fabia 1.4mpi jak nastavit ventily

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ahoj, trochu obnovím tému. Vždy keď som menil tesnenie na Fábiách MPI, nastavenie ventilov som pravdupovediac moc neriešil a fungovalo to v pohode. Teraz tu mám ale jednu mrchu, okrem toho že som utrhol šrób v bloku, tak po naštartovaní motor mal zlý volnobeh a bolo počuť ventily. Hlava bola dosť krivá a bralo sa z nej 0,2 mm tak si hovorím že problém je tam. Nastavil som ventily podľa DP – valec čo páli tak ventil na dotyk + 2 otáčky. Lenže ako som pridával tie dve otáčky, normálne stláčalo ventil, až po chvíli ako sa hydrá vytlačili tak sa vždy ventil zavrel. Lenže po tomto nastavení motor ide ešte horšie, chytá ako bez tlakov a klepe. Neviem kde som spravil chybu, dúfam len že sa to nestretlo, ten zvuk nebol pekný. Tak ma napadlo či nie sú zakarbónované hydrá a rozmýšlam že to skúsim nastaviť len "na dotyk" a nebudem pridávať tie dve otáčky... Som sa mal na to vykašlať, možno by si to sadlo, no ale človek sa učí na vlastných chybách. Má niekto podobnú skúsenosť? Dík
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo mám zkoušel jsem to na různých motorech když se dělala hlava nastavovat takto a buď mi to nejelo vůbec - startovalo se zvukem jak šicí stroj nebo to jelo naprd. Dal jsem všude vůle 0,15 a pohoda už se s tím odmítám trápit...
(noteeth)
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Romane myslíš teda dať vole 0,15 normálne ako na Felde? Aby zas nepodpálilo ventily...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

já to tak dělám a dodnes všechno jezdí...
mě ten ofiko postup prostě nefungoval :roll:
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Když tělám THV nic nešteluju, hydra ten minimální rozdíl dorovnají, něco jinýho je když se hrabe do ventilů
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ale bez předepnutí zdvihátka to nemůže fungovat správně, jak už psal Marek, nastavit to na vůle, tak zdvihátka pak nic nevymezí a musí to klepat. Tenhle fenomén se tu objevuje docela často, kde je asi problém, zdvihátka samotná nebo jejich zásobení olejem, a nebo v síle ventilových pružin?

ObrázekObrázek

Obrázek
Obrázek

Obrázek
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Podle mě je problém, že postup z příručky předpokládá zdvihátko roztažený na maximum a ono se často samo neroztáhne (kvůli karbonu?). Pak se při seřízení, po ohřátí pístek opře o dno a ventil nedovírá.
Osvědčilo se mi pomoct tomu WDčkem nebo něčím podobným a střídavě utahovat a povolovat a rozhýbat zdvihátko. Pak seřídit podle manualu. Chce to čas trpělivost a hlavně jemně, pomaloučku. Ale je to opruz
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Nakoniec som ventily nastavil na nulovú vôlu a ide to normálne aj teplé aj studené. Demontáž aj montáž hlavy je na pár hodín, takže sa nebudem s ventilmi srať celý deň... Chyba prečo sa to nedá nastaviť podľa DP bude podľa mňa v tom že hydroštely sú zakarbónované, tak ako tu bolo už spomenuté.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Bože, to je banda lemplů......

Hoši, k vám bych si fakt dal spravit auto.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Marek77 píše:Bože, to je banda lemplů......

Hoši, k vám bych si fakt dal spravit auto.
Dobre, tak som úplný amatér a lempl. Ale kde teda je chyba? Ešte raz: klasika 1. valec strihá, nastavujem 4 atď. Vždy povolím aby vahadlá boli voľné, chvíľu počkám. Pritiahnem vahadlá jemne na dotyk a pridám po dve otáčky. Po pritiahnutí o dve otáčky vidím ako sa ventil otvára, keď nejakú dobu počkám tak hydro sa usadí a ventil sa naoko zavre, ale nedovrie úplne, resp. niektoré dovrú a niektoré nie... Prečo ten postup niekedy funguje a niekedy nie?
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

vadný hydroštely, nic nevydrží věčně (hm)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Zdeněk Svatoš
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 04 lis 2019, 15:31
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Zdeněk Svatoš »

Presne tak, vadny hydroštel.

Pri tom pritahovani o dve otacky od dotyku vahadla s ventilom, by sa mal hydrostel prednastavit zhruba do polovice dráhy, v ktorej je schopny vymedzovat volu ventilu na "0,05 mm", v zavislosti od teploty motora, pripadne opotrebenia ventiloveho mechanizmu.
U motorov bez nastavovacich sroubov, teda snad uplne vsetkych motorov s hydroštelmi okrem Škodovky, je funkčný zdvih hydroštelov výrazne vacsi, a zvladne dostelovanie ventilov aj po zbrúsení hlavy, alebo bruseni ventilov a sediel. Pozor, bavime sa o motoroch s rozvodom OHV, ktorych je uz dnes ako šafránu.

Ak je hydrostel kusnutý, základne nastavenie podla manualu nefunguje. Kontrola správnosti je lahka. Totiz aj po utiahnuti stelovacieho sroubu o 2 otacky od dotyku vahadla s ventilom, sa musi dat ventilova tycka lahučko otacat, co znaci, ze ventil je uplne uzavrety. Niekedy treba par minut počkat, kym sa z hydroštelu vytlací olej.
Naposledy upravil(a) Zdeněk Svatoš dne 25 dub 2020, 11:20, celkem upraveno 2 x.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Marek001 píše:Nakoniec som ventily nastavil na nulovú vôlu a ide to normálne aj teplé aj studené. Demontáž aj montáž hlavy je na pár hodín, takže sa nebudem s ventilmi srať celý deň... Chyba prečo sa to nedá nastaviť podľa DP bude podľa mňa v tom že hydroštely sú zakarbónované, tak ako tu bolo už spomenuté.
Tady je vidět, jak jsou dnes mecháni otrávení, když musí cokoliv dělat s ventily/nebudem se s nimi srať/, je to tím, že seřízení ventilů už není dnes obvyklým servisním úkonem. Já to měl vždy rád, protože když nebyly hydra, tak mechán přesně věděl, jak ventil dosedá , jakou vůli má a po opravě šel motor jako housličky na rozdíl od cvakajících hyder, kdy i u fungujících se i čas od času podpálil ventil .".Nejlepší bylo" měnit podložky, to nebyla sranda. Ono jinak měnit hlavu u takto jednoduchého motoru může vlastně i přidavač u zedníků, pokud jej nezastaví tahle operace..Vše má své výhody a nevýhody.. :)
nepropadat panice...
Zdeněk Svatoš
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 04 lis 2019, 15:31
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Zdeněk Svatoš »

Preboha, "podlozky na nastavenie ventilov" to je hnus. A stale sa pouzivaju. Vsetky benziny od Suzuki okrem najnovsich rocnikov ich maju. Vydrz maju sice 100 000 km a viac, len nesmie byt auto na LPG, alebo pojazdit nejaky ten kilometer s nizkou hladinou oleja.
A klasicke nastavenie ventilov šroubik a kontramatka sa stale najde v Hondách, comu celkom v 21. storoci nerozumiem. Asi sa drzia teorie, ze v jednoduchosti je krasa.
Ja osobne hydroštely oblubujem. Ked zacnu ventily cvakat, viem ze je cas na vymenu a basta. Pokial sa pravidelne meni olej, a pouziva sa taky ako treba, vydrzia hydroštely do aleluja. 200 000 km v pohode.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Když řekneš majiteloj cenu za výměnu těch zdvihátek a že se jim nechce ven jak jsou zakarbonovaný tak jim to na měrky najednou nevadí.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“