vw multivan

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Tak su aj 2.0 btdi 132kw ale to ma asi aj amarok a to sa vraj serka a vraj 103kw je spolahlivejsie dobry Chip a bolo by v pohode hadam. Tak R 5 PD vylucujem .
BMW 330 ix
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 723
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

O nějakých 22 kousků T5 a T6 se starám a o dalších cca 50 mám informace. Pokud ti nevadí hodně volná jízda, jdi určitě do 1,9 77kW, typ AXB, byl nejspolehlivější, jen jich je v Multivanu málo. Sem tam odejde vačka a hydroštely, teď zrovna měním turbo ve 470 tis. km, občas je třeba repas převodovky (ložiska), jinak celkem pohoda. Co se týká pětiválců, to je tragédie. U všech byly vydřené vložky, voda se hrnula do oleje nebo naopak, turba, filtry pevných částic, občas pohon 4x4... A co se týká novějších 2,0 TDI, zase platí čím menší výkon, tím déle vydrží. Mám tu jednu 75 kW, najeto půl milionu a zatím dobré. Jen jsou při studených startech slyšet hydroštely - jejich konstrukční vada, můžou dokonce uklepat ventil a shodit do válce. To budu muset pořešit. Pak tu mám BiTDI 132 kW a neskutečná tragédie. U všech bez výjimky strašná spotřeba oleje, v konečné fázi i 3 litry na 1000 km ! , klepající hydroštely, upadané ventily, prasklé písty, turba, poddimenzované spojky, vydřené válce, prasklé svody (nejdou koupit samostatně, vždy celé biturbo), ucpané filtry pevných částic (z velké části z důvodu spotřeby oleje)… A co je nejsmutnější, většina z nich padla těsně po záruce a VW se k tomu staví zády. Mám tu teď ,,rekordmana", který má už 140 tisíc bez výměny motoru, ale žere přes litr oleje na 1000 km, někdy 2. Je to fakt smutné, kam se to řítí. A to podotýkám, že i během záruky měním tajně olej po 15 tis. a celkově u nás mají auta nadstandartní péči, čímž se spolehlivost zvýšila.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Toto je odooved co som cakal dakujem a co ta 103kw 2.0 ten je ako na tom popripde ak je skusenost s mercedesom viano 2.2 110kw .
BMW 330 ix
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 723
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Jo, a teď u dvou nových 2,0 TDI 75 kW přesně v 60 tis. praskla trubka k EGR ventilu, u třech nových 2,0 BiTDI 150 kW už ve 27, 32 a 38 tis. to samé, tam se prý musí vyndat celé biturbo. A jeden v 36 tis. přestal dobíjet. Fakt chuťovky.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Takovej průzkum na takovým počtu aut, moc hezký, ale výsledky se nečtou dobře :( Takže spotřeba oleje tady jde na vrub podceněný konstrukce stěn válců jak u 2.5, tak 2.0?
Experti, co tomu navíc narhli LL interval (pro oblasti s kvalitním palivem atd. :) ) asi nic netestovali a bylo to rozhodnutí jen od stolu, teda PC ...
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 723
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

103 kW žádnou nemáme, nemohu sloužit. Ale pokud nemá BiTDI, tak by mohla být srovnatelná s 75 kW a výhoda u té silnější je šestikvalt. Mercedesy jsou na tom lépe, kamarád dělá v autodopravě, kde je mají a prý většinou vydrží cca 400 tis. Jen prý pozor na motory od Renaultu, jsou i ve Vitech a Sprinterech a kvalita, no... prostě Renault. Někdy se povede a někdy máš chuť to pojistit a zapálit. :D
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Aj amarok ma ten 132bitdi a nadavaju a to kamos bral tu 103kw verziu poladil to trochu a je spokojny no hrozne tie novsie auta
BMW 330 ix
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 723
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Jo, a teď u dvou nových 2,0 TDI 75 kW přesně v 60 tis. praskla trubka k EGR ventilu, u třech nových 2,0 BiTDI 150 kW už ve 27, 32 a 38 tis. to samé, tam se prý musí vyndat celé biturbo. A jeden v 36 tis. přestal dobíjet. Fakt chuťovky.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

HonzaXM píše:O nějakých 22 kousků T5 a T6 se starám a o dalších cca 50 mám informace. Pokud ti nevadí hodně volná jízda, jdi určitě do 1,9 77kW, typ AXB, byl nejspolehlivější, jen jich je v Multivanu málo. Sem tam odejde vačka a hydroštely, teď zrovna měním turbo ve 470 tis. km, občas je třeba repas převodovky (ložiska), jinak celkem pohoda. Co se týká pětiválců, to je tragédie. U všech byly vydřené vložky, voda se hrnula do oleje nebo naopak, turba, filtry pevných částic, občas pohon 4x4... A co se týká novějších 2,0 TDI, zase platí čím menší výkon, tím déle vydrží. Mám tu jednu 75 kW, najeto půl milionu a zatím dobré. Jen jsou při studených startech slyšet hydroštely - jejich konstrukční vada, můžou dokonce uklepat ventil a shodit do válce. To budu muset pořešit. Pak tu mám BiTDI 132 kW a neskutečná tragédie. U všech bez výjimky strašná spotřeba oleje, v konečné fázi i 3 litry na 1000 km ! , klepající hydroštely, upadané ventily, prasklé písty, turba, poddimenzované spojky, vydřené válce, prasklé svody (nejdou koupit samostatně, vždy celé biturbo), ucpané filtry pevných částic (z velké části z důvodu spotřeby oleje)… A co je nejsmutnější, většina z nich padla těsně po záruce a VW se k tomu staví zády. Mám tu teď ,,rekordmana", který má už 140 tisíc bez výměny motoru, ale žere přes litr oleje na 1000 km, někdy 2. Je to fakt smutné, kam se to řítí. A to podotýkám, že i během záruky měním tajně olej po 15 tis. a celkově u nás mají auta nadstandartní péči, čímž se spolehlivost zvýšila.

Pěkně napsané, člověk aspoň ví, jen se zeptám, fakt se do multivana dávala i 77kw? Já to nikdy neviděl ani o tom neslyšel.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pokud vím tak ano, ale bude to líné :(

1.9TDi-PD se obecně dávala do T5 ve 4řech variantách 62kw-dpf, 63kw- bez dpf, 75kw-dpf a zmiňovaná 77kw bez dpf.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Honza XM- velmi zajímavé srovnání, ani jsem netušil, že je to ažtak hrozné..Co na to zákazníci? Nekončí u chocholouška? Vúbec si nedovedu představit, že by se mi tohle u nového auta stalo.Chtělo by to si nahrát pohovor s prodejcem těsně před prodejem a pak to použít.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Zajimave, dekuji za info.

Mel jsem zkusenosti se zminenym, podklady od Richarda a Ladi a napsal jsem obdrzene informace. Setkal jsem se s R5, u kterych problemy byly zpusobeny bud nikasilem (a s tim souvisejicimi problemy) a nebo vlivem zanedbane udrzby.

Takze dotaz, predevsim na HonzaXM: za predpokladu, ze se vyresi ty vlozky a udrzuje se to (casta vymena kvalitniho oleje), jsou opravdu ty problemy u 2,5 R5 TDI PD tak velke?!
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

občas prasklej píst, občas vačka-hydra, vodní pumpy
ale ty auta mají většinou už 400-500tis.km a víc takže co by člověk chtěl..
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Len ci to plati aj u auta co ma 200tis lebo aj take sa da kupit .
BMW 330 ix
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 723
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Fekálek: Ano, verzi 77 kW má v Multivanu kamarád. Je s tím velmi spokojený, i když by prý ocenil vyšší výkon. Po mém vyprávění mu ale už stačí. :D Maximálně snad že by dal rozumný chip do 90 kW.
Jericho-3: V blázinci skončím za chvíli já, protože je mám všechny na starosti a nemůžu si vybírat. (LOL) Pokud mě tam tedy dovezou, jedná se o záchranky a převozové sanitky. Teď si možná řeknete, jaký dostávají záhul, ale není to tak. Všechny mají GPS a překračování rychlosti nebo přetáčení motoru u převozních se trestá i vyhazovem a rychlé to mají odstupňované podle náročnosti výjezdu. Všechny rychlé mají dobíjení a předehřev motoru a nikdy nejedou studené ani hned na krev. A všechny až na dvě parkují ve vytápěných garážích. Většina řidičů má i cit k řízení.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“