Fabia 1 - bod ukostření

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1141
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Fabia 1 - bod ukostření

Příspěvek od boobika »

Obrázek

Ahoj, věděli by jste někdo, kde přesně jsou spojeny kostry s označením bodu "220" (viz obrázek) u Fábie 1, 1.4 16V?

Díky moc
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

většinou je to slisovaný k sobe rovnou ve svazku
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1141
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

hm, tak to je super vynález. dá se nějak určit přibližné místo?
stále dokola mi zlobí snímače, které mají tuto společnou kostru a tí mi auto. zvláštní je, že pouze jak je vlhko a kolem nuly a to jen stále stejnou vzdálenost po startu.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no u fabií je nejčastější problém se svazkem nad levým nosníkem, když to bylo zamotaný a natekla tam voda z ostřikovačů z rozpojené hadičky, za čas to ty káble sežralo, proto se to omotání řeže pryč a dráty se nechávají co nejvíc volně, aby byly v suchu
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1141
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

To je udělaný už z pravidelných servisů ve škodovce. na pohled dráty nevypadají nějak rozpadle, ale moc se mi za ně tahat nechce.

Zvláštní je, že auto zlobí opravdu jen kolem nuly, kdy je i vlhko, takže typicky podzim/zima. Nastartuje se (je jedno, jestli běží na volnoběh 15minut nebo se jede hned) a po pár metrech začne cukat jako prase, víceméně nereaguje plyn. Po nějka době to přestane a už celou dobu jede normálně. Pokud je teplota víc na nulou nebo klidně hodně pod nulou, problém se neobjeví a auto jede normálně od startu.
Čištění klapky a adaptaci jsem dělal 1000x, egr na zkoušku zaslepil, čistil a pak i měnil čidlo tlaku sání, ovšem problém stále stejný. ŘJ je vyměněná...

Nikdo mi s tím neumí pomoct. Uvítám jakýkoliv tip nebo zkušenost?
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

co píše diag? zkus udělat LOG při jízdě...
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1141
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

log není problém udělat i v okamžiku, kdy to bude zlobit, co mám zaznamenat?

jinak co se týče poruch, svítí kuře kvůli nízkému průtoku přes egr - je zaslepen.

pokud auto začne cukat, rozsvítí se EPC a zobrazí se buď 17566 (senzor tlaku sání - nevěrohodný signál) a nebo 17961 (čidlo barometrického tlaku - neverohodný signál, nebo tak nějak podobně).

snímač tlaku sání jsem dával nový (opravdu kokot, co vymyslel jeden šroubek snímače schovaný pod rozvody)
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Pokud máš možnost si půjčit jinou škrtící klapku, tak bych ji zkusil vyměnit.
Trochu mi to totiž připomíná problém co jsem před časem řešil:
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

přesně tak, taky jsem řešil a bylo to klapkou, i když chodila a šlo udělat základní nastavení, byla ko
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1141
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

Právě že nemám kde půjčit jinou a kupovat za 4t novou bych zbytečně nechtěl.
Téma z odkazu jsem pročetl a přijde mi to jako jiný problém. Tohle škube jako prase jen kolem nuly a cca. 30-60vteřin. Chyby jen s netěsností sání.
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

A kdyz to skube a povolis vicko na olej tak to udela co?
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pro jistotu bych zrevidoval pojistný přetlakový ventil vzadu na sání, je to taková gumová manžeta překrytá šroubovacím víčkem, za normálního stavu přisátá k sání a těsní, pokud by v sání kvůli např. zášlehu vzniknul přetlak, tak se otevře a tlak odpustí.
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1141
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

je možná, aby ta klapka zlobila jen při určitém počasí/teplotě a jen tu minutu a pak už fungovala dobře?

víčko zkusím při problému povolit, ale běžně to nijak nefuní.

je ten přetlakový ventil na sání i u hliníkového sání? viděl jsem nějaké klapky u plastového u 55kW motoru, ale tím hlinikovým si nejsem jistý.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="boobika"]je možná, aby ta klapka zlobila jen při určitém počasí/teplotě a jen tu minutu a pak už fungovala dobře?

možné je všechno, stojí mi před brákem jedn hezká felda ta cukla a chvilku nereagovalana plyn, vesměs při přidávání, nakonec mě napadlo natřít poteciometry vklapce diavou světe div se deset let pokoj, pokud na potáku něco zajiskří tak řj neví

měljsem HTP a taky výpadky plynu zrovna se na tu ludru dívám, čísla závad tu někde jsou v tématu, klapka n výměnu, zkusil jsem diavu natřít poták nešel tak jsem ji tam nalil a zatopil jsem celý ten atombordel (crazy) pak vylil nechal odkapat :roll: světe div se zázrak za 40 korun

byly i případy kdy tonevyšlo, ;)
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1141
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

tak drobný posun - dali jsme novou škrtící klapku, motor po studeném startu už necuká, přijde mi, že celkově auto jede líp, nicméně sem tam se rozsvítí EPC a chyba 17566 (snímač tlaku v sacím potrubí G71 -neverohodný signál sporadická P1158-35-10). dělalo to i dřív sem tam. čidlo je nové, sice ne origo, ale chová se stejně jako původní.

měli by jste tip čím to? zvláštní je, že přímo v manuálu píšou, že se tahle chyba může sem tam ukázat. souvisí to třeba s nutností aktualizovat sw v jednotce?
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“