Výběr motoru/auta na úpravy výkon/spotřeba

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

(LOL)
Já myslim žee to skoro jedno.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

(LOL) trochu se to tu zvrhlo. Jinak výrok "naftu nebrat" na diesel fóru je trochu mimo :)

Plyn dobrý, ale má svoje velký nevýhody (pominu věci jako, že je to "prasení" motoru atd.):
1. má zpravidla dost malou nádrž, která dost omezuje zavazadlový prostor a navíc nějaká V8 tu nádrž šlukne za pár km, takže ve finále pořád stojíš u "pumpy".
2. nikde s tím nezaparkuješ (třeba já parkuju v podzemních garážích pod domem a fakt bych s tím nechtěl zbytečně provokovat sousedy)

Já kdybych vybíral pohodlný silný křižník na dlouhé cesty, tak jednoznačně MB W211 e320 cdi (s motorem OM648) - neskutečně pohodlné auto s odolným motorem s dostatkem výkonu (ale taky se dá ladit do nesmyslu :) ) ale je to otesánek, spíš na dálnice a rovné cesty, mrštné jako golf to na okreskách fakt není.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@TANN3R: Myslis tim atmosferickou V8? Tu, s parametry 245kW/333k a 450Nm. v maximu? Jen pro to, abych ti rozsiril obzor, poprosim te, aby sis ve svem vlastnim zajmu prohledl tento graf meho byvaleho vozu, ktery, zel nemohl dosahnout lepsich hodnot protoze pro nedostatek nafty a motor ve vyrazne horsi kondici (komprese, profuky).

Otec s tim byl schopen zajet pod 6 litru, ja se nebyl schopen dostat pod 8 protoze jsem nedokazal nevyuzival vykon. Svezl jsem s tim znameho co mel to stare BMW V12. Byl prekvapen, nechapal, jak je mozne, ze nafouknuty ctyrvalcovy diesel dokaze toto predvadet.

Jinak vim, o cem mluvis s prechodem na nizsi objem a hlavne pocet valcu. Otec mel V6 TDI (tu 150k srajdu) a bylo setsakramentsky hodne tezke ho dostat na R4 TDI PD (Superb AWX), ktere melo nasledne po SW uprave (jinak v serii) daleko lepsi parametry a hlavne pruznost nezli predchozi vuz (Passat). Hodne si to nasledne pochvaloval a nebyt toho, ze na duchod potreboval kombi, jezdi s nim dodnes.

Snad ti budiz utechou pro tve "BMW srdicko", ze ma BMW E61 535D 286k verzi (posileno od DP). Jasne, otec s tim jezdi kolem 7 ale jsem presvedcen, ze by na nej tvoje "veosmicka" nestacila ... nebot je vseobecne znamo, ze nelze porovnavat zazehove a vznetove kone, zvlaste pak jsou-li ty vznetove preplnovane a uz vubec ne, kdyz jsou dvakrat preplnovane :wink:

PS: jinak Jirka to napsal naprosto trefne - plyn je praseni motoru asi jako kdyz utahujes nozem oteviras lahev s korkem - jasne, otevres to s tim, ale za jakou cenu? ;) Kdyby to chteli postavit na plyn, udelaji to tak z vyroby. Kdyby to melo jezdit na mocuvku, udelaji to tak z vyroby. Tohle totiz neni aditivum jako treba oxid dusny, tohle je "radobyplnohodnotna nahrada".
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Tak jestli je tady W211 pohodlný křižník, tak potom se vůbec nemá cenu o komfortu bavit :D

Foreste, ano, myslel jsem N62, ať už v původní 245Kw verzi nebo pozdější 270Kw verzi. Kupodivu jich ke mě pár jezdí a 535d taky. I když tu původní 200Kw verzi 535d považuji za nejlepší naftu v poměru cena/výkon, tak furt je to lemra líná oproti 545i/550i. A 6l nafty je z mého pohledu pořád moc, když můžu místo toho jezdit za 12l plynu v o několik tříd ve všem lepším autě.

Btw. Do E65 vejde 103l nádrž místo rezervy.

Byl to jen návrh k zamyšlení, je mi jasné, že se tazatel pravděpodobně nevydá tímhle směrem. Tady nikoho nezajímá, jak nejlíp utratit své peníze, aby za ně dostal co nejvíc, což je dobře na jednu stranu.
Všechno je to o zkušenostech. Já mám najeto spoustu km s naftovými R4, R6, V6, benzínovými R4, R6, V8, i V10 a V12 a zpět pod V8 už prostě nejdu, proč asi.. Pak je sranda tady číst názory lidí, co mají něco odjeto jen na čtyřválci a občas zavadí o šestiválec, jak je benzín, nedej bože LPG nahovno :D
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

TANN3R píše:Tak jestli je tady W211 pohodlný křižník, tak potom se vůbec nemá cenu o komfortu bavit :D


Btw. Do E65 vejde 103l nádrž místo rezervy.
tak co je potom w211? Žebřiňák? :D

:? filozofická otázka: a kam s tou rezervou? (LOL)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

TANN3RE:

1) 535d muze a dokonce dost mozna lemra je, paklize nepodstoupila kvalitni chiptuning (idealne vetsi upravy) - pak je to uplne o necem jinem, mrkni zde na tento vuz, kdyby se pokracovalo dal, verim, ze by se 400 koni udelalo relativne bez velkych obtizi (problem je klapka v sani a dalsi "drobnosti" kolem preplnovani)

2) uvedom si, ze lidi chteji auta spolehliva a univerzalni - a to s plynem nemuze byt ... nemuzes do garazi, kdyz pichnes, ses v haji, kdyz mas nadrz v kufru, prd do ni nalozis atd.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

turbo kamna power píše:
TANN3R píše:Tak jestli je tady W211 pohodlný křižník, tak potom se vůbec nemá cenu o komfortu bavit :D


Btw. Do E65 vejde 103l nádrž místo rezervy.
tak co je potom w211? Žebřiňák? :D

:? filozofická otázka: a kam s tou rezervou? (LOL)
O komfortu se můžeme bavit u w221, w211 je opravdu žebřiňák, z mého pohledu. Jak jsem psal, je to o zkušenostech. Nemůžeš ty auta porovnávat s oktávkou, pak je všechno komfortní a výkonné :D
Rezervu řešíme buď lepící sadou, dojezdovkou v kufru a nejlíp asistenčkou.

Forest: Zas, z mého pohledu je prostě chybějící rezerva menší problém, než když třeba umře vstřik na naftě. Ten benzín totiž že zkušenosti dojede vždy, nafta max na odtahovce.
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

TANN3R píše:Rezervu řešíme buď lepící sadou, dojezdovkou v kufru a nejlíp asistenčkou.

Forest: Zas, z mého pohledu je prostě chybějící rezerva menší problém, než když třeba umře vstřik na naftě. Ten benzín totiž že zkušenosti dojede vždy, nafta max na odtahovce.
Takze dojezdovka v kufru - dalsi negativum. Asistencka doveze jen kolo? A za jakou cenu? 25CZK/km s tim, ze si pocita cestu tam i zpet jako je to v pripade odtahu? Paklize je zdarma v ramci pojisteni, kolik takovy priplatek vychazi rocne?

Zajimave, ja toto nikdy neresil ale vzdy jsem byl varovan, ze je problem nekontrolovana bohatost smesi u benzina. Tak u tebe nejspis ne.

Jen se zeptam: vstrik na nafte umre hned? Co jsem to resil v ramci servisu, tak jsem se vzdy setkaval s tim, ze umiral postupne. Rad se necemu novemu priucim.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Ke mě zásadně jezdí nafty už po smrti. Resp. nikdo nechce dělat preventivně vstřiky za 40k dokud to jezdí, tak to pak rovnou přijede s dírou v pístu.

Tu větu s nekontrolovanou směsí jsem nepochopil. Myslíš bohatou/chudou směs při provozu na LPG?
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Aby někomu totálně umřel vstřik, tak musí být totální ignorant. Pokud někdo nemá 40 na vstřiky, tak má jezdit v jedničkový oktávce (opice - banány) ;)

Osobně mám rád komfort plnohodnotné rezervy - za 10 minut vyměníš kolo a jedeš dál bez omezení. Přinejhůř dojezdovka. Všechno ostatní je nesmysl. Čekat na asistenci hodinu někde v zahraničí, na to bych se mohl vys….

Jo, w221 je v komfortu jinde, ale tady se řeší Golf, a w211 na vzduchu je pohodlnější, než 99% aut na silnici. Navíc už w211 má přes 1,8t, esko má přes dvě tuny, takže potřebuje o to výkonnější motor k slušné dynamice. A w211 je poslední MB, kde byly spolehlivé řadové motory bez DPF a odolná (byť trochu neandrtálská a pouze 5st.) převodovka 722.6 :) (navíc i ta 320 jezdí za rozumnou spotřebu, dá se i do 7l, i nejúspornější w221 pod 8l nejde)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Není to o tom, že by těch 40k neměli, ale prostě to nikdo nechce dát. Čím víc peněz máš, tím si větší kolenovrt :D

Hele co mám vyzkoušeno, tak naftová R6 prostě na volnoběh trochu zakopává, žádná hrůza, jízda normální, ani to nějak extra nekouří a běžnej člověk to prostě neřeší. Pak najednou díra v pístu..
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
Milda92
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 01 čer 2015, 20:42
Bydliště: Mohelnice

Příspěvek od Milda92 »

TANN3R píše::D
E65/66 právě není dnešní BMW, ale poslední kvalitní německé auto.

Tvou "logiku" ti neberu, ale osobně budu radši každej den jezdit s 370ps V8 za pár korun na plyn, než naftovou R4 za stejny peníze ale ve všem mnohem horší. Zkus někoho, kdo už měl V8 a víc, dostat zpět do V6, R4 apod..
Nevim jestli doporučovat takhle nákladné auto někomu kdo chce ho koupit za 60 litru něco investovat kvuli výkonu a pak jezdit za 6 kámoš si koupil 540i e39 prodejce řikal že až to projedem poserem se zatím se kámoš posral ale jen z cen za servis.
Wv golf IV egeneration ASZ+soft TDIfun 122kw@392nm-Prodáno
O2 rs bwa+soft motorpower 190kw@360nm
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Servisně je E39 cenově někde na úrovni dvojkové oktávky, tak to musela být super koupě:)
Zásadní problém je spíš v samotných servisech, protože ty auta jsou už dnes neuvěřitelně dojebane odborníky..
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
DM
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 15 říj 2018, 20:47

Příspěvek od DM »

Tak teď už je ten dotaz hodně specifický a dal jsem si práci forum prolézt a k věci

koupil jsem RS fabi 2006 najeto 200k , první majitel po dovozu z Německa, slušný pán, spokojenost, jsou tam ňáké kosmetické vady což už člověku u takhle starého auta na denní ježdění fakt nevadí, co by mě zajímalo pokud bude chtít jít s výkonem nahoru, výhodu chápu, že je dělaný sportovní podvozek i brzdy , takže tu bezpečnou stránku mam skoro za sebou, protože pak už je to jen o spojce ? A co musím udělat je sehnat turbo z Cupry VB co bylo na 110kw ? Mám kod motoru BLT.

Za předpokladu, že se bude dělat intercooler, spojka, turbo a práce je možnost se vejít do 50 tisíc ?

Neudělám si nic sám a na všechno budu potřebovat odborníka , auto už je na chipované od německé firmy, kdy jsem upřímně už zapomněl jak se jmenovala, ale je to i zapsané do velkého TP, takže to asi nebyl úplně Franta od vedle, ale asi záruka kvality to být nemusí.

Moc děkuji za věcné reakce a rady co udělat.
Samozřejmě auto jde hned zítra na servis, kde počítám rozvody a klasika všechno co se musí vyměnit ještě něco na co si dát pozor ? děkuji.
trhna
Přispěvovatel
Příspěvky: 102
Registrován: 28 pro 2015, 21:48

Příspěvek od trhna »

Nove Vb turbo stoji 20 000 montaz vetsinou kolem 2 000.
Spojka zalezi jak je na tom. Preoblozeni hds lemely stoji 1000az 3000 zalezi jake mas plechy, nekdy se musej vymenit. Pokud budes chtit celou sada i se setrvakem tak pocitej tak 10 000 za sadu. Prace vymena tak 3000.
Intercooler me stal na fabku asi 6000 platil jsem jen material. Montaz jsem delal sam, neni to zas tak slozite...
Pak jeste doporucim nasavaci hadici do filtrboxu za kus plastu das kolem 2000-3000 :-D
No a za kolik to kdo naladi je otazka kam pojedes. Pocitej kolem 6000.
Vykon bude kolem 190koni. Takle jsem upravoval ja svoji ale uz to chvilku je, ceny muzou bejt jinde.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“