Superb CBB žere vodu po litrech

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

greg_kovacs
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15 led 2019, 20:04

Superb CBB žere vodu po litrech

Příspěvek od greg_kovacs »

Ahoj všichni,

chtěl bych se zeptat na Váš názor. Mám Supa II 125 kW CBBB a začal brutálně žrát vodu. Za posledních 700 km jsem do něj nalil cca 5 litrů.

Podezření je na hlavu nebo na chladič výfukových spalin, takže dřív, než nechám sundat makovici, což je podstatně dražší, bych se rád zeptal, jestli někdo podle příznaků nějak nepozná, která varianta závady by to mohla být.

Příznaky :
- bílý kouř z výfuku. Nepravidelný. Chvíli kouří, chvíli ne.
- ztrácí se voda. Nepravidelně. Jednou najedu 250 km než kontrolka zahlásí nedostatek, jindy 30 km. Někdy doliju decku, jindy litr.
- když je auto zahřátý a musím dolít, pomalu otevírám expanzku, zasyčí a někdy vybublá trošku vody zpátky
- pod autem ani v motorovým prostoru nikde nic. Pod pumpou, pod chladičem, všude sucho.
- expanzka je čistá bez známek oleje.
- pozoroval jsem, že při plynulé jízdě někdy zničehonic leze teplota oleje nahoru až na 108 stupnu, auto prestane topit a pak zase znicehonic topit zacne a olej klesa zpatky dolu. Jinak olej má běžně teplotu +- 85 stupnu (neni to nejak malo ?)
- voda má pořád 90, neklesá, neroste. Možná když stojím na místě a nechám auto klapat, tak teplota o něco klesne, nevím, jestli je to normál nebo má mít pořád 90, i když není v tahu.
- Hladina oleje je sice vyšší, ale od doby, co pozoruju ztrátu chladiva, nenarůstá (možná přelili hladinu v servisu při výměně)
- víčko oleje je bez masivního šlemu, pravda, nějaké stopy šlemu tam jsou
- hadice s vodou při zahřívání tvrdnou, ale nejsou jako beton, sice nejdou promáčknout až nadoraz, ale pořád jdou namáčknout. Když auto vystydne, hadice jsou zase měkký jako molitan.

Děkuju za názory.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Asi tě ta hlava nemine...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

prasklá hlava
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
sathol
Přispěvovatel
Příspěvky: 947
Registrován: 03 lis 2007, 08:53

Příspěvek od sathol »

jojo palice dubová (rofl)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Já bych zkusil je to prace napikacu ale propojit vodu co je na výměník.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

taky bych zkusil ten chladič spalin, nebo jen zaškrtit hadice. Díky chladiči spalin všechny OII tdi berou trochu vody když mají něco najeto. Je to moje teorie, protože ničím jiným to být snad ani nemůže když je hlava OK a těsnění nové. Za tu zkoušku s odstavením nic nedáš.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
greg_kovacs
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15 led 2019, 20:04

Příspěvek od greg_kovacs »

Tak to nakonec byl ten chladič výfukových spalin u EGRu. Byla tam díra.
Díky za názory.
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Ahojte,nebude vytvarat new temu... "v skratke" sup.2 125kw CBB nafta ..koliše dost budik ručička teploty ,chcem vediet či je tam len jeden termostat alebo čo najskor prekontrolovat ,Dakujem
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

keď je DSG ma 2 termostaty ked manual tak 1
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

dakujem, za info ano je to DSG.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Termostat na převodovce DSG odchází snad častějc než na motoru.
Oct asv 2000, DieselPower
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Pája 19 píše:Termostat na převodovce DSG odchází snad častějc než na motoru.
Dakujem ti. :)
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Pája 19 píše:Termostat na převodovce DSG odchází snad častějc než na motoru.
prosimta vedel by si mi ho lokalizovat vrch som odstrojil a nenašiel som ho zajtra ešte pojdem pozret s jamy. Dakujem
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Je zvrchu na prevodovke musíš dať dole celý airbox a uvidíš ho na hadici


Obrázek
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1648
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Né všechny DSG mají termostaty 2... Brácha 3C 2009 CBBB a nemá na převodovce termostat...
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“