tesnenie pod hlavu-postup
Moderátoři: šulda, Moderátoři
tesnenie pod hlavu-postup
Zdravim,chystam sa menit tesnenie pod hlavou na passate b3 motor 1.9D 50kw 1Y. Uz som to videl par krat len sa chcem opytat na par veci tak ma prosim neukamenujte hned,prosim iba info a nie reci typu vykasli sa na to. Takze co sa tyka rozvodov,nastavim si 1.valec do HU,spravim si rysku na kluke na vacke a na cerpadle,skotrolujem este rysku na zotrvaku,hodim remen dole,vacku na pravitko,dal dole remenicu,povolim hlavu a hodim dole. Sacie a vyfukove+trubky do vstrekov uz budu hodene dole. Vymenim tesnenie,samozrejme vycistim blok aj hlavu,dam naspat a utahujem podla prac.postupu,to mi je jasne.nasledne nahodim remen na rysky,napnem ho a pretocim motor o 2 otacky,teda jeden pracovny cyklus a znacky by mi mali sediet ako ked som nahodil remen,ano? Zabudol som na nieco?pripadne nieco by som zle spravil?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
nee… značkování rozvodů vůbec neřeš. Rozdělej to. Nech srovnat a otlakovat hlavu (!), zároveň zkontroluj, jestli je rovný blok. Změř přesah pístů, podle toho kup těsnění. Pak to smontuj, postup utahování hlavy dle návodu u těsnění. Šrouby bych klidně nechal starý origo, na těhle motorech byly ještě poctivý. No pak vačku na pravítko, kolo vačky máš povolený a skleplý, čerpadlo na kolík, setrvák na rysce. Nahodíš rozvod, dotáhneš vačkový kolo, protočíš motorem, jestli OK.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Jasne zrovnanie hlavy som zabudol napisat,to budem urcite davat robit. A motor pretocim o 2 otacky a musi mi to sediet na ryskach ano?jedna sa mi hlavne o tie rozvody. A sruby mozem nechat stare teda?nove nie su nejak drahe len kvalita bude asi uplne niekde inde. Auto jazdi len okolo komina 10km denne,ciste do prace a z prace.
Ok super,takze ked pretocim motorom tak na zotrvaku mi musi sediet ryska s vackou. A keby som si predsa pre istotu poznacil fixou rysky na remen tak po pretoceni by mi mali takisto sadnut presne nie? Rozoberiem to na ryskach a potom to tak chcem aj zlozit. Co sa tyka tlakovania,je to nutne ked to jazdi iba okolo komina?viem ze by sa to malo robit len nechcem do toho vela investovat uz ked to mam iba do prace.este musim zohnat parivatko na vacku,ostatne pripravky mam.
No vymena je z dovodu miznutia vody,emulzia na viecku od oleja a po dlhsom stati start na 3 valce,po chvilke sa chyti aj 4.ked auto odstavim a povolim viecko na vodu a pretlak vyleti von tak startne bez problemov na 4 valce bez nejakeho zavahania...tak nastavovat to chcem na ptipravky len ma zaujimalo ze ked si poznacim aj na remeni rysky ze ci sa to stretne aj na remeni alebo len na ryskach lebo som sa stretol s odbornikmi typu kasli a pripravky,nakresli si remen a podobne ale to sa mi zda nejake kamikadze. A este k tym srobom,dat radsej nove ci pouzit origo stare?
Pokud nenajdeš na těsnění ten případný únik a hlava bude rovná/i blok/ , tak nešetři a dej hlavu natlakovat..Jinak než to rozebereš, nastav si setrvák na Hů/nulu/ a taky si to v okénku označ fixem, který je dobře vidět a zároveň se podívej aby 1. válec/u rozvodů/ byl zrovna v kompresi /palce vačky-nahoře/ . Až pak to rozeber a až dáš hlavu dohromady, tak namontuj těsnění a použij raději montážní kolíky napříč přes hlavu /do děr pro šrouby- které jdou snadno udělat/ a já pro jistotu otočím klikou o čtvrt otáčky doleva, nandám hlavu, utáhnu hlavu, vačkou protočím dokola /vačku a hydra poleju olejem/ a nastavím ji zase na 1. válec do komprese a hů a až pak klikou otočím zpět doprava a díky fixu tam nebudeš pátrat,/ kde ta zasraná špatně viditelná nula je/ a namontuji řemen , samozřejmě čerpadlo je ustavené na kolíku a na konci vačky je pravítko.... Zní to složitě, ale není tomu tak, čert nikdy nespí, zato mechán mnohdy ano... 

nepropadat panice...
Vdaka chlapi,uz mam v tom jasno vdaka vam.nebojim sa to,viem ze to nie je az taka veda len treba davat pozor,videl som to uz x krat robit,navyse nie je to prva vec ktoru idem na aute robit,uz mam za sebou aj pretesnenie rotacneho cerpadla tak toto bude moucha. Este by som chcel ale vedietked mi znamy raz menil na kokte 1.9 sdi rozvody tak povoloval remenicu na cerpadle ze aby to tam lepsie nasadil,samozrejme predvstrek potom nastavoval dalsiu hodinu...je tento ukon nutny aj tu?
Zdravim,potrebujem podla moznosti rychlu odpoved. Prave som zhodil hlavu dole a sused mechanik mi hovoril aby som to nedaval zrovnat iba vymenil tesnenie a zlozil,ze hlava je rovna,premeraval ju nejakou pasovinou cez celu hlavu. Teraz otazka,verit ci neverit takemuto meraniu?motor sa nikdy neprehrial...