Rozdíl mezi AUM a AUQ

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Rozdíl mezi AUM a AUQ

Příspěvek od Marek77 »

Je nějaký HW rozdíl mezi těmito dvěma motory, nebo je to jen v softu?

Díky...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Zalezi od konkretneho motora. Niektore sa lisia iba softom, niektore maju trochu ine casovanie vaciek a este nejake drobnosti. V podstate su to rovnake motory.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Podle etky jsou vačky stejné. Jediné AGU má jinou sací, a to z logického důvodu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Turbo, vstřiky stejný, hlava stejná, proměnný časování stejný, spodek stejnej... Řekl bych, že jsou stejný ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Nejsou.Mají každý jiné označení.
Ročníková úprava,vylepšení ekologie.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ekologie? Nerozumím. Oba jsou Euro4.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pokud vím tak AUQ má na výstupu z turbodmychalda tlumící restriktor - baňku a výfukové potrubí za turbem 55mm, což už teda není součástí motoru ale stejnak.
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2374
Registrován: 03 zář 2007, 19:07

Příspěvek od eazy20 »

Tomas.cz píše:Pokud vím tak AUQ má na výstupu z turbodmychalda tlumící restriktor - baňku a výfukové potrubí za turbem 55mm, což už teda není součástí motoru ale stejnak.
AUM ho ma tiez, turbo je rovnake, ma aj rovnake cislo dielu..
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Marek77 píše:Ekologie? Nerozumím. Oba jsou Euro4.
Žiguly také nebyly stejné,vždy nějaké vylepšení na karbeci,trysky,vzdušníky,odvětrání oleje..... V té době to jen nemělo označení motoru.Hledalo se to podle výr.čísla motoru.
Převodovky na poslední ASV mají různé označení a liší se jen vylepšenou sinchronizací jedničky.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

O Ladě a podobných vozech mi nemusíš vykládat, myslím, že tak trochu tuším.

Ale konkrétně u těchto dvou motorů VW jsem žádný rozdíl nenašel. Kamarád chce do AUM použít soft z AUQ a chceme mít jistotu, že HW je stejný, aby to motor zvládl. O nic jiného nejde.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

vůbec bych se toho nebál :) ten motor zvládne úpravou jednotky i víc, než těch 132kW, s větším intercoolerem i hravě přes 150kW :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Marek77 píše:O Ladě a podobných vozech mi nemusíš vykládat, myslím, že tak trochu tuším.

Ale konkrétně u těchto dvou motorů VW jsem žádný rozdíl nenašel. Kamarád chce do AUM použít soft z AUQ a chceme mít jistotu, že HW je stejný, aby to motor zvládl. O nic jiného nejde.
Nespáruje immo
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
DDDD
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 23 pro 2008, 19:09
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od DDDD »

Kdepak oni tu škodovku šidili, jak to jen šlo a šidí furt.
Zase můžeš AUM čipnout o 60 hp, což je poměrně dost, aspoň slibujou u RS,když maj stejný motory.
octa 1.8t
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak nakonec tam vrazili jednotku z RS nalitou na 154kW.

Uvidíme, co na to převodovka.......
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“