Sbíhavost př. nápravy VW Bora - PROBLÉM
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Až dáš nižší podvozek tak na geometrii pozor, musíš jim to říci, protože se pak nastavují jiný hodnoty.
Já jezdím na geometrii do škodovky nebo k jednomu soukromníkovi a vždy hlásím, že je auto snížený, bez toho jim to pak nevychází.
Já jezdím na geometrii do škodovky nebo k jednomu soukromníkovi a vždy hlásím, že je auto snížený, bez toho jim to pak nevychází.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Dobrá poznámka , díky Favo Je fakt ,že třeba přímo ve VW by i případná reklamace mohla probíhat na jiné úrovni.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
Favo: jak tobě nastavovali geometrii na sníženém podvozku ? Teď jsem namontoval též Eibach Pro Kit -3cm tak to teď řeším.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
Přímo ve škodovce mi řekli, že jim ta geo nevycházela a pak si všimli, že je auto snížený a tak vzali hodnoty pro Golfa se sportovním podvozkem a už jim to sedělo.
Když jsem to nedávno vezl k jednomu soukromníkovi, tak jsem se ho ptal jestli je pro něj důležitý, že je auto snížený a že ve škodovce to nastavují podle hodnot pro sportovní podvozek, tak řekl že ano, vzal chytrou knížku, chvíli hledal a za chvíli se dal do práce a vše v pohodě.
Když jsem to nedávno vezl k jednomu soukromníkovi, tak jsem se ho ptal jestli je pro něj důležitý, že je auto snížený a že ve škodovce to nastavují podle hodnot pro sportovní podvozek, tak řekl že ano, vzal chytrou knížku, chvíli hledal a za chvíli se dal do práce a vše v pohodě.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
A není tu někdo tady z fora a nejlépe z Prahy, kdo by mě tu geometrii udělal pořádně ?
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
no, vzhledem k tomu, že u mk4 platformy jde prakticky seřizovat jen sbíhavost na přední nápravě, tak je skoro jedno, jak je auto snížené.
jinak seřizovat sbíhavost na nulu je trochu nesmysl, klade to potom mnohem vyšší nároky na vyvážení kol a vůle v nápravách - lepší je nechat malinko rozbíhavost - 0,5-1mm. Pokud má někdo nízkoprofilové gumy, tužší podvozek a silentbloky, tak při nulové sbíhavosti jsou vibrace zaručeny.
dnes má geometrii skoro každý, kdo má do prdele díru, ale udělat jí pořádně bohužel umí málokdo. Fakt je někdy lepší si to doma sám seřídit pečlivě jen podle latí a svinovacího metru. Ono sice laserová geometrie s přesností na setiny mm vypadá hrozně "profi", ale pokud nejsou v nápravách unibaly, tak se geometrie za jízdy stejně stále hýbe a nějaký +-0,5 mm nehraje žádnou roli.
jinak seřizovat sbíhavost na nulu je trochu nesmysl, klade to potom mnohem vyšší nároky na vyvážení kol a vůle v nápravách - lepší je nechat malinko rozbíhavost - 0,5-1mm. Pokud má někdo nízkoprofilové gumy, tužší podvozek a silentbloky, tak při nulové sbíhavosti jsou vibrace zaručeny.
dnes má geometrii skoro každý, kdo má do prdele díru, ale udělat jí pořádně bohužel umí málokdo. Fakt je někdy lepší si to doma sám seřídit pečlivě jen podle latí a svinovacího metru. Ono sice laserová geometrie s přesností na setiny mm vypadá hrozně "profi", ale pokud nejsou v nápravách unibaly, tak se geometrie za jízdy stejně stále hýbe a nějaký +-0,5 mm nehraje žádnou roli.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Tak mě jí uděláš ? Koukám jsi z Prahy
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Tak jsem volal na Jarov , přímo technikovi VW a poslal mě vyloženě do háje , prý nejsou schopný zadat do PC údaje ručně , pouze z VIN kódu konkrétního auta. Tudíž na 3 cm nižším podvozku neumějí nastavit správnou geometrii. No nevadí, zkusil jsem teď volat do toho Auto Beky u Letňan jak radil "turbo kamna power" a prý není problém , snížené podvozky nastavují běžně. Tak pohoda , zkusím je. Děkuju
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
dotaz k tématu - pokud po výměně těhlice při jízdě bez seřízené geometrie slyším při jízdě rovně nepravidelné hučení a mírné vibrace (jako bych přejížděl středovou čáru), je to normální? Střídavé zatížení nemá na zvuk vliv.
Auto jezdí teď na letních pneu, v chladu, za mokra.
Dělalo to s rezervou na LP + 3x zimní. Taktéž na 4x letní (mají špatně sjeté kraje). Volant je hozený doleva a očividně je kolo šiblé jiným směrem.
Dávala se starší těhlice, když vylítaly šrouby - kolo urvalo třmen, vylomilo střed kotouče a desky. Přemýšlím jestli má cenu dávat auto na geo, nebo předtím udělat ložisko.
Auto jezdí teď na letních pneu, v chladu, za mokra.
Dělalo to s rezervou na LP + 3x zimní. Taktéž na 4x letní (mají špatně sjeté kraje). Volant je hozený doleva a očividně je kolo šiblé jiným směrem.
Dávala se starší těhlice, když vylítaly šrouby - kolo urvalo třmen, vylomilo střed kotouče a desky. Přemýšlím jestli má cenu dávat auto na geo, nebo předtím udělat ložisko.
napadlo mě, že zkusím poštelovat levou stranu do roviny - tím by se mělo odstranit "žmoulání" gumy. Řízení má co jsem se díval vůli, tak aby to nějak nerezonovalo.
Je to dycky jedno s druhým. Nechci měnit půl auta bez výsledku, stačí že se při brždění vzpříčilo nedotažené kolo možná tam je něco dalšího.
Ložisko nevylučuju, jen to nedělá vibraci (která je cítit v podlaze) a mírný hluk předvídatelně, jak jsem měl dříve.
UP den poté: Včera jsem srovnal geo - auto jede rovně, volant rovně. Dotaženo o cca 4 otáčky na rozdělané straně.
Vypadá to po úpravě nadějněji, v pneuservise mají orientační přeměření geo za kačku - platí se až seřízení. Takže nechám přeměřit, nandám pneu s OK vzorkem a uvidím, co se bude dít po pár km. Jestli je opravdu chytlé ložisko nebo poloosa, vyměním. Když bude OK, nechá se udělat pořádně geo.
Je to dycky jedno s druhým. Nechci měnit půl auta bez výsledku, stačí že se při brždění vzpříčilo nedotažené kolo možná tam je něco dalšího.
Ložisko nevylučuju, jen to nedělá vibraci (která je cítit v podlaze) a mírný hluk předvídatelně, jak jsem měl dříve.
UP den poté: Včera jsem srovnal geo - auto jede rovně, volant rovně. Dotaženo o cca 4 otáčky na rozdělané straně.
Vypadá to po úpravě nadějněji, v pneuservise mají orientační přeměření geo za kačku - platí se až seřízení. Takže nechám přeměřit, nandám pneu s OK vzorkem a uvidím, co se bude dít po pár km. Jestli je opravdu chytlé ložisko nebo poloosa, vyměním. Když bude OK, nechá se udělat pořádně geo.