Padající teplota chladící kapaliny mondeo 2.0, mk4, 2014
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Padající teplota chladící kapaliny mondeo 2.0, mk4, 2014
Zdravím pánové,
mám problém s padající teplotou chladící kapaliny při volnoběhu.
Jedná se Mondeo mk4, rok výroby 2014, 2,0 TDCi, 103 kw.
Při jízdě je teplota OK. Ale když zastavím, tak po 5 minutách spadne teplota do modré oblasti.
Udělal jsem již pár oprav, ale problém stále trvá.
Aktuálně provedené opravy: výměna termostatu + čidlo, vyčištění a zprůchodnění cest u EGR ventilu k vodnímu výměníku.
Pokud má někdo nápad co by to mohlo způsobovat, tak sem s tím.
Díky
mám problém s padající teplotou chladící kapaliny při volnoběhu.
Jedná se Mondeo mk4, rok výroby 2014, 2,0 TDCi, 103 kw.
Při jízdě je teplota OK. Ale když zastavím, tak po 5 minutách spadne teplota do modré oblasti.
Udělal jsem již pár oprav, ale problém stále trvá.
Aktuálně provedené opravy: výměna termostatu + čidlo, vyčištění a zprůchodnění cest u EGR ventilu k vodnímu výměníku.
Pokud má někdo nápad co by to mohlo způsobovat, tak sem s tím.
Díky
Zdravím,
zapomněl jsem doplnit teploty.
Při jízdě je teplota na středu tedy 90.
Při volnoběhu, když auto stojí a je puštěné topení (na 23° bez AC), tak cca po 5 až 10 minutách klesne teplota na 60 do modré části, vždy záleží na venkovní teplotě.
Ještě jsem měl doplnit, že auto má ve výbavě dodatečné vzduchové topení.
(1717061, Mondeo 2007-2014, S dodatečným vzduchovým topením).
Druhý termostat pro olej tento model již nemá.
zapomněl jsem doplnit teploty.
Při jízdě je teplota na středu tedy 90.
Při volnoběhu, když auto stojí a je puštěné topení (na 23° bez AC), tak cca po 5 až 10 minutách klesne teplota na 60 do modré části, vždy záleží na venkovní teplotě.
Ještě jsem měl doplnit, že auto má ve výbavě dodatečné vzduchové topení.
(1717061, Mondeo 2007-2014, S dodatečným vzduchovým topením).
Druhý termostat pro olej tento model již nemá.
Padající teplota chladící kapaliny mondeo mk4
Zdravím,
shrnu dosavadní informace o provedených opravách. Před tím se auto ohřívat nechtělo
a po ujetí 20 km jsem jej někdy ani neohřál.
1) Bylo vyčištěno a zprůchodněno vedení výfukových spalin od EGR ventilu k výměníku.
2) Byl vyměněn termostat. (Zakoupen byl ORIGINÁL Ford).
Po těchto opravách se auto zahřeje opravu daleko rychleji než předtím. Řekl bych tak to 10 km je teplota na chladící vodě OK.
Ale když zastavím po cca 20 km jízdy na parkovišti, auto nechám na volnoběh, při venkovní teplotě -10°C, tak teplota klesne po 15 minutách úplně dolů do modré části ukazatele teploty (60°C a míň). Topení je nastaveno na 22°C bez AC.
Je tento jev u mondea mk4 normální, nebo mám hledat dál příčinu?
Ještě mě napadlo, že bych mohl mít unavený elektrický příhřev. Mohlo by to souviset s padající teplotou?
Info o vozidle: Ford Mondeo mk4, 2.0 TDCi, 2014
Díky za rady.
Doplnění 1:
nedalo mi to a dnes ráno jsem si vzal teploměr a změřil jsem teplotu z výdechu v kabině a čas jak rychle se vzduch bude ohřívat.
Venkovní teplota -2°C. Teplota ohřevu nastavena na HI a ventilátor na poloviční chod.
Výsledek měření:
po 2 minutách běhu > teplota z výdechu mezi 8°C až 9°C
po 5 minutách běhu > teplota z výdechu mezi 30°C až 31°C
Dle mého názoru není PTC příhřev úplně v pořádku a mohl by mít vliv na udržení teploty chladící vody.
Po dojezdu na parkoviště jsem zkusil vypnout vnitřní topení a sledoval jsem jestli dojde k poklesu teploty.
Ani po 20 minutách se teplota nezměnila.
Problém s padáním teploty je asi spojený se špatnou funkcí PTC příhřevu.
Než koupím nový příhřev za 6000Kč, potřeboval bych ujistit, jestli studie měření a testů vede k závadě.
Doplnění 2:
další pokus najít příčinu. Nedalo mi to a pokusil jsem se topení vytáhnout a sáhnout si jestli topí. Nepodařilo se ho vytáhnout celý, ale jen kousek a prsty se dalo sáhnout. Po nastartování se topení rozpálilo , že se na něj ani sáhnout nedalo. Napětí kleslo při zapnutém topení na 13,5V. Vrátil jsem ho tedy zpět s tím, že to ráno vyzkouším. A co myslíte nic, žádné teplo z výdechů nešlo a napětí opět na 15V. Kontakty jsem nerozpojoval jen jsem sundal ten krycí plech a dva šroubky co drží příhřev. Nic víc, nic míň. Vše jsem vrátil zpět a dotáhl s citem.
Tak proč to po vrácení zpět nehřeje? Proč?
Může být nějaký kontakt u příhřevu v háji?
Je možné kontakty na příhřevu zkontrolovat případně opravit, nebo je to neopravitelné?
Má někdo zkušenost s příhřevem a může poradit.
Jakmile opravím příhřev bude vše zase v pořádku.
V každém případě, nefunkční PTC příhřev má vliv na udržení teploty chladící kapaliny při volnoběhu. V pořádku musí být termostat a vliv má také průchod přes EGR ventil k vodnímu výměníku.
shrnu dosavadní informace o provedených opravách. Před tím se auto ohřívat nechtělo
a po ujetí 20 km jsem jej někdy ani neohřál.
1) Bylo vyčištěno a zprůchodněno vedení výfukových spalin od EGR ventilu k výměníku.
2) Byl vyměněn termostat. (Zakoupen byl ORIGINÁL Ford).
Po těchto opravách se auto zahřeje opravu daleko rychleji než předtím. Řekl bych tak to 10 km je teplota na chladící vodě OK.
Ale když zastavím po cca 20 km jízdy na parkovišti, auto nechám na volnoběh, při venkovní teplotě -10°C, tak teplota klesne po 15 minutách úplně dolů do modré části ukazatele teploty (60°C a míň). Topení je nastaveno na 22°C bez AC.
Je tento jev u mondea mk4 normální, nebo mám hledat dál příčinu?
Ještě mě napadlo, že bych mohl mít unavený elektrický příhřev. Mohlo by to souviset s padající teplotou?
Info o vozidle: Ford Mondeo mk4, 2.0 TDCi, 2014
Díky za rady.
Doplnění 1:
nedalo mi to a dnes ráno jsem si vzal teploměr a změřil jsem teplotu z výdechu v kabině a čas jak rychle se vzduch bude ohřívat.
Venkovní teplota -2°C. Teplota ohřevu nastavena na HI a ventilátor na poloviční chod.
Výsledek měření:
po 2 minutách běhu > teplota z výdechu mezi 8°C až 9°C
po 5 minutách běhu > teplota z výdechu mezi 30°C až 31°C
Dle mého názoru není PTC příhřev úplně v pořádku a mohl by mít vliv na udržení teploty chladící vody.
Po dojezdu na parkoviště jsem zkusil vypnout vnitřní topení a sledoval jsem jestli dojde k poklesu teploty.
Ani po 20 minutách se teplota nezměnila.
Problém s padáním teploty je asi spojený se špatnou funkcí PTC příhřevu.
Než koupím nový příhřev za 6000Kč, potřeboval bych ujistit, jestli studie měření a testů vede k závadě.
Doplnění 2:
další pokus najít příčinu. Nedalo mi to a pokusil jsem se topení vytáhnout a sáhnout si jestli topí. Nepodařilo se ho vytáhnout celý, ale jen kousek a prsty se dalo sáhnout. Po nastartování se topení rozpálilo , že se na něj ani sáhnout nedalo. Napětí kleslo při zapnutém topení na 13,5V. Vrátil jsem ho tedy zpět s tím, že to ráno vyzkouším. A co myslíte nic, žádné teplo z výdechů nešlo a napětí opět na 15V. Kontakty jsem nerozpojoval jen jsem sundal ten krycí plech a dva šroubky co drží příhřev. Nic víc, nic míň. Vše jsem vrátil zpět a dotáhl s citem.
Tak proč to po vrácení zpět nehřeje? Proč?
Může být nějaký kontakt u příhřevu v háji?
Je možné kontakty na příhřevu zkontrolovat případně opravit, nebo je to neopravitelné?
Má někdo zkušenost s příhřevem a může poradit.
Jakmile opravím příhřev bude vše zase v pořádku.
V každém případě, nefunkční PTC příhřev má vliv na udržení teploty chladící kapaliny při volnoběhu. V pořádku musí být termostat a vliv má také průchod přes EGR ventil k vodnímu výměníku.
Naposledy upravil(a) mlzil dne 08 úno 2019, 06:36, celkem upraveno 5 x.