Co je moc to je moc!!!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
No ono po dlhšom testovaní ono to auto sa nejak o moc rýchlejšie nezohreje s odstaveným EGR, napríklad mám otestované:
Rotaćka ASV - EGR OFF, teplota -4, voda po presne 3km má 60 stupňov, olej okolo 40 stupňov, od cca 60 hroe to už potom ťažsie trochu stúpa lebo sa vypýnajú žhaviće do vody.
Caddy 2.0 TDI CR 2018 - podla diagnostiky voda po 3 km 65 stupňov a olej 40 čiže veľký rozdiel v tom teda nevidím
Rotaćka ASV - EGR OFF, teplota -4, voda po presne 3km má 60 stupňov, olej okolo 40 stupňov, od cca 60 hroe to už potom ťažsie trochu stúpa lebo sa vypýnajú žhaviće do vody.
Caddy 2.0 TDI CR 2018 - podla diagnostiky voda po 3 km 65 stupňov a olej 40 čiže veľký rozdiel v tom teda nevidím
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
To je snad jasný, že nasávaný vzduch bude vždy chladnější než recirkulované spaliny, to není o pohádkách ale realitě, jak už napsal fekálek. Pokud navíc spaliny předávaj teplo vodě v chladiči, je to ještě znatelnější, než u starýho systému bez chladiče spalin. Kdo tvrdí opak je jen teoretik, kdo si to nikdy nevyzkoušel ...
Source - srovnáváš nesrovnatelné, zkus si to ASV s odstaveným EGR pojezdit, když vyřadíš topení do vody, uvidíš ten rozdíl ...
Proto nechápu ty "tunery" co maj na dieslu EGR OFF ... Ano, je to zařízení kvůli emisím NOx, ale vedlejší efekt je rychlejší ohřev motoru, protože i kdyby měl začít pracovat až od 50st, tak poté už teplotu motoru bez zátěže výš tak lehce nedostanete a bez zatížení teplota opět klesá.
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=126799
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=139854
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=70079
takže když, tak maximálně omezit, ne zcela zaslepit
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=154050
a někdo, snad tdifun, tady někde psal o tom, jak upravuje soft tak, aby do teploty 70st byl aktivní, výš pak ne. Jen to momentálně nemohu dohledat ...
Source - srovnáváš nesrovnatelné, zkus si to ASV s odstaveným EGR pojezdit, když vyřadíš topení do vody, uvidíš ten rozdíl ...
Proto nechápu ty "tunery" co maj na dieslu EGR OFF ... Ano, je to zařízení kvůli emisím NOx, ale vedlejší efekt je rychlejší ohřev motoru, protože i kdyby měl začít pracovat až od 50st, tak poté už teplotu motoru bez zátěže výš tak lehce nedostanete a bez zatížení teplota opět klesá.
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=126799
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=139854
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=70079
takže když, tak maximálně omezit, ne zcela zaslepit
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=154050
a někdo, snad tdifun, tady někde psal o tom, jak upravuje soft tak, aby do teploty 70st byl aktivní, výš pak ne. Jen to momentálně nemohu dohledat ...
Moje GTR přes zimu spinká.
Přes zimu drtím starou škodofku, to je krám to svět neviděl.
Pánové a dámy, ale pokud vám egr přepouští spaliny zpět do sání, je dávkováno menší množství paliva, tudíž se ten váš rychlý ohřev bije se zasíráním motoru a jeho namáháním nedokonalým spalováním. A nevěřím, že se auto s egr on zahřeje funkcí egr, ale spíš tím, že je zasraný od těch sraček, dochází tam k většímu tření zvýšeným otáčkám a nevím čemu všemu ještě.
Protože jako mechanici by jste měli vědět, že při stlačení vzduchu ve válci dojde k mžikovému zahřátí vzduchu. Takže je úplně jedno jestli má vzduch na začátku 5 nebo 50°C, protože po stlačení má vždycky 600-800°C.
Jste jak malé děti, člověk aby vám vysvětloval základní principy někde kde se předpokládá jakési vzdělání technického charakteru.
EGR je zlo a do auta nepatří. Jeho přínos je záporný než kladný po všech stránkách.
Přes zimu drtím starou škodofku, to je krám to svět neviděl.
Pánové a dámy, ale pokud vám egr přepouští spaliny zpět do sání, je dávkováno menší množství paliva, tudíž se ten váš rychlý ohřev bije se zasíráním motoru a jeho namáháním nedokonalým spalováním. A nevěřím, že se auto s egr on zahřeje funkcí egr, ale spíš tím, že je zasraný od těch sraček, dochází tam k většímu tření zvýšeným otáčkám a nevím čemu všemu ještě.
Protože jako mechanici by jste měli vědět, že při stlačení vzduchu ve válci dojde k mžikovému zahřátí vzduchu. Takže je úplně jedno jestli má vzduch na začátku 5 nebo 50°C, protože po stlačení má vždycky 600-800°C.
Jste jak malé děti, člověk aby vám vysvětloval základní principy někde kde se předpokládá jakési vzdělání technického charakteru.
EGR je zlo a do auta nepatří. Jeho přínos je záporný než kladný po všech stránkách.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
a ta rotačka má jistě navíc ty tři žhavičky do vody, předpokládám.. Caddy nemá nic (možná PTC tak leda) ....Source píše:No ono po dlhšom testovaní ono to auto sa nejak o moc rýchlejšie nezohreje s odstaveným EGR, napríklad mám otestované:
Rotaćka ASV - EGR OFF, teplota -4, voda po presne 3km má 60 stupňov, olej okolo 40 stupňov, od cca 60 hroe to už potom ťažsie trochu stúpa lebo sa vypýnajú žhaviće do vody.
Caddy 2.0 TDI CR 2018 - podla diagnostiky voda po 3 km 65 stupňov a olej 40 čiže veľký rozdiel v tom teda nevidím
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
No, obavam se, ze fyzika hovori jasne: kdyz jde vzduch teplejsi (a resim ted diky cemu) do motoru, rychleji se ohreje.WOB píše:Ty fakt věříš pohádkám že se auto dřív zahřeje?
No, otazkou je, zda to Caddy nema ciste nahodou vodni intercooler, ktery ma jednak sdileny chladici okruh s motorem a pomaha ohrivat a take zamerne neposila do hlavy teplejsi vzduch aby se drive ohrala.Vici píše:Caddy nemá nic (možná PTC tak leda) ....
... ale ja netusim o jaky motor se jedna, takze je to jen domnenka.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)