Co je moc to je moc.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Expanzka je sdilena. Nicmene to neni to, co ohriva hlavu - to ohriva teplejsi vzduch, ktery se ohriva o vodu, ktera je zamerne cerpana tak, aby se vzduch ohrival (mysleno dokud neni zahrata). Teplota vody je regulovana vykonem cerpadla na zaklade podnetu RJ, ktera ma z cidla dostupne udaje o vystupni teplote vzduchuburton.b22 píše:Nemá náhodu vodní IC svůj vlastní okruh?

Navic, netreba se obavat o teplotu nasavaneho vzduchu, protoze hlava je hlinikova a teplo z velke casti pojme. Dle meho skromneho nazoru velice sikovna a uzitecna vecicka, myslenka z hlavy, ktera pouzivala mozek.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Když spaliny, které letí z výfuku do sání chceš po cestě ochladit, tak použiješ výměník který je připojený na vodní okruh. Tímto způsobem je to u hodně aut řešeno a vyřazení by opravdu mohlo mít vliv na rychlost ohřátí motoru.WOB píše:ještě jednou pro debila jako jsem já, ty tvrdíš, že přepouštěné spaliny z výfuku do sání mezitím ohřívají vodu a olej ?
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
WOB píše:Můžeš mi ten výparník ukázat, kde je a jak vypadá? A zajímalo by mě jak vypadá po 50.000km. Pro mě to je naprostá novinka.

Zdroj: fiat díly cz
Tohle je tuším z Ducato. Tvarů a modifikací je spousta. Někdo chladí jen přírubu těsně za ventilem, jiný má kus trubky a tu chladí celou.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Nejsem si jist na co presne reagujes, nicmene:WOB píše:ještě jednou pro debila jako jsem já, ty tvrdíš, že přepouštěné spaliny z výfuku do sání mezitím ohřívají vodu a olej ?
1) paklize jdou naprimo, termalni energie se spotrebovava prostredim, kterym proudi - saci svody, hlava (a co proudi hlavou za tekutiny vime, ne?)
2) paklize jdou novodobymi EGR ventily, tak ty maji integrovane chladice spalin.
Vzhledem k tomu, ze pripady uvedene v bodu 2) se lisi od pripadu v bodu 1) tim, ze maji integrovany chladic spalin (jehoz meziproduktem je teplejsi voda), je zcela jasne, ze do sani bez tohoto chladice jdou spaliny o vyssi teploty, diky cemuz dochazi k ohrivani prostredi, ktere toto teplo spotrebovava.
Nikoliv, nej reseni je (z hlediska provozni teploty hlavy, nikoliv za ucelem zvyseni teploty v kabine) vodni intercooler, ve kterem nefiguruji saze a teplota cisteho nasavaneho vzduchu (paklize tento nema integrovany vystup z EGR) je regulovana rychlosti ridici jednotkou.Vici píše:... to je asi nej řešení ze všech
No, pro "mistra" WOBa zjevne ano.Tomas.cz píše:Chladič spalin měla známá na Fordu Transit Euroline 2.5TD z roku 1997, zas taková novinka to není...
Jinak, priznam se, ze jsem zvazoval, ze dam hned nekolik EGR ventilu nejak sikovne za sebou (co se toku vody tyce) abych mel ofuk co nejteplejsi co nejdrive ale neni tolik mista, bohuzel.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Zhroutil se mi svět ! V životě jsem to ve všech autech co jsem měl neviděl. Co to dělá v létě když je motor zahřátý? To jako saje horské spaliny a ohřívá letní horkej vzduch ještě víc? Vždyť to musí být po 50.000-100.000km totálně ucpané sajrajtem. To né, to je demencé tohlencto. Já chci elektrické auto!!!





Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000