Vadné palivo má vinu na destrukci motoru?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Vadné palivo má vinu na destrukci motoru?

Příspěvek od jericho-3 »

https://www.novinky.cz/auto/379501-moto ... alivo.html

Je to od té doby již vyřešeno, nebo je to jen minulost?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Pán ti tam odpovídá: „Jel jsem kolem sedmdesáti. V tom se ozvala velká kovová rána, z motoru se začalo kouřit a pod ním se objevila větší olejová skvrna. Mám nový Hyundai i30 s benzínovým motorem,“

Pokud vím tak tyhle auta mají motory u kterých se musí co 20.000km seštelovat vůle ventilů a nevím co ještě a pokud se to zanedbá... tak přece servisák, neřekne pánovi, že se na to vysral, pokud vůbec ví že se v tom motoru má něco nastavovat. ;) A teď do mě!
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ale ano, jen mě zarazil ten bílý prášek ..tak třeba s tím má někdo zkušenost.Já mám stroje, které tohle mají na háku/proto je taky mám/, ale technicky mě to zajímá, protože když ojnice podá ruku , tak je to mazáním, ale když se novodobý olej zkříží s novodobým palivem na staré konstrukci , může to dělat divy.. :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Napadla někoho výrobní konstrukční vada dílu?

Hošci, nám se před dvěma týdny na Slovensku na fungl nové magawattě (V20 o objemu 49 litrů, výkon na klice 1600 koní) po sedmi hodinách provozu od instalace KGJ roztrhlo dno u jednoho pístu. Výrobní vada. Odnesly to dva písty, dvě vložky, dvě hlavy, ojnice, čepy, uložení a dvousetkilové turbo. Škoda jednou ranou třičtvrtě milionu. Mám fotku (v případě zájmu).

Co je proti tomu jedna ojnice z benzinového čtyřválce..............?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nic, ale pokud máš velké kapesné, nebo to platí stát či zaměstnavatel, tak se to zvládne. Jde spíš o to, najít tu příčinu..Protože například MBenz za socíku a i nějakou dobu po něm nedával záruku na motory, které jezdily na místní palivo, /údajně nafta měla moc síry/ popřípadě paměti obchodníka s auty, který za socíku přes Tuzex nakupoval vzácné vozy za pár šušnů , kdy například majitelé vozů Bugatti stáli frontu a nakonec jich koupil 6 na jeden zátah a vlakem je posílal do CH. Soudruzi se mu klaněli, a tetelili se radostí, že mají devizy..Tak tento pán měl jednu zásadu, VŽDY NAPLNIL NÁDRŽ PO HRDLO A JEŠTĚ MĚL KANISTR, ABY U NÁS NEMUSEL TANKOVAT...A jde o to, zda dnes přes všechny vztahy máme benzin a naftu stejnou, jako jinde...Ono kouzlit s palivem vždy vynášelo dost peněz...A když se ředí sračkami s polí, možné je vše, takže co asi ten "bílý prášek" je? :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Marek77 píše:Mám fotku (v případě zájmu).

Co je proti tomu jedna ojnice z benzinového čtyřválce..............?
Zajemce se hlasi, hlavne to turbo rad uvidim.

No jo, ale ja predpokladam, ze firma je na takovou havarii pojistena, resp. obe (prodejce i kupec), zatimco pro kupce ojete starsi Fabie to muze byt likvidacni.

jericho: NE, nemame stejne palivo jako treba v Nemecku, protoze jsme jen "kolonii" a to i navzdory tomu, ze lezime v srdci Evropy. Napriklad Shell hodne dlouhou dobu prodaval beznou naftu i ve stojanech s Shell V-Power. Odhalily to az podnety lidi, kteri se zminili prislusnym organum po zjisteni, ze jejich auto po natankovani opravdoveho Shell V-Power v Nemecku vyrazne ozilo.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
kotelnik
Přispěvovatel
Příspěvky: 554
Registrován: 24 říj 2010, 18:15

Příspěvek od kotelnik »

Marek77 píše:Napadla někoho výrobní konstrukční vada dílu?

Hošci, nám se před dvěma týdny na Slovensku na fungl nové magawattě (V20 o objemu 49 litrů, výkon na klice 1600 koní) po sedmi hodinách provozu od instalace KGJ roztrhlo dno u jednoho pístu. Výrobní vada. Odnesly to dva písty, dvě vložky, dvě hlavy, ojnice, čepy, uložení a dvousetkilové turbo. Škoda jednou ranou třičtvrtě milionu. Mám fotku (v případě zájmu).

Co je proti tomu jedna ojnice z benzinového čtyřválce..............?

Že by TEDOM ??
tempest
Přispěvovatel
Příspěvky: 251
Registrován: 18 říj 2009, 13:27

Příspěvek od tempest »

jericho-3 píše:Ale ano, jen mě zarazil ten bílý prášek ..tak třeba s tím má někdo zkušenost.Já mám stroje, které tohle mají na háku/proto je taky mám/, ale technicky mě to zajímá, protože když ojnice podá ruku , tak je to mazáním, ale když se novodobý olej zkříží s novodobým palivem na staré konstrukci , může to dělat divy.. :)
i30 1,6MPi mají občas problém s keramickým katalyzátorem. Ten se rozsype a následně se vydře motor. Tak asi ten prášek. Dělá to prý hlavně u LPG, hodně zatěžovaných aut na dálnici a taky nekvalitní palivo.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, to je jedna z možností, děkuji..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“