej. chladiče..Na druhou stranu pokud se do toho motoru dal řidší olej, tak to také nebylo košer...
P.S. máš pravdu romane 1648 , účinnost a hlučnost tohoto kompresoru odpovídá tehdejší době, ale pokud to má někdo jen na "lehkou práci", proč ne...Kámoš má velký ATMOS/což je asi takový brácha/ s obrovským zásobníkem a pokud jej nevypneš , když jej nepotřebuješ a jsi zabraný do práce, tak když sepne, tak máš šok, hlavou prorazíš kardan na autě nad sebou a zabil bys vlastní tchyni... :D
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“