Co je moc to je moc.

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

je to motor DFSF, čiže áno má to vodný cooler
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7565
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

pak porovnáváš jabka s banánem (noteeth)
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Nemá náhodu vodní IC svůj vlastní okruh?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

burton.b22 píše:Nemá náhodu vodní IC svůj vlastní okruh?
Expanzka je sdilena. Nicmene to neni to, co ohriva hlavu - to ohriva teplejsi vzduch, ktery se ohriva o vodu, ktera je zamerne cerpana tak, aby se vzduch ohrival (mysleno dokud neni zahrata). Teplota vody je regulovana vykonem cerpadla na zaklade podnetu RJ, ktera ma z cidla dostupne udaje o vystupni teplote vzduchu ;)

Navic, netreba se obavat o teplotu nasavaneho vzduchu, protoze hlava je hlinikova a teplo z velke casti pojme. Dle meho skromneho nazoru velice sikovna a uzitecna vecicka, myslenka z hlavy, ktera pouzivala mozek.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

ještě jednou pro debila jako jsem já, ty tvrdíš, že přepouštěné spaliny z výfuku do sání mezitím ohřívají vodu a olej ? :o
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

WOB píše:ještě jednou pro debila jako jsem já, ty tvrdíš, že přepouštěné spaliny z výfuku do sání mezitím ohřívají vodu a olej ? :o
Když spaliny, které letí z výfuku do sání chceš po cestě ochladit, tak použiješ výměník který je připojený na vodní okruh. Tímto způsobem je to u hodně aut řešeno a vyřazení by opravdu mohlo mít vliv na rychlost ohřátí motoru.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

Můžeš mi ten výparník ukázat, kde je a jak vypadá? A zajímalo by mě jak vypadá po 50.000km. Pro mě to je naprostá novinka.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

WOB píše:Můžeš mi ten výparník ukázat, kde je a jak vypadá? A zajímalo by mě jak vypadá po 50.000km. Pro mě to je naprostá novinka.
Obrázek
Zdroj: fiat díly cz
Tohle je tuším z Ducato. Tvarů a modifikací je spousta. Někdo chladí jen přírubu těsně za ventilem, jiný má kus trubky a tu chladí celou.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

Tak to demence dosáhla naprostého vrcholu. Ale v oktávce to nemáš.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7565
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Chadič spalin už měl třeba AUY v SAGu... nebo ARL v G4... v roce 2001. s funkčním egrem ze zahřejou určitě dřív

Jeden z ARL mám někde schovaný, dám si jej na ASZ a EGR v softu tak, aby se zavřel dejme tomu při 75 stupních... to je asi nej řešení ze všech
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Chladič spalin měla známá na Fordu Transit Euroline 2.5TD z roku 1997, zas taková novinka to není...
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

WOB píše:ještě jednou pro debila jako jsem já, ty tvrdíš, že přepouštěné spaliny z výfuku do sání mezitím ohřívají vodu a olej ? :o
Nejsem si jist na co presne reagujes, nicmene:
1) paklize jdou naprimo, termalni energie se spotrebovava prostredim, kterym proudi - saci svody, hlava (a co proudi hlavou za tekutiny vime, ne?)

2) paklize jdou novodobymi EGR ventily, tak ty maji integrovane chladice spalin.

Vzhledem k tomu, ze pripady uvedene v bodu 2) se lisi od pripadu v bodu 1) tim, ze maji integrovany chladic spalin (jehoz meziproduktem je teplejsi voda), je zcela jasne, ze do sani bez tohoto chladice jdou spaliny o vyssi teploty, diky cemuz dochazi k ohrivani prostredi, ktere toto teplo spotrebovava.

Vici píše:... to je asi nej řešení ze všech
Nikoliv, nej reseni je (z hlediska provozni teploty hlavy, nikoliv za ucelem zvyseni teploty v kabine) vodni intercooler, ve kterem nefiguruji saze a teplota cisteho nasavaneho vzduchu (paklize tento nema integrovany vystup z EGR) je regulovana rychlosti ridici jednotkou.
Tomas.cz píše:Chladič spalin měla známá na Fordu Transit Euroline 2.5TD z roku 1997, zas taková novinka to není...
No, pro "mistra" WOBa zjevne ano.


Jinak, priznam se, ze jsem zvazoval, ze dam hned nekolik EGR ventilu nejak sikovne za sebou (co se toku vody tyce) abych mel ofuk co nejteplejsi co nejdrive ale neni tolik mista, bohuzel.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

Zhroutil se mi svět ! V životě jsem to ve všech autech co jsem měl neviděl. Co to dělá v létě když je motor zahřátý? To jako saje horské spaliny a ohřívá letní horkej vzduch ještě víc? Vždyť to musí být po 50.000-100.000km totálně ucpané sajrajtem. To né, to je demencé tohlencto. Já chci elektrické auto!!! (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7565
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Forest : ofuk co nejteplejší co nejdříve - jako na okno? tak to leda PTC ....
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7565
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

WOB : voni se ty horké spaliny právě tím chladičem spalin chladí...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“