Vybíjení baterie passat 3C

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od dury2 »

Ahoj, na passatu 3C 2005 mám při uzavřeném a zamčeném autě klidový odběr 400mA. Všechno osvětlení je vpořádku, rádio origo a i po jeho odpojení bez změny. Po vyndání klíčku ze zapalování se na maxidotu zobrazí "Zámek řízení servis". V Immo je chyba:

02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not me.

Když necham auto chvíli zavřené, tak se mi v jednotce ABS objeví chyba:

02840 - Wake-Up Line from Central Convenience Module.

Jinak je po zamčení pořád seplé rele KL30, když ho vyndám klesne odběr zhruba na 200mA, což je pořád hodně.

Mám zkusit vyměnit centrální elektriku (BSI) a nebo řešit zamykací modul. Jinak se zamykáním volantu, kromě uvedené hlášky žádný problém není.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19312
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Z nějakého důvodu to neusne...co přečíst pohádku?? (noteeth)
Zámky všechny OK ?
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

To je mi jasné, ale proč? Občas nejdou otevřít zvenku dveře u spolujezdce, když je ale otevřeš jednou zevnitř, tak pak už do dalšího zamčení pokaždé otevřít jdou. Dveře mu už takhle blbnou několik let a problém s vybíjením nebyl. Jinak komunikace mezi dvěřma probíhá v pohodě, data běhají pod dvou kabelech. Průchodka ve dveřích je také v pohodě. Na maxidotu je vidět, že jsou dveře všechny zavřené a i po odpojení těch dvěří odběr neklesne. Dodělávané tam nic není.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Nikdo nemá podobnou zkušenost?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Stifler
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13 pro 2022, 08:43

Re: Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od Stifler »

Mám stejnou zkušenost na své O2 před FL. Ale k vyřešení problému zatím nic nevedlo. Odběr mám okolo 0,5A, po vytažení relé 449 v pozici KL30 mi klesne odběr o cca 100mA (relátko je teplé). Při vrácení relátka zpět probléknou žárovičky na stropním světýlku, když mám přepínač v poloze "rozsvítit při otevření dveří", když dám do polohy "0", tak nic neproblikne, ale na odběr to nemá vliv. Spolu s vybitím baterky během 5 dnů z plného nabití na cca 12,0V mi také probíjí auto při nabíjení nabíječkou na kostru - teď naposledy mi to během jednoho dne jednou na kostru neprobíjelo a při druhém nabíjení už ano, aniž by se s autem hnulo nebo na autě cokoliv měnilo.
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 729
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Re: Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od tiguan2 »

Zkus odpojit alternator
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Stifler
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13 pro 2022, 08:43

Re: Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od Stifler »

Jestli je to rada na to, že to jednou probíjelo do kastle a jednou ne, aniž by se s autem hnulo (alternátor se aspoň protočil), tak to jsem při tom probíjení zkusil (odpojil altik od baterky i od konektoru) a bez změny.
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 729
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Re: Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od tiguan2 »

Nazev zni vybijeni baterie neee probijeni
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Stifler
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13 pro 2022, 08:43

Re: Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od Stifler »

Takže odpojení alternátoru by mělo mít vliv na vybíjení baterie? To by mě zajímalo, jak by to mohl dělat. Rád se nechám poučit.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4191
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od Jarda S. »

ano, pokud bude šlehlá dioda tak by mohl
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Stifler
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13 pro 2022, 08:43

Re: Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od Stifler »

Aha, ale to by zase třeba nefungovalo dobíjení, ne? Říkám si, že kdyby alternátor měl zlobit a být nějak porouchaný, tak by neměl fungovat taky jak se od něj očekává. Ale samozřejmě to o dalším vikendu zase zkusím proměřit a tentokrát i s odpojeným altíkem.
Stifler
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13 pro 2022, 08:43

Re: Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od Stifler »

Tak alternátor baterii nevybíjí, odpojil jsem kontakt z baterky i konektor a žádná změna.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5464
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od ROMEK »

treba začat diagnostikou ake chyby su v jednotkách?
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Stifler
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13 pro 2022, 08:43

Re: Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od Stifler »

Diagnostika nehlásí nic zásadního, kromě očekávatelných chyb díky Android autorádiu (chyby 1304 a 1305), ale autorádio baterku nevybíjí (ověřeno přečs pojistku i vytažením sdruženého konektoru za rádiem). Stejně tak chyba na klapce V213 na klimatroniku nebude problémem, protože Octavia tuto klapku vůbec nemá (mám klimatronik z VW)...prostě v logu nevidím nic, co by mě vedlo k tomu, že něco vybíjí baterku pouze prvních pár hodin po zamknutí auta. To, že to píše chybu v regulaci baterky (skupina 61), to sice píše, ale standardně se to ve výpisu všech jednotek nepropisuje a chyba smazat nejde (autobaterii mám nakódovanou správně).
Stifler
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13 pro 2022, 08:43

Re: Vybíjení baterie passat 3C

Příspěvek od Stifler »

Pro všechny, co by se s mým problémem potýkali také, tak nabídnu jedno z možných řešení - u mě to, zdá se, zafungovalo. Snad se to potvrdí i dlouhodobým používáním/provozem. Nakonec pomohla výměna BSG jednotky. Měl jsem jednotku 3C0937049E a pořídil jsem si 3C0937049AJ (rovnou zapnul cornering mlhovek) a od té doby klesá odběr proudu zřejmě tak, jak by měl.
V autě je mimo jiné doinstalované zabezpečovací zařízení, které má mít dle papíru od výrobce odběr 20mA. Autorádio (čína s Androidem) je nastaveno na to, aby se nevypínalo s klíčkem, ale jen uspalo a nemuselo po otočeční klíčku zdlouhavě bootovat.
Na přiloženém obrázku jsou podrobnosti mého měření. Počáteční odběr kolem 1A následuje hned po stisknutí dálkového ovladače (zamknutí auta). První hodinu jsem rozepsal podrobně pouze do cca 16. minuty, nemá cenu to rozepisovat podrobně dále, protože se opakuje totéž: cca 1x za minutu krátkodobé zvýšení odběru na 0,05A po dobu cca 13 vteřin a opět pokles na 0,03A, výjimečně je krátkodobé zvýšení odběru až na 0,07A po dobu 5 vteřin. Od 17. minuty jsem zapsal pouze údaj, kde se snižovalo napětí baterky až do 4 hodin od začátku měření, pak jsem to už přestal sledovat.
Třeba mé snažení nebylo zbytečné a někomu to pomůže. 👋
Odběr proudu v autě.png
Odběr proudu v autě.png (4.55 MiB) Zobrazeno 556 x
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“