problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Zaujimave čítanie,wobe ak si to poriadne cital je tam.napisane ze keby sa aj cela doprava zrusi nekleslo by to nejako brutalne dolu, a pise ze spalovacie motory maju na.emisie.iba min podiel, ale.je to tiez.iba jeden clanok co.niekto napisal beriem vsetko.s.rezervou ale.to.nabijanie baterii je proste dnes este mimo ,jedna nabijacia stanica jedna elektraren .
BMW 330 ix
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jo, článek zajímavej, ale já bych se na to podíval z druhé strany, určitě bych PM částice nepodceňoval. Sorry za OT ve vlákně ;)

tady správně uvádí vztah NOx vůči PM částicím
Uvádí jednoduché technické vysvětlení: při vysokých teplotách motoru je spalován i dusík, který je ze 70 procent obsažen ve vzduchu. Při vyšších teplotách motoru se snižují emise jemných částic, jelikož se lépe spalují pohonné látky. Zvýší-li se ovšem teplota motoru, spálí se více dusíku a tím pádem vzrostou hodnoty oxidů dusíku ve výfukových plynech. Z toho důvodu není možné přeprogramováním motoru snížit zároveň množství jemného prachu i oxidů dusíku.

a toho tedy chce využít k tomu, aby motory byly dušené ještě více, tedy produkovali více PM částic při menší produkci NOx ...

Řešení je přesto podle profesora Klingnera relativně prosté. „Je zapotřebí zmírnit nebo dokonce zrušit limity pro množství jemných částic ve výfukových plynech. V takovém případě by mohly být znovu sníženy teploty motoru a kleslo by zatížení oxidy dusíku.

Laicky bych řekl, že je přece podstatný nechat motor běžet maximálně efektivně, takže spalovat za vyšších teplot s menší tvorbou pevných částic, CO2 atd. a vzniklé NOx řešit až na výstupu, jestli NOx trap katalizátory nebo účinější SCR technikou už je na labo, než motor od začátku dusit EGR technikou tedy spalovat za nižších teplot, která sice omezí NOx (ale z EA189 updatů po dieselgate víme jak) a masivně tím zvyšovat produkci PM, který pak musí chytat filtry DPF. To má pak dopady i na čistotu oleje a tedy i karbonování uvnitř motoru.

Co je nám platný, že nový motor splňuje normy, když po ne velkém nájezdu díky tomuhle vnitřnímu znečistění (přicpaný EGR ventily, nánosy na sedlech sacích ventilů, přicpané stírací kroužky na pístech atd.) už normy neplní jako když byl nový a čistý ... Proto taky přijde doba RDE ISC (Real Driving Emissions In Service Conformity) testů, kdy budou na ježděných motorech/vozidlech s prokázanou servisní historií ověřovány emise jako při homologaci ...

Mimo to, koncept DI benzínu (tedy i FSI/TFSI/TSI atd) je na tom přesně stejně, proto nyní nasazují GPF / OPF filtry i na ně, když díky snižování jejich NOx EGR technikou jim zákonitě rostou PM a ty pak musí chytat ...

a další zdroje k panu profesorovi
https://www.novinky.cz/ekonomika/496208 ... skodi.html
https://www.bundestag.de/blob/561430/42 ... r-data.pdf
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

Přesně řečeno lví podíl na množství prachových částic a to necelých 70% má na svědomí vytápění domácností. Jenže lidi jsou jak idioti, nejsou schopní přejít na elektrická auta a dělají z toho vědu, jak chceš tedy aby si lidé pořídili tepelný čerpadla? :roll:
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

blacklight píše:Vy se tady rozdělujete na totální odpůrce a totální zastánce.
Verim, ze kazdy i podprumerny ctenar si vsimne, ze ja nejsem "totalni odpurce".
Slavkov píše:...
Znamy to ma na dojizdeni po Praze jako nakupni tasku. V tomto smeru si to opravdu chvali. Na delsi cesty ma Bentaygu W12.

Vasich prispevku si opravdu cenim.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

WOB píše:Přesně řečeno lví podíl na množství prachových částic a to necelých 70% má na svědomí vytápění domácností. Jenže lidi jsou jak idioti, nejsou schopní přejít na elektrická auta a dělají z toho vědu, jak chceš tedy aby si lidé pořídili tepelný čerpadla? :roll:
Wobe, ale všude nelze použít tepelné čerpadlo, a možná sis nevšiml, že existuje část obyvatel, která na něj prostě nemá..Nebo si myslíš, že babička v bytovce si zavolá firmu, aby jí namontovala tepelné čerpadlo a vzala si hypotéku? Máš názory jako můj kámoš milionář, on prostě nepochopí, proč lidé, když něco potřebují, si to prostě NEKOUPÍ..A roste nová generace podobných týpků, kteří už jako malí kluci kopají do dárků pod stroměčkem , když nedostali zrovna to, co chtěli a rodiče jim lezou do zadku a plní jim veškerá přání...A ti mají potom takové nemístné otázky, což je nemoc z blahobytu, kterou už uznala i WHO.. :(
nepropadat panice...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

WOB píše:Přesně řečeno lví podíl na množství prachových částic a to necelých 70% má na svědomí vytápění domácností. Jenže lidi jsou jak idioti, nejsou schopní přejít na elektrická auta a dělají z toho vědu, jak chceš tedy aby si lidé pořídili tepelný čerpadla? :roll:
Strč si svoje tepelný čerpadlo za klobouk, než se mi to zaplatí tak budu mít fousatý děti, to je hrozný číst ty tvoje názory, měl by jsi jít do vlády WOBe, to by jsme se tady z těch tvých ekoteror. nápadů teprve všichni pos...y (wallbash)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Tepelne cerpadlo je.dobre pre toho kto.na.to ma a neriesi ci plati za kurenie mesace 50 ale 200eur ,komfort je to dobry len.nie kazdy si to moze dovolit.
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/no ... -internetu


Asi se musí s Teslou počítat, majitelé ten názor mají..
nepropadat panice...
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Jericho, souhlasim - v USA se musi s Teslou pocitat nebot pruzkum probehl v USA. Promin, ale jejich vzdelanost, inteligence jakoz i zvyky, ocekavani, potreby a preference s nami, Evropany moc (nastesti) nekoresponduji takze hezke cteni ale nic co by se nas tykalo.

Verim, ze je to podobne jako kdyby Eskymaci cetli statistiky spotreby nanuku a zmrzliny u nas (crazy)

PS: a neber to jako vypad proti obyvatelum USA ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Řešil už nějaký obhájce EV třeba stání v koloně s 20 procenty nabití baterie na dálnici kdy musí topit a není odkud vzít elektriku? To do výbavy patří deka a hořák na propan s 2kg bombou?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5789
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

EV má topeni elektriku? elektromotor nemá nejake chladenie treba vodné?
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

1) vodní chlazení elektromotrů existuje, ale spíše v zapojení jako generátory a ty motory jsou dražší než celý tvoje a sousedovic nové auta dohromady.

2) s tím dobíjením zase nemáte pravdu zrovna včera jsem četl v časpoisu elektro, že pracují na bezdrátovém indukčním nabíjením, které bude zabudované do komunikace. Takže klidně pojedeš po dálnici a energie ti v nejhorším případě nebude ubírat, v tom lepším případě dokonce přibývat. (LOL)
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

To si cital ze.bude v ktorom roku a.v cz a na sk hahahha, jedna vec.je dialnica a ostatne cesty? A vies.si predstavit ze sa.na tej ceste indukcne nabija naraz x pocet aut?vsetko okolo vybudovat by bolo.niekolko nasobne drahsie ako vsetko doteraz. Myslim ze to tu nebude nikdy abak bude my tu uz nebudeme .automobilky bybsa museli dohodnut.a.platit vsetky naklady s tym spojene ,co pochybujem a.neni su peniaze na udrbu cesty po zime nie.vybudovat indukcne nabujanie. :D
BMW 330 ix
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

WOB píše: 2) s tím dobíjením zase nemáte pravdu zrovna včera jsem četl v časpoisu elektro, že pracují na bezdrátovém indukčním nabíjením, které bude zabudované do komunikace. Takže klidně pojedeš po dálnici a energie ti v nejhorším případě nebude ubírat, v tom lepším případě dokonce přibývat. (LOL)
Ano, takove animace jsem videl mozna pred dekadou, jaka je praxe?

Nepisou tam ciste nahodou kolik metru (neodvazuji se napsat kilometru) je takovych silnic/dalnic u nas (protoze to, kolik jich je jinde nas zajima asi tolik jako vysledky prezentovane v odkaze od Jericha)? Predem dekuji za odpoved.

Uz vidim, jak to zacnou prevadet do praxe u nas. Nejsou schopni dokoncit vystavbu D1/D11 v terminu (natoz za vysoutezenou castku), silnice jsou v katastrofalnim stavu s tim, ze system oprav je pomalejsi nezli jejich degradeace a jeste do toho budou integrovat neco dalsiho, ne? ;)
Naposledy upravil(a) Forest dne 15 úno 2019, 08:31, celkem upraveno 2 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1054
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Odpovědi: 0
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

kdyby něco volejte

[img]https://.cz/forum/userpix2019/1405_44032449_584224808660059_6892008877429096448_n_1.jpg[/img]
Naposledy upravil(a) syncon dne 15 úno 2019, 13:29, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“