Zhaveni PD vs. rotacka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 21 pro 2012, 02:01
Zhaveni PD vs. rotacka
Zdravim,
zhavi jinak motory PD o proti rotacce? Po zapnuti klicku se na 2-3s rozsviti kontrolka zhaveni pri minus 5 stupnich a pak zhasne. U stare rotacky zhavil motor cca. 10s.
Po vyjezdu a vytoceni motoru k 2K otacek slysim sepnuti relatka.
Cetl jsem, ze u PDcka motor zhavi i kdyz kontrolka zhasne a neda se podle toho orientovat (nekde zase po otevreni dveri ridice).
Diky za vysvetleni
zhavi jinak motory PD o proti rotacce? Po zapnuti klicku se na 2-3s rozsviti kontrolka zhaveni pri minus 5 stupnich a pak zhasne. U stare rotacky zhavil motor cca. 10s.
Po vyjezdu a vytoceni motoru k 2K otacek slysim sepnuti relatka.
Cetl jsem, ze u PDcka motor zhavi i kdyz kontrolka zhasne a neda se podle toho orientovat (nekde zase po otevreni dveri ridice).
Diky za vysvetleni
golf iv 66kw alh - chip dragpower.cz
Při vlastním startu, tedy když se točí starter, žhavení pravděpodobně neprobíhá, aby bylo co nejvíc energie pro kvalitní otáčení motorem. Nicméně hned po úspěšném startu opět spíná dožhavení. Jeho délka závisí na teplotě chladicí kapaliny (může trvat až 3 minuty).
V důsledku probíhajícího dožhavení za chodu motoru se někdy může stát, že nelze spustit některé elektrické spotřebiče ve voze. Odběr elektřiny z alternátoru žhavením a dobíjením syrové baterky může totiž být tak velký, že k aktivaci některých méně důležitých spotřebičů nemusí být dost volné proudové kapacity. U mě, když jsem měl Galaxy, nešlo spustit vyhřívání zadního skla a zrcátek, vyhřívání sedadel a ještě jedna věc (už nevím, která). Teprve po ukončení dožhavení (a malinkém oživení baterky) se volná proudová kapacita zvýšila a fungovalo vše, co jsem zapnul. Například u Octavek proto často nefunguje výhřev vody do topení žhavicími svíčkami (prostě není proud).
V důsledku probíhajícího dožhavení za chodu motoru se někdy může stát, že nelze spustit některé elektrické spotřebiče ve voze. Odběr elektřiny z alternátoru žhavením a dobíjením syrové baterky může totiž být tak velký, že k aktivaci některých méně důležitých spotřebičů nemusí být dost volné proudové kapacity. U mě, když jsem měl Galaxy, nešlo spustit vyhřívání zadního skla a zrcátek, vyhřívání sedadel a ještě jedna věc (už nevím, která). Teprve po ukončení dožhavení (a malinkém oživení baterky) se volná proudová kapacita zvýšila a fungovalo vše, co jsem zapnul. Například u Octavek proto často nefunguje výhřev vody do topení žhavicími svíčkami (prostě není proud).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 07 pro 2018, 10:55, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ne. To bylo správně. Řídila to centrální jednotka vozu, aby nedošlo k vybíjení baterky. Bylo to vymyšlené geniálně, na svou dobu dost nadčasově.
Měly to až vozy od modelu 1999, předtím centrální elektroniku neměly.
Zkus si zastudena zapnout vyhřívání čelního skla a spolu s tím i zadního skla. Dokud půjde přední sklo, zadní topit nebude. Zapne se až v okamžiku, kdy přední vypne. Je to řazené podle priorit. Dopředu vidět musíš, přední hřeje (i když má mnohem větší odběr), ale dozadu vidět nemusíš, takže zadní bude topit, až bude dost volného proudu. Pokud nebudeš spínat přední sklo, zadní klidně může fungovat, protože má k dispozici proud, který by jinak sežralo to přední sklo.
Měly to až vozy od modelu 1999, předtím centrální elektroniku neměly.
Zkus si zastudena zapnout vyhřívání čelního skla a spolu s tím i zadního skla. Dokud půjde přední sklo, zadní topit nebude. Zapne se až v okamžiku, kdy přední vypne. Je to řazené podle priorit. Dopředu vidět musíš, přední hřeje (i když má mnohem větší odběr), ale dozadu vidět nemusíš, takže zadní bude topit, až bude dost volného proudu. Pokud nebudeš spínat přední sklo, zadní klidně může fungovat, protože má k dispozici proud, který by jinak sežralo to přední sklo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ano, to souhlasí.
Ovšem s malou výjimkou. Předžhavení (odstavec vlevo dole) je nesprávný výraz. To totiž u motorů s přímým vstřikem nafty neexistuje. Předžhavení měly pouze vozy s nepřímým vstřikem nafty, například motor AEF ve Felicii, a to fungovalo úplně jinak. To se aktivovalo otevřením dveří řidiče ještě v okamžiku, kdy vůbec nebyl otočený klíček v zapalování.
Úplně správně se cyklus dělí na tři fáze (nikoli na dvě): Předžhavení (pouze u motorů s nepřímým vstřikem nafty), žhavení (po otočení klíčku v zapalování, před startem motoru) a dožhavení (po úspěšném startu, za chodu motoru).
Ovšem s malou výjimkou. Předžhavení (odstavec vlevo dole) je nesprávný výraz. To totiž u motorů s přímým vstřikem nafty neexistuje. Předžhavení měly pouze vozy s nepřímým vstřikem nafty, například motor AEF ve Felicii, a to fungovalo úplně jinak. To se aktivovalo otevřením dveří řidiče ještě v okamžiku, kdy vůbec nebyl otočený klíček v zapalování.
Úplně správně se cyklus dělí na tři fáze (nikoli na dvě): Předžhavení (pouze u motorů s nepřímým vstřikem nafty), žhavení (po otočení klíčku v zapalování, před startem motoru) a dožhavení (po úspěšném startu, za chodu motoru).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 21 pro 2012, 02:01