Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Já žádnej soft tvořit nechci a nemíním, jen se snažím pochopit souvislosti, abych moh případně specifikovat jiným co a hlavně proč to či ono chci.
PeITeeR
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Odpovědi: 0
Registrován: 15 zář 2014, 00:53
Bydliště: Tachau

Příspěvek od PeITeeR »

To je nejakej forestovo druhej ucet ? Nebo se nam tu vylodil forest 2 ? (noteeth)
O1AsvChipKw?KatOffEgrOffPukTT312mmKN+Nuda
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5116
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Lokotka píše:
martinsidlo píše:No,tak teď jsi napsal slušný kraviny. Dělej si,jak myslíš.
Nastuduj si princip spalovacího motoru.
Mohl bych Tě poprosit spíš o pomoc?
Třebas kdybys mě naved na konkrétní literaturu, nejlépe na tu, která popisuje tvorbu orig. SW a provázanost map v ŘJ tohoto motoru 1,9 TDi ASV od VW.
Případně bys k tomu navedení na literaturu moh možná konkretizovat a napravit (vysvětlit, jak to je správně) ty mnou napsaný kraviny, abych se poučil před tím studiem.
Tvé poznámce "Dělej si,jak myslíš." nerozumím vůbec, protože nevím co dělám špatně, když se ptám. Možná vyvozuju špatný závěry a opravdu bych byl rád, kdyby mně někdo konkrétně a nejlíp polopaticky vysvětlil, v čem jsou špatný. Heslovitý narážky mně nepomáhaj.
Děkuju předem.
Základní škola,fyzika,chemie,dílny.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

martinsidlo píše: Základní škola,fyzika,chemie,dílny.
Děkuji mnohokrát za konkrétní pomoc.
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

no to je tak tu na fóre, totálny neomylný expert na všetko ale viď ten príspevok ak sa to tak dá nazvať
inak mám rovnaký názor na egr, pre daily auto
každopádne sa stým počíta aj v SOI mapách (alebo duration)
ja som si ho drošku pridal nad rámec v určitých spektrách nech sa auto v zime zohrieva rýchlo, ale dodal som aj chladič spalín a je to podstatný rozdiel
___
EDIT:
čo ma ale minule napadlo je čo tak pridávať pri odvetraní trochu benzínu raz za čas aby to sanie vyčistilo? nádoba s dávkovačom, ktorú raz za rok na to sanie napojíš s litríkom benzínu a vyjazdíš na jednu nádrž napr. (v podstate na spôsob dekarbonizácie s vodou apod.)

inak uvažujem že už pridám aj catch tank, práve kvoli neželanému oleju keďže som sprevádzkoval EGR
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Odpovědi: 1
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Stano, pridával si chladič spalín na rotačku ? má to význam ? ak áno, tak v čom to pomôže okrem zohrievania motora ?

Tiež rozmýšlam, že zaradím naspäť EGR, pretože sa mi hrozne dlho ohrieva motor a chcem by som to zefektívniť
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

na asz
plus žhaviče na vodu manuálne ovládam
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

stanomx píše:na asz
plus žhaviče na vodu manuálne ovládam
to myslis vazne? vypinacom? nemas ani termospinac s relatkom?
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

manualne, to myslim važne, chcem si to ovladať manualne proste nechcem riešiť zapojenie s 2 termistormi (aby sa ti nezapinalo v lete) a hystereziu
proste to chcem mat manualne mam to tak 3tím rokom, a nikdy som to nezabudol vypnúť alebo zapnúť
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5116
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

To mám taky manualně. Koukáš na přístroje a případně vypneš.Je to stejně na topení.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

PeITeeR píše:To je nejakej forestovo druhej ucet ? Nebo se nam tu vylodil forest 2 ? (noteeth)
Nepokousej se urazet (predevsim sam sebe takovymi nesmyslnymi zavery) a popremyslej, jestli bych takove nesmysly byl schopen napsat.

Kdyz budes hledat, tak najdes moje nazory na toto tema - olej v sani (v omezene mire) je u preplnovanych motoru naprosto bezny, nicmene (jak uz bylo vyrceno Mirulakem) v kombinaci s aktivni cinnosti EGR ventilu zapricinuje horsi funkci motoru a jsou taci, kteri si neuvedomuji, ze v pripade, ze se to neresi tak ma vyrazne negativni vliv na ekologii coz je presnym opakem jeho puvodniho ucelu.

Osobne bych doporucil zhavicky na vodu, turbodmychadlo s vodnim chlazenim, intercooler vodou chlazeny, EGR ventil vodou chlazeny s vyvodem zpet do vyfuku (za turbo) a nebo, pokud nekomu jde primarne o teplo v kabine tak pridavny elektrickeho ohrev.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Odpovědi: 0
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Vodním intercoolerem se úspěšně připraví o relativně nízkou teplotu stlačeného vzduchu ve vysoké zátěži (v nízké to nemá negativní vliv).

A celkově: řešit takový množství úprav jenom proto, aby se ten kus litiny rychleji ohřál, přičemž jeho teplota na spotřebu nemá nikterak extrémní vliv, na rozdíl od benzínů, to mi přijde slušnej úlet. Pokud jde o teplo, ať dá bufík.
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

Forest píše:EGR ventil vodou chlazeny s vyvodem zpet do vyfuku (za turbo)
o tomto som presne rozmýšľal
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Odpovědi: 0
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Forest píše:EGR ventil vodou chlazeny s vyvodem zpet do vyfuku (za turbo)
EGR ventil zpět do výfuku, tj. nakonec Wastergate. To s EGR nemá nic společnýho! A navíc proč to chladit? Leda že byste tím chtěli tu vodu ohřívat.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

palinator píše:Vodním intercoolerem se úspěšně připraví o relativně nízkou teplotu stlačeného vzduchu ve vysoké zátěži (v nízké to nemá negativní vliv).
Muzes to nejak upresnit ci obhajit? Zajima me, jak jsi k tomuto zaveru dosel. Mimochodem, bufik je dobre reseni paklize neparkujes v uzavrenych prostorech.
Lokotka píše:Leda že byste tím chtěli tu vodu ohřívat.
No vidis, ze ti to pali, kdyz chces ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“