Superb 2 CFGB 2.0 tdi CR 125kW - velmi dlouhe starty
Moderátoři: šulda, Moderátoři
dist01: jak mam prosim zkontrolovat/promerit kabelaz? Diagnostikou? Proudove kleste? Na pohled se zda byt OK, ale pod izolaci nevim?
Dnes rano (pondeli) bylo venku cca 12°C a nastartovalo na brnk. Pred tim jsem zkousel start v sobotu odpoledne cca 24°C a velmi dlouhy start, tusim na 3x a spousta bileho koure...???
Od jake teploty se u tohoto motoru spina zhaveni? Napadlo me, kdyby to dnes rano zhavilo, jestli neni spatna komprese...pokud to tak je, lze i za vyssi venkovni teploty "rucne" spustit zhaveni?
Diky.
--
Roman
Dnes rano (pondeli) bylo venku cca 12°C a nastartovalo na brnk. Pred tim jsem zkousel start v sobotu odpoledne cca 24°C a velmi dlouhy start, tusim na 3x a spousta bileho koure...???
Od jake teploty se u tohoto motoru spina zhaveni? Napadlo me, kdyby to dnes rano zhavilo, jestli neni spatna komprese...pokud to tak je, lze i za vyssi venkovni teploty "rucne" spustit zhaveni?
Diky.
--
Roman
Pokud by byla špatná komprese, vypadalo by to přesně takto, ale u přímého vstřiku by ten motor musel být opravdu dost "prázdný"..Bílý kouř značí nespálené palivo-/komprese/, voda ve válcích, utopené vstřiky popřípadě nevhodný okamžik vstřiku, vzduch v palivu..a vlastně také málo vzduchu...laurinek píše:dist01: jak mam prosim zkontrolovat/promerit kabelaz? Diagnostikou? Proudove kleste? Na pohled se zda byt OK, ale pod izolaci nevim?
Dnes rano (pondeli) bylo venku cca 12°C a nastartovalo na brnk. Pred tim jsem zkousel start v sobotu odpoledne cca 24°C a velmi dlouhy start, tusim na 3x a spousta bileho koure...???
Od jake teploty se u tohoto motoru spina zhaveni? Napadlo me, kdyby to dnes rano zhavilo, jestli neni spatna komprese...pokud to tak je, lze i za vyssi venkovni teploty "rucne" spustit zhaveni?
Diky.
--
Roman
nepropadat panice...
Zkus zakázanou cestu, což je lano..Ať se kolega rozjede na větší rychlost a dej tam trojku nebo až čtyřku , /řemen tohle nepoškodí/ pokud ti auto chytne na otočení , můžeš použít vyloučovací metodu. Jinak bych zkusil kompresi, /zastudena/ať víš aspoň jednu věc určitě..A že jsi auto postavil z kopce , ukazuje, že to opravdu může být jen "zapadlá"nafta..
nepropadat panice...
Omlouvam se za pozdni odpoved. Byl jsem v nemocnici. U posledne zmineneho ventilu na cerpadle jsem prvne vymenil dve tesneni. Po te auto bez problemu cca tri dny startovalo. Dnes rano nastartovalo v pohode...bylo velmi mirne z kopce. Odpoledne, kdy stalo cca 6 hodin na rovine, mozna mirne do kopce uz byl start na dvakrat a doprovazen bilim kourem...napovida to tedy problemu s timto ventilem?
Diky.
Roman
Diky.
Roman
- Kendys_TDI
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 190
- Registrován: 23 zář 2018, 10:39
- Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko
Nečetl sem do konce, nevím jak a jestli se vyřešilo, ale pujde tam odněkud vzduch do nafty a nebo čerpadlo vstřiku před smrtí. a nebo špatně nastavenej předvstřik a nebo po výměně rozvodů hnutý zuby a nebo voda hasí ve válcích směs, a nebo ucpanej égr a nebo odněkud vytažená nějaká hadička a nebo ucpaná hadička a nebo zkrat či špatná kostra někde u čerpadla a nebo na vstřikách?!? A nebo netěsnící téčko na filtru nafty, a taky to může bejt špatnej kontakt mezi kabelem od baterky a starterem (vyčistit/namazat), nebo špatný těsnění na udržovacim čerpadle, jako to měl kamarád, ho strašili v amatérský "auto-dílně" že čerpadlo na výměnu a on vyměnil pár gumiček a těsnění, jelikož kolem byla nafta a od tý chvíle to podle mě jezdí někde dodnes
A bílej kouř značí buďto vodu a nebo páry z katalyzátoru jak se dlouho startuje, tak se to tam prostě za tu chvíli nastřádá a někudy to ven musí. A nebo naopak přes turbo žere olej a možná už máš něco i v intercooleru a mrknout na stav egru, potom co sem vylil zákazníkovi 4 deci oleje z chladiče a vyškrábal egr, tak prý má starty na drc, takže to klidně tím olejem být může. A co olej ? nepřibývá a nebo neni v něm voda/žluto-bílá emulze?
Nu a nakonec drastický scénáře: jde tam moc oleje přes turbo a nebo špatně nastavenej a nebo posunutej rozvod.._..synovec měl sice benzína, ale kouřilo to bíle jak zjednaný a starty za studena (i v letě) měl jak s dieselem v Arktidě po týdenní odstávce auta tam
Pokud se to už vyřešilo, sorry za
Ale podle mě byl muj první tip nejblíž => kyslík v naftě narozdíl od ohně v motoru hoření bohužel nepodporuje
A nebo mi ještě napadá taková blbost, nepřestal fungovat spínač u dveří řidiče na komfortní jednotku ? (osvětlení, předžhavení, podání paliva čerpadlem z nádrže, osvícení nástupního prostoru, aktivace předehřevu chladicí kapaliny spolu s nažhavenim woofiku apod)
P.S.: žhavení funguje už jakmile se ochladí pod 12°C, takže pokud by Tvý problémy byly jen v těchto nižších teplotách, hledej problém tam. je možný, že to s tim má opravdu nějakou souvislost a s ucpanym égr ventilem jakbysmet
A bílej kouř značí buďto vodu a nebo páry z katalyzátoru jak se dlouho startuje, tak se to tam prostě za tu chvíli nastřádá a někudy to ven musí. A nebo naopak přes turbo žere olej a možná už máš něco i v intercooleru a mrknout na stav egru, potom co sem vylil zákazníkovi 4 deci oleje z chladiče a vyškrábal egr, tak prý má starty na drc, takže to klidně tím olejem být může. A co olej ? nepřibývá a nebo neni v něm voda/žluto-bílá emulze?
Nu a nakonec drastický scénáře: jde tam moc oleje přes turbo a nebo špatně nastavenej a nebo posunutej rozvod.._..synovec měl sice benzína, ale kouřilo to bíle jak zjednaný a starty za studena (i v letě) měl jak s dieselem v Arktidě po týdenní odstávce auta tam
Pokud se to už vyřešilo, sorry za
Ale podle mě byl muj první tip nejblíž => kyslík v naftě narozdíl od ohně v motoru hoření bohužel nepodporuje
A nebo mi ještě napadá taková blbost, nepřestal fungovat spínač u dveří řidiče na komfortní jednotku ? (osvětlení, předžhavení, podání paliva čerpadlem z nádrže, osvícení nástupního prostoru, aktivace předehřevu chladicí kapaliny spolu s nažhavenim woofiku apod)
P.S.: žhavení funguje už jakmile se ochladí pod 12°C, takže pokud by Tvý problémy byly jen v těchto nižších teplotách, hledej problém tam. je možný, že to s tim má opravdu nějakou souvislost a s ucpanym égr ventilem jakbysmet
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
... ventil na vysokotlakem cerpadle jsem vymenil a nejakou dobu se zdalo, ze je problem vyresen, ale starty jsou stale spatne
... ted pri nizsich teplotach jsem si vsiml, ze kdyz motor nastartuje bez problemu, tak po nastartovani vyskoci otacky na cca 1tis. (rekl bych "sytic") a pri spatnem nastartovani jsou otacky cca 650 ... jako by ridici jednotka nerozpoznala studeny start...???
... ted pri nizsich teplotach jsem si vsiml, ze kdyz motor nastartuje bez problemu, tak po nastartovani vyskoci otacky na cca 1tis. (rekl bych "sytic") a pri spatnem nastartovani jsou otacky cca 650 ... jako by ridici jednotka nerozpoznala studeny start...???