Oprava EGR ventilu 2.0TDI CR CBAB

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Oprava EGR ventilu 2.0TDI CR CBAB

Příspěvek od nogis »

Před objednáním nového jsem zkusil opravit standartně poškozený EGR ventil s vydřeným ozubením. A protože jsem to nikdy neviděl, tak jsem asi něco podělal.

Nezkoušel to někdo, že by mě trochu nakopnul? Bude to nějaká blbost, je mi líto ho vyhodit, když mechanicky funguje parádně.

Ty magnety v "náboji" a ve víčku cosi elektronického je hlídání polohy? Blbec jsem je při rozebírání zbytečně vydloubnul a v tom bude asi problém.
Když na motor připojím 12V mechanicky vše funguje, ale v autě se nejdřív při testu akčních členů otevřel o cca 2mm, tak jsem myslel, že jsem ty magnety otočil. Rozebral, otočil a od té chvíle nejde vůbec. Ani když je vrátím zpět. Zapíská, vypne test a vyhodí chybu.

Díky

Obrázek

Obrázek
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Takže to skládáš a má mechanicky fungovat parádně s těmi díly, cos vyfotil??? Když sám píšeš, žes to opravoval pro vydřený ozubení, tak Ti tady asi chybí foto nahrazenýho dílu, ne ...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

zásadně se do těchto mechanismů nepouštím ( klapky,egry, aktuatory na turbo ) je to ztráta času, pak to funguje týden, když dobře, vemeš si za to na pivo a co...
nový a hotovo
jestli to máš pro sebe tak budiž no (crazy)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

co si pamatuju tak v testu akčních členů se mi taky otevřel jenom kousíček, ty 2mm budou třeba OK
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No, píše o vydřeným ozubeným převodu, jestli tam cpe jako opravu to co na fotce, tak to fungovat nemůže :D
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Díky za rady, je to manželky auto, jinak bych si s tím nehrál.
Není problém koupit nový, ale podle mě stálo vzhledem k množství zbytečně vyhozených EGRů konečně za to zkusit to jejich kurvítko vyřešit. Odpoledne si ještě pohraju s těmi magnety, zkusím to složit a uvidíme jak se to bude chovat v provozu. ;)

to Rayx: je podstatný ukazovat odborníkům jako jseš ty jak jsem to opravil? myslím, že je to zbytečný. podstatný je, že je to funkční a dovolím si tvrdit, že už napořád.

S ostatními nemám problém přes SZ. ;)

Díky
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

A seš si jistý že si tomu udělal to soukolí dobře a "nezadře se" ?
Naposledy upravil(a) A6TDI dne 19 říj 2018, 11:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

To ukáže čas, ale nevidím k tomu důvod. Nic přesnějšího než laser k dispozici nemám. Ale ono toho vlastně moc přesnějšího není :)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Tak aby to bylo dobře nastavený . Aby to chodilo volně , tak sem to myslel .
Jinak přeju úspěch.
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Ty magnety budou na principu poťáku. Buď budou jen určovat polohu, nebo se skrz to bude EGR i řídit..Bud záležet na jejich polaritě.. Neviděl jsem, nevim přesně
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jasný, nový ozubení se nechá, když je člověk šikula, já se ptal jen pro sichr protože fotky říkaly něco jinýho :)

No nikdy jsem nerozebíral, dohledat nějaký rozebraný pro detaily uložení magnetu se nedaří, tak jen info ;) Je to klasický Hall, jestli celek magnetu v tom uložení sedí i po dloubání pevně, tak máš 2 možnosti jak ho uložit a jen jedna je správná, takže nezbývá jen otestovat, co je můstek a co magnet :) Příště si sfotíš před demontáží ;)

Permanentní magnet je v tomto případě složen
ze dvou tyčových magnetů spojených kovovými
můstky, takže siločáry magnetického pole mezi
oběma magnety mají paralelní průběh.


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Buď jsou magnety blbě, nebo vzájemná poloha ozubenejch kol. Dle toho EGR-manuálu, co postnul Rayx musej bejt magnety pólama navzájem opačně. Už jsem dlouho nebyl ve škole, ale předpokládám, že by měly bejt založený tak, aby se vzájemně přitahovaly.

Doufám, že těch ozubení si nechal vyrobit víc a podělíš se. Měl bych zájem...
Oct asv 2000, DieselPower
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

První pokus byl asi OK. Před složením s magnetem na původní pozici si prověř, že se samotný motorek točí ;)
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Děkuji všem za cenné rady, jeden magnet bylo třeba postavit "na hlavu".

V testu akčních členů se ventil opravdu hýbe jen o 2mm a v provozu funguje podle diagnostiky naprosto normálně.

Ve finále jsem zjistil, že vydřené ozubení není příčina poruchy, ale důsledek.
Vodící vidličky ventilu jsou po letech vydřené a tím při otvírání ventilu neúměrně namáhají ozubení.
Dočasně to fungovat bude, ale aby to bylo dlouhodobě, bude nutné opravit i tyto vidličky. Neměl by to být problém, ale teď je otázka z jakého materiálu jsou, aby to mělo opravdu význam a úroveň. Pak případně vyměnit i prostřední kolo převodovky za ocelové a je to opravdu napořád.

V tuto chvíli je to opravdu tak pro sebe, ale určitě ne účtovat to zákazníkům.

Ještě jednou díky ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“