uz me z toho mrd.... vodni pumpy
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Vodní pumpa DOLZ z mého auta. Má 125 tkm za 4,5 roku a je zcela OK. Ložisko tichý a žádný stopy úniku kapaliny.
Patrně by dala i těch 150 tkm co je předepsanej interval výměny rozvodů, stejně jako rozvodová sada INA.
Obě klady jsou tichý a řemen taky vypadá OK. Trochu se ale vytáhl, protože synchronizace se za těch 125 tkm posunula z - 0,6° do + 0,6°.
Doufám, že si INA i DOLZ kvalitu udržely, protože jsem je dal zase. U nový vodní pumpy má oběžný kolo trochu delší lopatky.
Patrně by dala i těch 150 tkm co je předepsanej interval výměny rozvodů, stejně jako rozvodová sada INA.
Obě klady jsou tichý a řemen taky vypadá OK. Trochu se ale vytáhl, protože synchronizace se za těch 125 tkm posunula z - 0,6° do + 0,6°.
Doufám, že si INA i DOLZ kvalitu udržely, protože jsem je dal zase. U nový vodní pumpy má oběžný kolo trochu delší lopatky.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Tady je problém, že osvědčená pumpa je vyměněna za možné riziko včetně kladek..Přitom výrobce dokonce kdysi povoloval výměnu jen řemene, pokud jsou kladky v pořádku..Samozřejmě je to loterie, ale už mě unavuje vyhazovat osvědčené díly už jen proto, že kvalita klesá...Proto jsem si ZÁMĚRNĚ koupil dodávku v TD, abych nemusel tohle dilema absolvovat a vyhazovat prachy, které můžu krásně propít v Pilsner Urquell ze zdravotních důvodů..Majitelům modernějších vozů nezávidím, jsou v pasti...
nepropadat panice...
Tohle jsem si říkal taky když jsem před 125 tkm nahrazoval origo rozvody a pumpu těmi co jsem včera vyndal.
No a nový díly vydržely bez problémů, tak prostě budu věřit, že vydrží i teď.
Vždyť přece žádnej výrobce nemůže úmyslně dělat díly který nevydrží. To bys je dal jednou a pak už ne. Když ale vydrží dáváš je opakovaně.
No a nový díly vydržely bez problémů, tak prostě budu věřit, že vydrží i teď.
Vždyť přece žádnej výrobce nemůže úmyslně dělat díly který nevydrží. To bys je dal jednou a pak už ne. Když ale vydrží dáváš je opakovaně.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
hansbob: jo taky už se mi to doneslo a ten konkrétní případ se týkal prémiový značky.
Ale to by se mělo týkat dílů který se mění protože jsou opotřebený/poškozený, prostě po skončení reálný životnosti.
U rozvodový sady je životnost/doba provozu daná výrobcem a díly se zahazují i když jsou OK, takže odbyt je zajištěn, není důvod díly uměle odlehčovat.
Jinak tady čtu vaše zkušenosti a je mi jasný, že to je loterie, ale na druhou stranu, těch rozvodů jsem zase tak málo nenamontoval
a musím zaklepat - zatím jsem nemusel řešit žádnej problém. Je ale fakt, že fridex dávám vždy nový.
Ale to by se mělo týkat dílů který se mění protože jsou opotřebený/poškozený, prostě po skončení reálný životnosti.
U rozvodový sady je životnost/doba provozu daná výrobcem a díly se zahazují i když jsou OK, takže odbyt je zajištěn, není důvod díly uměle odlehčovat.
Jinak tady čtu vaše zkušenosti a je mi jasný, že to je loterie, ale na druhou stranu, těch rozvodů jsem zase tak málo nenamontoval
a musím zaklepat - zatím jsem nemusel řešit žádnej problém. Je ale fakt, že fridex dávám vždy nový.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Já také nemám moc špatných zkušeností až na ty pumpy, ale mám názor, že to co dobře funguje se nemá pokud to není třeba narušovat a měnit zbytečně.Bohužel konstrukce novodobých motorů jde právě proti úsporám a já už věřím tomu, že záměrně..Zajímavá je také statistika, rychlým tempem se zvyšuje úměrně k tomu, jak se prodávají nové vozy množství ODTAHŮ zpět do republiky např. z dovolených apod..O čem to svědčí? Hádejte...Jarda-k píše:Tohle jsem si říkal taky když jsem před 125 tkm nahrazoval origo rozvody a pumpu těmi co jsem včera vyndal.
No a nový díly vydržely bez problémů, tak prostě budu věřit, že vydrží i teď.
Vždyť přece žádnej výrobce nemůže úmyslně dělat díly který nevydrží. To bys je dal jednou a pak už ne. Když ale vydrží dáváš je opakovaně.
nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4192
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
jistě ale pořád je to interval výrobce + nějaký bezpečnostní % navíchansdob píše:Bohužel výrobce řeší maximálně 2roky a kolikrát ani to ne. Nemohu jmenovat ale velké firmy utrácí dost za testování kolik díl vydrží a pokud moc tak ho odlehci,ztenčí atd aby tolik nevydržel.
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
vodní pumpa INA, 20tis a začala mě téct..., co teď, na rozvodech INA 20tis, tak všechno dolů, sehnat mechoša, tak nevím,zda tam už nedát zase nové rozvody, když už to bude dole..Co vy na to? Octavie jednička AHF.Předtím sem tam měl grafku, vydržela do výměny rozvodů 120tis a netekla
octavie tdi,81kw,ahf
octavie tdi 77kw pd-tdi fun 100kw
octavie tdi 77kw pd-tdi fun 100kw
To jsem si myslel už dávno, tohle to jen potvrzuje, co se to ale po tý krizi zlomilo, že to VŠICHNI takhle vojebávaji? Před krizí to ještě docela šlo, tohle je fakt tragédiehansdob píše:Bohužel výrobce řeší maximálně 2roky a kolikrát ani to ne. Nemohu jmenovat ale velké firmy utrácí dost za testování kolik díl vydrží a pokud moc tak ho odlehci,ztenčí atd aby tolik nevydržel.
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
nevidím důvod měnit celý rozvody, vyměň jen pumpu, po 20t. km budou rozvody jak novýoctavie81 píše:vodní pumpa INA, 20tis a začala mě téct..., co teď, na rozvodech INA 20tis, tak všechno dolů, sehnat mechoša, tak nevím,zda tam už nedát zase nové rozvody, když už to bude dole..Co vy na to? Octavie jednička AHF.Předtím sem tam měl grafku, vydržela do výměny rozvodů 120tis a netekla
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5