problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Já ti nevím... asi pět měsíců 10/17 - 03/18 jsme jezdili po DE cca 200km denně s i3.
Baterka tam byla ta větší 33kWh.
Suma sumárum těch 200km bylo již za hranou a nějakým komfortem (jak jízdy, tak teploty)... teoretických 300km je pouze za ideálních podmínek a scifi.
Pokud jsme bydleli a jezdili někde po dědinách a kotárech, tak na nějakou rychlonabíječku může člověk zapomenout.
Pak nabíjení z obyčejné zásuvky bralo cca 2,8kW, což pak na 33kWh (28kWh využitelných) je dost hodin...
Prostě jsme reálně museli dobíjet občas i na místech, kde jsme dělali (0,5 - 1,5h) a pak samozřejmě přes noc na prodlužce z apartmánu :(
Sorry, nic moc (LOL)

Pokud jsme byli někde ve městech, tak za 50 minut v nákupním centru bylo nabito na 80%...
Samozřejmě bylo to v zimě, ale jezdili jsme cca 90km/h max a topili jen tak zlehka...
Další věc, kterou jsem pozoroval bylo, že to dobíjení sežralo nezanedbatelně více, než šlo do kapacity akumulátoru... asi ohřev na ideální teplotu pro nabíjení (?) To opravdu nevypadalo na účinnost "nabíječky", nicméně blíže jsem to nezkoumal...
Možná by k tomu mohl napsat něco Andre.

P.S. Kabeláže od Lapp se mi líbily
GIV Variant TDi ???kW
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

WOB píše:
rudy5 píše:Dnes v autosalone dalsi elektromobil a.chlapci si museli dat rukavice a capice haha
Další demagog, recenzuje pracovní auto, sám to o něm řekne, navíc renault a tady se už to bere jako mantra, že je mu v autě zima. Prostě jak kdyby to auto recenzoval fekálek nebo FOrest tak to taky popilve. Já bych to poplival už jen kvůli tomu že to je renault a neumožňuje rychlonabíjení.
Ale to že renault neumí vyrábět auta víme všichni, ale to neznamná, že automaticky všechna auta jsou špatná. (hm)
Dovolim ti oponovat renault ma.nahodou a teda mal velmi spolahlive benzinove diesel nic moc ale myslim ze.dnes uz je uplne jedno ci renault alebo vw.alebo ford je to.na.jedno kopyto.elektrika immobilizer sem.tam vedel potrapit ale.inak v pohode.
Uz si kupis iba co sa ti paci a.spolahlivost je vsade rovnaka
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

(LOL) (LOL) (LOL) máme v práci NEJLEPŠÍ motor od renaultu, nějaká ta benzínová 1,6. Má to nalítané 100.000 a už má problémy se startováním.
Největší sranda je, jak je slabá baterka, tak nesepne spínač zapalování. Takže točíš ale auto ani neškytne. (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) reanult nejsou auta a ta automobilka měla být dávno zničena a odpovědní pracovníci souzeni za podvody na zákaznících.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Poznam tieto auta co maju statisice najazdne a nic okrem immo im.nebolo, to s tou baterkou je problem ? ked je slaba tak je.slaba neviem ci toto uz nemaju aj ine automobilky keby len taketo problemy mali.aj.ine auta. Len.aby si vedel tak s tou baterkou je to ina vec a to ta ze je to.vec nabijania ze to auto ju nenabija stale ako.u starich aut a toto ma.myslim.uz aj vw a ine automobilky preto sa stane zenked.nepouzivas nejaky spotrebic v auta auto.ti baterky nwzacne dobijat a moze sa stat ze sa po case vybije ked.mas.caste starty a nepouzivas v aute nejaky spotrebic aby dala jednotka pokyn na nabijanie.
BMW 330 ix
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

WOB píše:(LOL) (LOL) (LOL) máme v práci NEJLEPŠÍ motor od renaultu, nějaká ta benzínová 1,6. Má to nalítané 100.000 a už má problémy se startováním.
Největší sranda je, jak je slabá baterka, tak nesepne spínač zapalování. Takže točíš ale auto ani neškytne. (LOL) (LOL) (LOL) (LOL) reanult nejsou auta a ta automobilka měla být dávno zničena a odpovědní pracovníci souzeni za podvody na zákaznících.
A ma to aj nissan (LOL)
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle bude věčný problém až do doby, kdy se bude moci opravdu srovnávat a milovníci spalovacích motorů uznají určité výhody el. aut a naopak ortodoxní milovníci všeho elektrického přiznají, že spalovací motor má i své výhody..Vždy, když byl uznávám jen jeden názor/a ne fakta/ nastal nějaký průser. Bohužel dnes mi to začíná připadat jako nová ideologie, která nepřipouští jinou možnost a už dávno je známo, že dobroserové jsou schopni
bohulibou věc zneužít k pravému opaku..Když poslouchám tu novou generaci vzdělaných intošů, kteří "zachraňují zvířata", zachraňují naše zdraví, všem "utlačovaným" tlačí do hlavy jejich pojetí lidských práv apod.jímá mě hrůza, protože z historie víme, co jsou užiteční idioti a jak končily krásné myšlenky v praxi a jak se snadno dá mladá generace zneužít v podstatě k čemukoli..Jakmile se zahodí fakta a zbyde jen přání je se vším konec... :(
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3874
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Je to jednoduchý, aby se elektromobil prosadil ve velkém je nutné aby měl kapacitu baterii cca 100kwh, kdy se dostaneš s dojezdem teoreticky na nějakých 500km a to hlavní doba nabíjení byla cca 5minut, takže aby jsi dostal 100kwh za 5 minut jednoduchým vzorcem dojdeš k tomu že potřebuješ asi tak příkon kolem 1MW, takže když to porovnám s benzinkou kde je 6-8 stojanu tak dojdeš k číslu 8-10MW takže když to připojíš k rozvodné síti 35kV tak potřebuješ cca přívod dimenzovaný na 300A+
Reálně vzhledem k dojezdu budeš potřebovat víc nabiječek než je dnes benzinek, takže nějaké hromadné rozšíření je naprosto scifi, protože ty dráty a elektrárny, dráty prostě nejsou a nebudou, potom kompenzace v síti aby jsi udržel účiník/jalovinu (noteeth)
A to nemluvim o nabíjení s výkonem 1MW to aby jsi to auto zavřel do bunkru a šel hoodně daleko, kdyby něco...
Můj názor je že se to nikdy ve velkém nerozšíří a začnou se používat vodíkové palivové články
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Pěkný výpočet... 2, 3 auta u stojanů a je to jako když jede elektrická lokomotiva na plný kotel :D
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

jasně ale tak mohl by jsi vědět co je to soudobost. Né všichni tankují naráz, jdeš zaplatit, ještě se motáš u pití a sladkých tyčinek, nebo dumáš co za program na mytí auta si vezmeš. to je dalších pět minut kdy je auto natankováno a netankuje... takže nevím proč by obdobně u elektroautomobilu můžeš čerpat mnohem míň. energie kontinuálně do nějakých zásobníků, typicky do elektrolytických nádrží ?
Automobil s dojezdem 500km budeš tankovat jak často jednou za čtrnáct dní? :roll:
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

váha píše:Je to jednoduchý, aby se elektromobil prosadil ve velkém je nutné aby měl kapacitu baterii cca 100kwh, kdy se dostaneš s dojezdem teoreticky na nějakých 500km a to hlavní doba nabíjení byla cca 5minut, takže aby jsi dostal 100kwh za 5 minut jednoduchým vzorcem dojdeš k tomu že potřebuješ asi tak příkon kolem 1MW, takže když to porovnám s benzinkou kde je 6-8 stojanu tak dojdeš k číslu 8-10MW takže když to připojíš k rozvodné síti 35kV tak potřebuješ cca přívod dimenzovaný na 300A+
Reálně vzhledem k dojezdu budeš potřebovat víc nabiječek než je dnes benzinek, takže nějaké hromadné rozšíření je naprosto scifi, protože ty dráty a elektrárny, dráty prostě nejsou a nebudou, potom kompenzace v síti aby jsi udržel účiník/jalovinu (noteeth)
A to nemluvim o nabíjení s výkonem 1MW to aby jsi to auto zavřel do bunkru a šel hoodně daleko, kdyby něco...
Můj názor je že se to nikdy ve velkém nerozšíří a začnou se používat vodíkové palivové články
Naprostej souhlas, tohle má logiku, WOB je mimo mísu, každej courá po benzínce a kouká na sladký tyčinky (LOL) Jinak nejvíc mě pobavilo zavřít to auto do bunkru, to je to co so myslím dávno, čím větší aku, tím větší BUM a je fuk co to ma za jistící systémy, jednou bude někde ohromný BUM (noteeth)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14270
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Slavkov píše:Pěkný výpočet... 2, 3 auta u stojanů a je to jako když jede elektrická lokomotiva na plný kotel :D
Tak? :)

https://www.youtube.com/watch?v=v6XyzIpKciw
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

A kurva kiloampéry na VN, to už je pěknej příkon :)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14270
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

fekálek píše:A kurva kiloampéry na VN, to už je pěknej příkon :)
Ono ho v diskuzi pod videem dost drbou, zejména za ten poměrný tah "10",
pokud se nepletu tak u nákladního vlaku se dává 3 až 4 a osobní 5 až 6 podle poměrů, tady měl za sebou na háku 10 vagónu.

Zde ještě video se starší odporovu mašinu, kde je místama i přes 1kA.

https://www.youtube.com/watch?v=feWOPxZJn20
elkej
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 02 led 2008, 18:58
Bydliště: Trinec

Příspěvek od elkej »

Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Až na jednu věc, on se baví o částicích které už v prostředí jsou. Když budou dál jezdit auta se spalovákem, tak budou pořád vytvářet další.

Jinak srovnávat vlak o váze několik tun napájený stejnosměrným napětím je fakt ukázka diletanství nejhrubšího zrna typu: "tonoucí se stébla chytá!", prostě vyhrabete cokoliv i když tomu vůbec nerozumíte jen aby jste obhájili prehistoricky dinosauří spalovací motor. (LOL)

Asi vás těší odevzdávat VW a na něj napojeným subjektům své prachy... a ještě tu možnost jim odevzdávat své prachy hájíte. To je prostě sebezničující patologické chování parazitů. Né to jsme přehnal ani parazité nekonají sebevraždu sami na sobě.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“