Octavia I 1,8t AGU cuká, škube - nekonečný příběh
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia I 1,8t AGU cuká, škube - nekonečný příběh
zdravím už delší dobu při volných chvílích řeším známému jednu záhadu na Octavii 1,8t AGU a už nevím kam dál, aby se do toho neutopilo X tisíc.
Pocukávání se projevuje na všech kvaltech nejpatrnější je to na 1,2 dělá to jak studený tak teplý. Je to pouze v rozmezí otáček 1.600 - 2.200 potom už nic. Na plnej knedlík to nedělá. Auto má výkon bez žádných propadů diag bez chyb, pouze jenom to poškubání
Co už se v průběhu roku udělalo:
- čerpadlo v nádrži vyměněno tlak na předku 3Bary (měřeno)
- filtr paliva
- překontrolovány hadice paliva
- výměna přepadové hadice paliva od aktivního uhlí (byla popraskaná)
- svíčky origo VW
- vyčištění klapky sání (adaptační hodnoty)
- intercooler zalepení tekutý kov (malá dírka)
- překontrolování tlakových hadic
- překontrolování podtlakových hadic (výměna pár hadiček, které byli KO)
- vyčištění čidla teploty nasávaného vzduchu
- vyčištění váhy vzduchu
- vzduchový filtr
- měření tlaků ve válcích ( 11,3 - 11,5 Bar)
- zkouška jiné 100% funkční jednotky zapalování na filtr boxu
- kontrola zapalovacích modulů jestli nejsou zaoxidovaný fajfky
- komplet spojka včetně setrváku, jelikož byla už KO
- přední náprava nedávno dělaná bez vůle
- poloosy bez vůlí
- čidlo atmosférického tlaku (bylo KO)
Ještě co mě tak napadá:
- regulátor tlaku paliva, ale to by zase asi nejelo tak dobře
- nějakej vstřik, ale taky se mi to moc nezdá
- váha vzduchu, to by taky nejelo tak dobře nemám nikoho kdo by mi jí půjčil, je dost drahá
- el. magnetický ventil turba, kdyby byl KO tak to asi taky nepojede moc dobře
- lambda sonda, na diag tam lítaj nějaký čísla, ale těžko říct jestli OK
Spíš mi jde o to jestli jste se s tím někdo nesetkal, už mě to dost přestává bavit se v tom furt vrtat
Pocukávání se projevuje na všech kvaltech nejpatrnější je to na 1,2 dělá to jak studený tak teplý. Je to pouze v rozmezí otáček 1.600 - 2.200 potom už nic. Na plnej knedlík to nedělá. Auto má výkon bez žádných propadů diag bez chyb, pouze jenom to poškubání
Co už se v průběhu roku udělalo:
- čerpadlo v nádrži vyměněno tlak na předku 3Bary (měřeno)
- filtr paliva
- překontrolovány hadice paliva
- výměna přepadové hadice paliva od aktivního uhlí (byla popraskaná)
- svíčky origo VW
- vyčištění klapky sání (adaptační hodnoty)
- intercooler zalepení tekutý kov (malá dírka)
- překontrolování tlakových hadic
- překontrolování podtlakových hadic (výměna pár hadiček, které byli KO)
- vyčištění čidla teploty nasávaného vzduchu
- vyčištění váhy vzduchu
- vzduchový filtr
- měření tlaků ve válcích ( 11,3 - 11,5 Bar)
- zkouška jiné 100% funkční jednotky zapalování na filtr boxu
- kontrola zapalovacích modulů jestli nejsou zaoxidovaný fajfky
- komplet spojka včetně setrváku, jelikož byla už KO
- přední náprava nedávno dělaná bez vůle
- poloosy bez vůlí
- čidlo atmosférického tlaku (bylo KO)
Ještě co mě tak napadá:
- regulátor tlaku paliva, ale to by zase asi nejelo tak dobře
- nějakej vstřik, ale taky se mi to moc nezdá
- váha vzduchu, to by taky nejelo tak dobře nemám nikoho kdo by mi jí půjčil, je dost drahá
- el. magnetický ventil turba, kdyby byl KO tak to asi taky nepojede moc dobře
- lambda sonda, na diag tam lítaj nějaký čísla, ale těžko říct jestli OK
Spíš mi jde o to jestli jste se s tím někdo nesetkal, už mě to dost přestává bavit se v tom furt vrtat
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Octavia I 1,8t AGU cuká, škube - nekonečný příběh
Když má mít motor nejméně práce z rozhejbáním vozu, tak se to projeví nejvíce, s větším zatížením při vyšších kvaltech projev mizí a na plnej knedlík to nikdy nedělá. To bude špek ...tukydydes píše:Pocukávání se projevuje na všech kvaltech nejpatrnější je to na 1,2 dělá to jak studený tak teplý. Je to pouze v rozmezí otáček 1.600 - 2.200 potom už nic.
Jak se motor chová při točení na místě, se zaměřením na to spektrum otáček 1600-2200, to taky pocukává? Výpadky zapalování to v diagu počítá?
To je právě ono, vždy se problémy motoru projeví v částečné zátěži a na plný knedlík ne..A to proto, že je vlastně soustava nejvíce zatížena, protože na plný knedlík tam všeho teče dost a motor si neztěžuje, všechny netěsnosti, nepřenosy kontaktů , špatné palivo/voda/ ten čoud sežere...Stačí když motor dlouho stojí, tamhle je bordel, támhle korozička, támhle nějaký šlem, popřípadě oxidace o vyčuchlém palivu nemluvě a je problém, motor kucká, je líný ,válce neví zda běžet naplno apod..Zrovna před hodinou jsem uváděl do chodu MB W 107 po 4 letech , /osmiválec/ a majitel se divil, že ihned po klíčku neslyšel ševel jako kdysi...Samé škuby, vzdychy, vandrování a až když se probral a ŘJ zjistila,k čemu vůbec je, začal ševelit jako kdysi...
nepropadat panice...
tak ještě vyměněno:
- čidlo teploty nasávaného vzduchu
- regulátor tlaku paliva
- decelerační ventil turba (ten divně funěl, zlepšilo se po ubrání plynu cuknutí auta)
- váhu jsem tenkrát odpojoval jako první beze změny furt to tam bylo a samozřejmě to nejelo.
- s tou cívkou bych to mohl prubnout, ale pochybuji, že to bude tím, svíce jsou tam origo nové cca 6.000km ujeto, kontroloval jsem je, opálený byli všechny stejně, že by nějaká vybočovala opotřebením nebo poškozeným izolátorem nic. A ještě kdyby tam přeskakovala jiskra v tej fajfce tak to tam bude opálený, všechny jsem kontroloval a jsou pěkně zlaté. Ale zkusím.
- to jsem nezkoušel, že by čídlo tlaku serva, můžu taky otestovat. Ale zkoušel jsem z volnoběžných otáček tůrovat do cca 3.000 ot./min a v tom rozmezí je to lehounce znát. Výpadky zapalování jsou někde v bloku hodnot? Jinak ŘJ motoru čistá nikde nic.
- čidlo teploty nasávaného vzduchu
- regulátor tlaku paliva
- decelerační ventil turba (ten divně funěl, zlepšilo se po ubrání plynu cuknutí auta)
- váhu jsem tenkrát odpojoval jako první beze změny furt to tam bylo a samozřejmě to nejelo.
- s tou cívkou bych to mohl prubnout, ale pochybuji, že to bude tím, svíce jsou tam origo nové cca 6.000km ujeto, kontroloval jsem je, opálený byli všechny stejně, že by nějaká vybočovala opotřebením nebo poškozeným izolátorem nic. A ještě kdyby tam přeskakovala jiskra v tej fajfce tak to tam bude opálený, všechny jsem kontroloval a jsou pěkně zlaté. Ale zkusím.
- to jsem nezkoušel, že by čídlo tlaku serva, můžu taky otestovat. Ale zkoušel jsem z volnoběžných otáček tůrovat do cca 3.000 ot./min a v tom rozmezí je to lehounce znát. Výpadky zapalování jsou někde v bloku hodnot? Jinak ŘJ motoru čistá nikde nic.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="tukydydes"][ A ještě kdyby tam přeskakovala jiskra v tej fajfce tak to tam bude opálený, všechny jsem kontroloval a jsou pěkně zlaté. Ale zkusím.
když to skáče v té fajce na tu kovovou chráničku nenajdeš nic, kolikrát řídící jednotka pozná vynechání zážehu až se na tom lesklém povrchu jak je boš číslo toho zápaĺka začnou dělat bulky
já taky jednou cukal na koktě 74 kW vyměnili se snad všechno jednou jedu a cukání už bylo na pováženou dal jsem plný kotel a vyletěl diferák a konečně klid
když to skáče v té fajce na tu kovovou chráničku nenajdeš nic, kolikrát řídící jednotka pozná vynechání zážehu až se na tom lesklém povrchu jak je boš číslo toho zápaĺka začnou dělat bulky
já taky jednou cukal na koktě 74 kW vyměnili se snad všechno jednou jedu a cukání už bylo na pováženou dal jsem plný kotel a vyletěl diferák a konečně klid
tak jsme koupili jeden zapalovací modul (raději nový BERU) dle Milošovi rady a proházeli a bez úspěchu, furt stejný.
na místě při držení inkriminovaných otáček cca 2.000 ot./min otáčení volantu pravo levo taky se nic neděje.
Ale na chvilku jsem si to půjčil a lítal jsem s tím a různě testoval. Na místě na neutrál od 1.900 ot. /min - 2.100 ot./min se lehce chvěje auto (když jsou otevřený dveře u řidiče tak je to na nich vidět) Potom jsem zkoušel jet na zpátečku tyhle otáčky a to vůbec neškubá krásný průběh. Tak to dělá na mě dojem, jestli není náhodou v hajzlu reakční vzpěra nebo nějaké uložení - motor / převodofka.
na místě při držení inkriminovaných otáček cca 2.000 ot./min otáčení volantu pravo levo taky se nic neděje.
Ale na chvilku jsem si to půjčil a lítal jsem s tím a různě testoval. Na místě na neutrál od 1.900 ot. /min - 2.100 ot./min se lehce chvěje auto (když jsou otevřený dveře u řidiče tak je to na nich vidět) Potom jsem zkoušel jet na zpátečku tyhle otáčky a to vůbec neškubá krásný průběh. Tak to dělá na mě dojem, jestli není náhodou v hajzlu reakční vzpěra nebo nějaké uložení - motor / převodofka.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Kdybys ještě prohlížel měřené hodnoty, tady je DP. Výpadky zapalování to bohužel nepočítá ... Je to včetně mechaniky. Pokud vezmeš za motor a zatřepeš s ním, nesmí tam "klektat"
Kód: Vybrat vše
https://uloz.to/tam/_mI5gs250FfsN
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="tukydydes"] furt stejný.
mně u této ludry kdysi klepal motor, hledám stetoskopem a klepal katalizátor pravidelný klep kladívkem
jako by se někdo z toho katu chtěl dostat ven a mlátil o pomoc https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... -7-iaLeKqX
motor byl na lpg a vynechávalo zápalko, ten nespálený plyn vygouch v katu a projevovalo se tim klepnutím
mně u této ludry kdysi klepal motor, hledám stetoskopem a klepal katalizátor pravidelný klep kladívkem
jako by se někdo z toho katu chtěl dostat ven a mlátil o pomoc https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... -7-iaLeKqX
motor byl na lpg a vynechávalo zápalko, ten nespálený plyn vygouch v katu a projevovalo se tim klepnutím
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice