fabia 1.4mpi jak nastavit ventily
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ahoj, trochu obnovím tému. Vždy keď som menil tesnenie na Fábiách MPI, nastavenie ventilov som pravdupovediac moc neriešil a fungovalo to v pohode. Teraz tu mám ale jednu mrchu, okrem toho že som utrhol šrób v bloku, tak po naštartovaní motor mal zlý volnobeh a bolo počuť ventily. Hlava bola dosť krivá a bralo sa z nej 0,2 mm tak si hovorím že problém je tam. Nastavil som ventily podľa DP – valec čo páli tak ventil na dotyk + 2 otáčky. Lenže ako som pridával tie dve otáčky, normálne stláčalo ventil, až po chvíli ako sa hydrá vytlačili tak sa vždy ventil zavrel. Lenže po tomto nastavení motor ide ešte horšie, chytá ako bez tlakov a klepe. Neviem kde som spravil chybu, dúfam len že sa to nestretlo, ten zvuk nebol pekný. Tak ma napadlo či nie sú zakarbónované hydrá a rozmýšlam že to skúsim nastaviť len "na dotyk" a nebudem pridávať tie dve otáčky... Som sa mal na to vykašlať, možno by si to sadlo, no ale človek sa učí na vlastných chybách. Má niekto podobnú skúsenosť? Dík
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Podle mě je problém, že postup z příručky předpokládá zdvihátko roztažený na maximum a ono se často samo neroztáhne (kvůli karbonu?). Pak se při seřízení, po ohřátí pístek opře o dno a ventil nedovírá.
Osvědčilo se mi pomoct tomu WDčkem nebo něčím podobným a střídavě utahovat a povolovat a rozhýbat zdvihátko. Pak seřídit podle manualu. Chce to čas trpělivost a hlavně jemně, pomaloučku. Ale je to opruz
Osvědčilo se mi pomoct tomu WDčkem nebo něčím podobným a střídavě utahovat a povolovat a rozhýbat zdvihátko. Pak seřídit podle manualu. Chce to čas trpělivost a hlavně jemně, pomaloučku. Ale je to opruz
Dobre, tak som úplný amatér a lempl. Ale kde teda je chyba? Ešte raz: klasika 1. valec strihá, nastavujem 4 atď. Vždy povolím aby vahadlá boli voľné, chvíľu počkám. Pritiahnem vahadlá jemne na dotyk a pridám po dve otáčky. Po pritiahnutí o dve otáčky vidím ako sa ventil otvára, keď nejakú dobu počkám tak hydro sa usadí a ventil sa naoko zavre, ale nedovrie úplne, resp. niektoré dovrú a niektoré nie... Prečo ten postup niekedy funguje a niekedy nie?Marek77 píše:Bože, to je banda lemplů......
Hoši, k vám bych si fakt dal spravit auto.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 04 lis 2019, 15:31
- Bydliště: Bratislava
Presne tak, vadny hydroštel.
Pri tom pritahovani o dve otacky od dotyku vahadla s ventilom, by sa mal hydrostel prednastavit zhruba do polovice dráhy, v ktorej je schopny vymedzovat volu ventilu na "0,05 mm", v zavislosti od teploty motora, pripadne opotrebenia ventiloveho mechanizmu.
U motorov bez nastavovacich sroubov, teda snad uplne vsetkych motorov s hydroštelmi okrem Škodovky, je funkčný zdvih hydroštelov výrazne vacsi, a zvladne dostelovanie ventilov aj po zbrúsení hlavy, alebo bruseni ventilov a sediel. Pozor, bavime sa o motoroch s rozvodom OHV, ktorych je uz dnes ako šafránu.
Ak je hydrostel kusnutý, základne nastavenie podla manualu nefunguje. Kontrola správnosti je lahka. Totiz aj po utiahnuti stelovacieho sroubu o 2 otacky od dotyku vahadla s ventilom, sa musi dat ventilova tycka lahučko otacat, co znaci, ze ventil je uplne uzavrety. Niekedy treba par minut počkat, kym sa z hydroštelu vytlací olej.
Pri tom pritahovani o dve otacky od dotyku vahadla s ventilom, by sa mal hydrostel prednastavit zhruba do polovice dráhy, v ktorej je schopny vymedzovat volu ventilu na "0,05 mm", v zavislosti od teploty motora, pripadne opotrebenia ventiloveho mechanizmu.
U motorov bez nastavovacich sroubov, teda snad uplne vsetkych motorov s hydroštelmi okrem Škodovky, je funkčný zdvih hydroštelov výrazne vacsi, a zvladne dostelovanie ventilov aj po zbrúsení hlavy, alebo bruseni ventilov a sediel. Pozor, bavime sa o motoroch s rozvodom OHV, ktorych je uz dnes ako šafránu.
Ak je hydrostel kusnutý, základne nastavenie podla manualu nefunguje. Kontrola správnosti je lahka. Totiz aj po utiahnuti stelovacieho sroubu o 2 otacky od dotyku vahadla s ventilom, sa musi dat ventilova tycka lahučko otacat, co znaci, ze ventil je uplne uzavrety. Niekedy treba par minut počkat, kym sa z hydroštelu vytlací olej.
Naposledy upravil(a) Zdeněk Svatoš dne 25 dub 2020, 11:20, celkem upraveno 2 x.
Tady je vidět, jak jsou dnes mecháni otrávení, když musí cokoliv dělat s ventily/nebudem se s nimi srať/, je to tím, že seřízení ventilů už není dnes obvyklým servisním úkonem. Já to měl vždy rád, protože když nebyly hydra, tak mechán přesně věděl, jak ventil dosedá , jakou vůli má a po opravě šel motor jako housličky na rozdíl od cvakajících hyder, kdy i u fungujících se i čas od času podpálil ventil .".Nejlepší bylo" měnit podložky, to nebyla sranda. Ono jinak měnit hlavu u takto jednoduchého motoru může vlastně i přidavač u zedníků, pokud jej nezastaví tahle operace..Vše má své výhody a nevýhody..Marek001 píše:Nakoniec som ventily nastavil na nulovú vôlu a ide to normálne aj teplé aj studené. Demontáž aj montáž hlavy je na pár hodín, takže sa nebudem s ventilmi srať celý deň... Chyba prečo sa to nedá nastaviť podľa DP bude podľa mňa v tom že hydroštely sú zakarbónované, tak ako tu bolo už spomenuté.
nepropadat panice...
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 04 lis 2019, 15:31
- Bydliště: Bratislava
Preboha, "podlozky na nastavenie ventilov" to je hnus. A stale sa pouzivaju. Vsetky benziny od Suzuki okrem najnovsich rocnikov ich maju. Vydrz maju sice 100 000 km a viac, len nesmie byt auto na LPG, alebo pojazdit nejaky ten kilometer s nizkou hladinou oleja.
A klasicke nastavenie ventilov šroubik a kontramatka sa stale najde v Hondách, comu celkom v 21. storoci nerozumiem. Asi sa drzia teorie, ze v jednoduchosti je krasa.
Ja osobne hydroštely oblubujem. Ked zacnu ventily cvakat, viem ze je cas na vymenu a basta. Pokial sa pravidelne meni olej, a pouziva sa taky ako treba, vydrzia hydroštely do aleluja. 200 000 km v pohode.
A klasicke nastavenie ventilov šroubik a kontramatka sa stale najde v Hondách, comu celkom v 21. storoci nerozumiem. Asi sa drzia teorie, ze v jednoduchosti je krasa.
Ja osobne hydroštely oblubujem. Ked zacnu ventily cvakat, viem ze je cas na vymenu a basta. Pokial sa pravidelne meni olej, a pouziva sa taky ako treba, vydrzia hydroštely do aleluja. 200 000 km v pohode.