Hlava mi to docela nebere :D Otazka na motorarov

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Hlava mi to docela nebere :D Otazka na motorarov

Příspěvek od RAPIDmen »

Ahojte, možno blba tema ale rozmyšlam ako sa da prehodit "cyklus" na 4takt motore. Raz sa mi podarilo prehodit" vačky" voči kluke(DOHC motor) pripravky tam pasli všetko pohodke pretočil som motor 2x čiže 720° okej všetko štartujem a motor akoby bez kompresiii s vybratimi sviečkami, boli prehodene vačky... Teraz skladam motor svoj OHC bol cely rozhodeny robili sa kruhy ,všetky lagre. atd atd ....A logicky ked si dam kluku do pozicie 1 a 4 valec v HU ryska na "0" na kluke. Nahodim hlavu a vačku dam na strih ventilov na 4valci a na 1 valci budu uzavrete ventily palce na vačkach budu smerovat hore(ventili zavrete) musito vždy šlapat,Viem pomer 2:1 720°kluka 360° vačka ale logika mi to nebere ako sa to da zamenit... (LOL)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Asi nemusí, když ti to neběží, pokud to děláš takhle, jako na staré škodovce, nemusíš mít uspěch, závisí na překrytí vaček , protože mnohdy to vypadá na pohled nesmyslně, ale funguje to. Dávat vačky na střih jen pohledově je ošemetné, stačí dát vačku o zub a je to v háji...Základem je, před startem protočit motor a zkusit kompresi, pokud budou mít všechny válce stejnou, a motor jde protočit, mělo by to asponˇ blafnout. Ale pokud si myslíš, že dáš u válce, který má pálit vačku nahoru, tak to ne, kolikrát vačky téměř "leží"..Takže hodinky do válce pro Hů , zjistit dle typu motu jak se ustavuje a rozvody postavit tímhle způsobem..A pokud chceš laborovat a měřit stupně, tak zkus od standartního postavení posunout o zub ssací vačku, tam nebo tam, zkusit a pak výfuk jakbysmet a až tě to unaví, postav to podle výrobce a bude to...Tento základ, který popisuješ dnes už moc "neplatí" a tam, kde je natáčení vaček, tak tam už je to opravdu guláš... :)
nepropadat panice...
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Ahoj, teraz čo skladam motor vsetko som si pred rozobratim poznacil .poskladány už je. Ale konkrétne chcem si objasniť ako sa da prehodiť časovanie . Proste motor úplne rozobratý vačky z hlavy von. Idem skladať ..kluka má vždy jednu fixnu polohou tym pádom je jedno či napr . 1 piest je v kompresnom zdvihu alebo vyfukovom.vzdy je mechanický postaveny správne a hlava z váckou sa dá nahodiť tak aj na prípravky že motor starati tlaky a ide úplne bez kompresie točí úplne ľahko. Ale hlava mi to nebere že kluka zakontrovana správne ,vacky v prípravkoch a motor nejde.
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

čo keby si napísal o aký typ auta a motora sa jedna ?
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

nie každý motor sa nastavuje na hornú uvrat
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tak si dej 1, válec do komprese, vyndej svíci, dej tam hadičku /kompresor na malý tlak a foukni/ a tam, kde to utíká je to chyba, a od té se můžeš odpíchnout, co se děje, dokonce je i možné zaměnit vačky, ale nevím co máš za motor. Popřípadě si najdi rozvodový diagram /údaje/ toho motoru, dej si úhlový kruh na kliku /jde i koupit/ a počítej , kdy který ventil otevírá a zavírá..Ale pokud jsi si to označil a ventily se zavírají /bacha na hydra/, tak komprese moc možností nemá, kam uniknout..Pokud foukneš do válce a klika se ti otočí, tak je to o.k. Pokud jsi hlavu zkoušel - ventily na těsnost, tak můžeš mít zaměněná kola vaček/pokud to jde/ nebo tam nemáš kroužky.. :)
P.S. mnoho štěstí..a nemáš motor, kde se staví rozvody ne na Hů obou krajních válců, ale na písty v rovině?
Naposledy upravil(a) jericho-3 dne 14 lis 2018, 18:41, celkem upraveno 1 x.
nepropadat panice...
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

nie každý motor sa nastavuje na hornú uvrat
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

proxima píše:nie každý motor sa nastavuje na hornú uvrat
Já mám taky motor nastavený o zub dozadu a motor jde parádně , tak taky uvažuju jestli to není nějaký tunning :D
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Ahojte,nie už nemam s ničim problem auto je dokončene bol to fiat 1,4 16v a ako proxima piše nenastavoval sa na HU .ale všetky piestny do jednej "roviny" vo valcoch sa nastavili založila sa hlava s vačkami.(vačky mali kontrovanie cez otvory z boku ventiloveho veka) .motor som pretočil2x ok idem štartovat a motor zvuk ako keb bez sviečok točim.. kompresie som nameral podstate nulove., potom som motor nastavil opat na piesty v rovine,remen bol zloženy s koliesok vačkovychpretočil som ich vačky ,opat aby sedeli otvory a dalo sa zakontorvat pretočil som ich zakontroval všetko sedelo a už to chytlo bez problemov,ale aj tu na fore niekde som čital že vačka sa da otočit špatne a aj na pripravky može sedet...a motor nepojde
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

proxima píše:nie každý motor sa nastavuje na hornú uvrat
pravdu vraviš, já si pamatám, že u Golfa 2 to bylo 5° ... ale jestli si to pamatám správně už neviem. :D
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1306
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

A nebyly spíš ještě vyvěšená hydra?Mo montáži je třeba počkat než se zamáčknou.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

V tomhle se nemá chvátat a když to nejde, tak to nechat na druhý den, to je vždy moudřejší večera..ŘEkl bych, že firmy tohle postavení dělají často záměrně, z důvodu montáže hlavy, protože když jsou písty v rovině , tak se nemohou políbit s ventily při montáži hlavy, právě proto, že hydra nejsou ještě "ve výchozí pozici" a ventily dovřené. Např. 1,6 HDI se takto staví a kdysi Peugeot tohle měl i u benzinů..Ale v dnešní době, kdy je vše dostupné , může tohle dělat klidně i šikovný kuchař, který umí číst... :)
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ja keď nie som si istý či je motor pri nastavení rozvodov v rovine alebo v HU tak strčím do 1./2. valca zváracie drôty rovnakej dĺžky a hneď viem. Ako už písal Jericho toto je dôležité hlavne po výmene hydroštelov. Teraz som menil napríklad zdvihátka na Mitsubishi GDI, tam je v základnej polohe síce 1. HU ale zas pamätajú na to aj v dielenskej príručke kde je vyslovene napísané že pri montáži hlavy/vačiek má byť kľuka a vačky 90/45 stupňov dopredu voči značkám.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je to určitá ochrana, ale zásada je, a já to dělám vždy, protože čert nikdy nespí, že vždy vezmu za kliku a pootočím s ní o kousek doleva,/když jsou 1 a 4 v Hů/, nandám hlavu, kterou utáhnu a pak klikou pootočím zpět..Samozřejmě také proto ty písty pootočím, abych si mohl s vačkami zatočit, a nastavit je pro montáž řemene. Vždy mám před očima jednoho chytráka, který při montáži hlavy ohnul ventily, které jsou tam šikmo /Fiat Ritmo/, když utahoval hlavu a ptal se jak je to možné...Tak mu říkám, jak jsi to mohl utahovat, když ti hlava pořádně neseděla na bloku a proč sis nenastavil vačku na pálení 1. válce? A proč, u Škody se mi to nikdy nestalo... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“