O1 1,8T AUM - občas nechce chytit za studena

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

O1 1,8T AUM - občas nechce chytit za studena

Příspěvek od OťasTDi »

Měla úplně v háji turbo...šlo ven na repasi a už je z5...problém ale byl už před tím...občas za studena nechce naskočit resp má snahu ale zdechne...za tepla ok a i dobře jezdí. Diagnostika samozřejmě nic, teplotní čidlo ukazuje dobře. Imo to není - nebliká klíček...majitel jednou zpozoroval podezřelé zvuky ze škrtící klapky...nějaké jakoby přeskakování - praskání...také baterie nic moc, tak jí nabiji a uvidíme...každopádně - nesetkal jste se s tím někdo? AUM kód motoru 110kw
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Ohvecko
Přispěvovatel
Příspěvky: 172
Registrován: 06 dub 2017, 08:37

Příspěvek od Ohvecko »

Neco podobneho jsem videl na 18t rs, na druhe nastartovani vse ok, problem byl nakonec v sekundarnim vzduchu. Po oprave auto uz fungovalo na prvni start i v zime
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

to je ten fén? jak přesně myslíš oprava? Netěsnost, nebo samotný ten ventilátor???
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Ohvecko
Přispěvovatel
Příspěvky: 172
Registrován: 06 dub 2017, 08:37

Příspěvek od Ohvecko »

Ano ten nejak neslpal a pak jeste byla prodrita jedna hadice, on by mel napomahat u studenych startu mozna u vsech od te doby co se to pretesnilo nevi se otom, da se otestovat v akcnich clenech,

Klapka je dovrita uplne ? Dival ses na hodnoty? A nebo jeste zkus proverit cerpadlo, to je velke zlo, menil jsem jich uz spousty
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1291
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Kdyz je ten vetrak neboli fen nefunkcni, musi i tak auto nastartovat normalne.
Ano, prodrena hadice, to uz je jiny problem, nasavani falesneho vzduchu a problem je na svete, ale samotna nefunkcnost toho vetraku na nastartovani vliv nema.
Prirucka i radi..

Pro odstranění závady je třeba provést následující úkony:

1) Zkontrolovat chybovou paměť řídicí jednotky motoru - zde mohou být uloženy následující závady:
- 17705 spojení turbodmychadlo – škrticí klapka – Pokles tlaku / SP
- 17545 Řada válců 1, přizpůsobení směsi – Systém příliš bohatý / SP
- 17608 Obtokový ventil turbodmychadla N249 – Mechanická závada
V případě, že v chybové paměti ŘJ motoru není uložena závada, doporučujeme ponechat vozidlo v servisu a následující den při prvním ranním startu ověřit, zda se závada projeví.

2) Zkontrolovat funkci ventilu deceleračního odpojování (č.d. 06A 145 710N) - dílenská příručka Octavia, pořadač 8, str. 21-3. V případě, že ventil vykazuje netěsnost, je nutno jej vyměnit.

3) Demontovat tlakovou hadici od turbodmychadla k chladiči nasávaného vzduchu a zkontrolovat, zda není poškozeno hrdlo rychlospojky nebo těsnicí kroužek. Případné viditelné závady odstranit. Pokud tlaková hadice ani její součásti nevykazují žádné závady, doporučujeme ji vyměnit za inovovaný typ, č.d. 06A 145 790C.

4) Předepsaným přípravkem vyčistit škrticí klapku. Vymazat chybovou paměť řídicí jednotky motoru a nastavit Readiness kód. Po nastartování studeného motoru zkontrolovat jeho chod.

5) Pokud se závada opět projeví, vyměnit škrticí klapku a snímač teploty nasávaného vzduchu (č.d. 058 905 379, nebo 06B 905 379A, nebo 06B 905 379C).

-----------------------------------------------------------------------------------
Jinak tyto motorizace respektive RJ jsou nachylne na napajeni, takze urcite zkontrolovat vsechny kostrici body vcetne tech plusovych.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“