problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že spojovat elektromobilitu tak úzce s politikou není na místě. Je to přirozený technologický vývoj jako cokoliv jiného. V momentě nástupu smartfounů to čtvrtina uživatelů přivítala pozitivně okamžitě, tomu zbytku to nějaký čas trvalo, nejdřív to museli vidět u známých, pochopit jak to funguje a jakou to má přidanou hodnotu. Dokonce ani v Nokii tomu nevěřili. Dnes by 99% jistě zpět neměnilo.jericho-3 píše:
A s tou elektromobilitou to bude úplně stejně.
Naposledy upravil(a) Andre dne 01 úno 2019, 16:26, celkem upraveno 1 x.
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
To by mě taky zajímalo kolik se jich na dieselpower fóru bude vyskytovatVici píše:tak a teď by mě při pátku zajímalo, kdo je tady takový frajer, že má svůj vlastní elektromobil a že ho
POUŽÍVÁ DENNĚ JAKO SVÉ JEDINÉ AUTO ! = nemá žádný další krám se spalovákem.. a samozřejmě jezdí dál než do Billy na rohlíky ...
a pak diskutujte dál... bo už je z toho akorát žumpa, jako skoro všude tady na foru.. .

Ono u těch ortodoxnějších EVčkářů je diesel něco jako nadávka
Mě přijde trochu zvláštní jedna věc a to, že na jednu stranu se Němci bojí, že s rozvojem podílu prodeje EV se bude zvyšovat nezaměstnanost,
protože je výroba EV jednodušší a není potřeba tolik lidí, ale současně je jeho cena podstatně vyšší než klasického auta.
To znamená, že 3/4 nebo ještě víc ceny EV tvoří cena baterie?
Navíc se uvádí, že na výrobě EV zatím všechny automobilky prodělávají a jejich výrobu bude nutný dotovat vyšší cenou klasických aut,
aby se jich vůbec prodalo potřebný množství, nutných pro splnění průměrné flotilové spotřeby na jaké se evropské zelené mozky usnesly.
To má, ale do přirozeného vývoje trhu dost daleko. Když to srovnám třeba s rozvojem dieslu v osobních vozech. Ty byly taky dražší než benzínové,
ale nabídly vůči nim některé výhody, kvůli kterým se vyplatilo dát za ně vyšší cenu.
A to, že s rozšířením počtu EV půjde cena elektřiny nahoru je podle mě 100%.
Kde asi jinde by si stát vzal chybějící peníze které teď má z klasických pohonných hmot, když 2/3 ceny paliva tvoří daň?
protože je výroba EV jednodušší a není potřeba tolik lidí, ale současně je jeho cena podstatně vyšší než klasického auta.
To znamená, že 3/4 nebo ještě víc ceny EV tvoří cena baterie?
Navíc se uvádí, že na výrobě EV zatím všechny automobilky prodělávají a jejich výrobu bude nutný dotovat vyšší cenou klasických aut,
aby se jich vůbec prodalo potřebný množství, nutných pro splnění průměrné flotilové spotřeby na jaké se evropské zelené mozky usnesly.
To má, ale do přirozeného vývoje trhu dost daleko. Když to srovnám třeba s rozvojem dieslu v osobních vozech. Ty byly taky dražší než benzínové,
ale nabídly vůči nim některé výhody, kvůli kterým se vyplatilo dát za ně vyšší cenu.
A to, že s rozšířením počtu EV půjde cena elektřiny nahoru je podle mě 100%.
Kde asi jinde by si stát vzal chybějící peníze které teď má z klasických pohonných hmot, když 2/3 ceny paliva tvoří daň?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
No, mě to strašení pracovními místy na tom přijde ze všeho nejuhozenější. Jako že "můžeme to udělat jednoduše, ale pro vás je lepší, když to budeme dělat složitě". Vyrábět jenom proto, aby byla práce, je nejkratší cesta do pekel. Ještě k tomu v době, kdy automotive vysává všechny trochu schopné lidi z pracovního trhu a z většiny přetváří na cvičené opice bez kvalifikace u pásu. Navíc až ta nafouknutá bublina praskne (jako že určitě), tak o to horší to bude mít následky.
Elon se už dnes dostává s výrobní cenou baterií na 100USD za kWh, což znamená v případě rozumně použitelného auta 100-150tis CZK. Nicméně ve zbytku světa je na tom konkurence nejméně o 40% hůř. K tomu je ještě třeba připočítat marži, kterou germán musí zaplatit, protože v době kdy už měl začít stavět fabriky na baterky, tak se místo toho Muskovi vysmíval jaký je to břídil a že ty jeho plechovky na baterky stejně nikdo kupovat nebude. No a dneska Tesla sesazuje z pozic všechny německý prémiovky a Němci se z toho drbou za ušima. Ale abych ze vrátil zpět, tak baterii, kterou Elon vyrobí za 150tis CZK, tak VW nekoupí pod 300tis CZK a navíc ještě nějaký čas jen v omezeném množství. Ale k těm modulům je ještě potřeba doladit BMS, TM, jištění atd. Takže pro VW je dneska náklad na 60kWh baterii opravdu někde mezi možná až 400-500tis CZK.
Z hlediska cenotvorby pro koncového zákazníka je potřeba zohlednit ještě jeden důležitý fakt: Při prodeji spalovacího auta má dealer i automobilka v zákazníkovi takového oslíčka a v něm vidinu, že minimálně příštích 5-6let bude nosit ještě další bankovky za údržbu a servis a to často kurevsky dobře zaplacený. Tak proč mu nedat do začátku pořádnou slevu...
To ten elektromobil má na údržbu i servis podstatně nižší nároky a z toho mají automobilka i s dealerem pořádný vítr, takže sleva se nekoná.
Z výše uvedených důvodů jsem hluboce přesvědčen, že s nástupem I.D. v příštím roce, se žádná cenová revoluce konat nemůže a ani konat nebude. A šlo celou dobu jen o taktiku, jak odradit váhající příznivce koncernu koupit si EV u konkurence. Nakonec i prohlášení za posledních pár dní už dávají tušit, že I.D. opravdu za lidovou cenu čekat nelze.
Stále nevidím moc reálně, aby se spotřební daň z PHM rozpustila do cen elektřiny pro domácnosti. Zdražení nejspíš ano, ale ne z důvodu nástupu elektromobility. 1mil EV v ČR, který tady hned tak nebude, se ve spotřebě elektřiny promítne naprosto minimálně, jestli vůbec. A nakonec si myslím, že na rozdíl od ropy, má cena elektřiny určitý strop, který navíc stále klesá a to díky obnovitelným zdrojům a jejich využitelnosti v domácích podmínkách.
Elon se už dnes dostává s výrobní cenou baterií na 100USD za kWh, což znamená v případě rozumně použitelného auta 100-150tis CZK. Nicméně ve zbytku světa je na tom konkurence nejméně o 40% hůř. K tomu je ještě třeba připočítat marži, kterou germán musí zaplatit, protože v době kdy už měl začít stavět fabriky na baterky, tak se místo toho Muskovi vysmíval jaký je to břídil a že ty jeho plechovky na baterky stejně nikdo kupovat nebude. No a dneska Tesla sesazuje z pozic všechny německý prémiovky a Němci se z toho drbou za ušima. Ale abych ze vrátil zpět, tak baterii, kterou Elon vyrobí za 150tis CZK, tak VW nekoupí pod 300tis CZK a navíc ještě nějaký čas jen v omezeném množství. Ale k těm modulům je ještě potřeba doladit BMS, TM, jištění atd. Takže pro VW je dneska náklad na 60kWh baterii opravdu někde mezi možná až 400-500tis CZK.
Z hlediska cenotvorby pro koncového zákazníka je potřeba zohlednit ještě jeden důležitý fakt: Při prodeji spalovacího auta má dealer i automobilka v zákazníkovi takového oslíčka a v něm vidinu, že minimálně příštích 5-6let bude nosit ještě další bankovky za údržbu a servis a to často kurevsky dobře zaplacený. Tak proč mu nedat do začátku pořádnou slevu...
To ten elektromobil má na údržbu i servis podstatně nižší nároky a z toho mají automobilka i s dealerem pořádný vítr, takže sleva se nekoná.
Z výše uvedených důvodů jsem hluboce přesvědčen, že s nástupem I.D. v příštím roce, se žádná cenová revoluce konat nemůže a ani konat nebude. A šlo celou dobu jen o taktiku, jak odradit váhající příznivce koncernu koupit si EV u konkurence. Nakonec i prohlášení za posledních pár dní už dávají tušit, že I.D. opravdu za lidovou cenu čekat nelze.
Stále nevidím moc reálně, aby se spotřební daň z PHM rozpustila do cen elektřiny pro domácnosti. Zdražení nejspíš ano, ale ne z důvodu nástupu elektromobility. 1mil EV v ČR, který tady hned tak nebude, se ve spotřebě elektřiny promítne naprosto minimálně, jestli vůbec. A nakonec si myslím, že na rozdíl od ropy, má cena elektřiny určitý strop, který navíc stále klesá a to díky obnovitelným zdrojům a jejich využitelnosti v domácích podmínkách.
Nevim jestli uz jsem to tady nepsal, ale problem elektromobility je infrastruktura a tu infrastrukturu vybudovat, tim nemyslim koupit nabíječku/y, ale mit tu nabíječku/y čím napájet. Takže buď se v dohledné době objeví něco hodně revolučního co tento problem efektivně vyřeší nebo nějaké masivní rozšíření elektromobilu opravdu nehrozí.
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Bohužel v tom politika je, kdysi jsem si myslel, že opravdu jde o přírodu a že se bude postupovat způsobem tEstování omezenémo množství el. vozů v praxi, a POSTUPNÝM omezováním kouřivosti spalovacím motorů , kde rozhodující bude výsledek testů a porovnání obou typů pohonů..Ale určovat od stolu budoucí vývoj bez znalostí a predikcí prostě nejde. I majitelé spalováků k tomu musí dojít postupně ...Každý zákon JE POLITIKA..Andre píše:Myslím, že spojovat elektromobilitu tak úzce s politikou není na místě. Je to přirozený technologický vývoj jako cokoliv jiného. V momentě nástupu smartfounů to čtvrtina uživatelů přivítala pozitivně okamžitě, tomu zbytku to nějaký čas trvalo, nejdřív to museli vidět u známých, pochopit jak to funguje a jakou to má přidanou hodnotu. Dokonce ani v Nokii tomu nevěřili. Dnes by 99% jistě zpět neměnilo.jericho-3 píše:
A s tou elektromobilitou to bude úplně stejně.
nepropadat panice...
Je ti to k smíchu, ale pokud někdo prohlašuje, že za všechny bolesti světa může BÍLÝ MUŽ, který v Evropě a USA vytvořil nejbohatší část světa, a to podle nich na úkor té chudší části světa, kde jsou ti chudáčci arabáši, kterým sice teče ropa proudem, ale jsou to lemplové a pomatenci, kteří jen koukají jak se vzájemně vyvraždit a chtějí zničit nejen Izrael, ale všechny nevěřící psy...Nová levice tvrdí, že máme své bohatství předat těm věřícím psům a stejně tak naše území, ženy apod. Údajně je to kvůli bílým otrokářům, kteří prodávali černochy..Bohužel už nezmiňují, že první otrokáři byli právě ARABÁŠI, který si jezdili do Evropy pro své bílé otroky a otrokyně..Jejich plánem je, vyhnat Izraelce z jejich domovů, /nejlépe je vyvraždit/, ale těm levicovým idiotům nedochází, že kdyby nedej bože padnul Izrael, který je jediným pevným bodem Blízkého východu, tak zmizí jejich společný nepřítel a arabáši se potom dají do sebe a bude opravdová mela, a miliony arabášů potáhnou k nám..Levice dělá vše proto, aby se poměry v bohatých státech změnily a běloši začali být v menšině..Dobře si pamatuji, jak naši rudí soudruzi arabáše milovali, dávali jim metály, cvičili jejich teroristy a posílali je do západní Evropy, aby dávali bomby a mnuli si přitom ruce..Pokud s tímhle souhlasíš fekálku, je to tvoje věc, ale u mě je to na přesdržku a na vyhnání z ráje...Rudá pakáž pořád funguje...Dnes je to nová levice s jejich starým Marxem a mnozí mlaďoši, kteří si ještě nesrovnali vlastní orgasmy, živí je maminka, ale už by chtěli předělávat svět pod taktovkou starých parchantů, které dobře známe.. 
nepropadat panice...
Opravdu jsi přesvědčen o tom, že se o to MAJORITNĚ snaží (jakási) levice???jericho-3 píše:... ale těm levicovým idiotům nedochází, že kdyby nedej bože padnul Izrael, který je jediným pevným bodem Blízkého východu, tak zmizí jejich společný nepřítel a arabáši se potom dají do sebe a bude opravdová mela, a miliony arabášů potáhnou k nám..
Levice dělá vše proto, aby se poměry v bohatých státech změnily a běloši začali být v menšině..Dobře si pamatuji, jak naši rudí soudruzi arabáše milovali, dávali jim metály, cvičili jejich teroristy a posílali je do západní Evropy, aby dávali bomby a mnuli si přitom ruce..
Která levice se snaží, aby padnul Izrael?
Kdo se snaží, aby do Evropy přítahla "kdejaká verbež"?
Kdo že je největším školitelem a "vývozcem" terorismu?
Opravdu "nějaká" levice?
Abych předešel tradičním odpovědím
Jaký zájem má evropská levice na pádu Izraele?
Jaký zájem mál evropská levice na přílivu nepřizpůsobivé, nefachčící verbeže? ("Hnědočechů" snad máme dost, ne? ... a jinde v EU to není jiné...)
Kde je v Evropě u moci nějaká levice, aby mohla školit a "vyvážet" teroristy?
... a teď opět ve smyslu Cui bono...
Kterému byznysu vše výše uvedené pomůže?
GIV Variant TDi ???kW
Poslechni si nové soudružky senátorky Demokratů, samozřejmě s Palestiny, poslechni si Corbina z GB co hlásají, vím co mají v hlavách amíci levého spectra, mám tam švagrovou, to co vyvádějí po zvolení Trumpa a jak se chovají k těm, co mají jiný názor, nebo jsou podezřelí z 30 let starého deliktu, aniž jsou nějaké důkazy, to je přesně podle scénáře rudé sebranky u nás, vyhazování z práce, dehonestace osoby, vymazávání z filmů a věstníků, zničení protivníka..Že tahle svinstva budou v USA, že budou univerzity plné podobně pomatené mladé levé pakáže jako u nás "kdysi", která odmítá jakýkoliv jiný názor, to člověka zaráží. Proto jim vadí plot, protože potřebují nové voliče, aby bílé muže přečíslovali početně...A když někde bouchne bomba, tak to svádějí na těžký život dotyčného a na jeho frustraci z bídy , kterou způsobili kapitalisté..Moje švagrová řádí, protože její granty, které za demokratů dostávala na běžícím páse, a zvykla si na ně, jsou podrobovány kontrole, a vyůčtování , s kterým má problém. Stejně jako většina levičáků, je přisátá na státu a požírá dolary od kapitalistů, které tak nesnáší...Já neznám jediného levičáka, který by žil jen sám na sebe třeba jako živnostník, nebo by za své peníze kohokoliv než sebe podporoval, oni vždy rozdávají z cizího..A proč židé utíkají ze států, kde žili celý život a dnes jsou napadáni, uráženi a levice to ještě podporuje a hlásá? Svět ovládaný rudým hnojem jde opět do zkázy..Stačí se podívat u nás, již se zde tímto hnojem brodíme ... 
nepropadat panice...



