VW Touran 1,4TSi 103kW rozvody???

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jde tady o to, že vždy něco děláš poprvé, není to o tom, kdy nějakej Lojza vykloubenej vezme vzduchovou pistoli a zkouší doprava nebo doleva, protože neví, na kterou stranu se to povoluje -utahuje a jehož hlavní komponent je červený tmel, který sere všude..ale poprvé je to vždy nejzajímavější..A kdo má zkušenosti, často odhadne, jak to asi přiblblý konstruktér myslel..Ale já mám handicap v tom, že jsem začínal v dobách, kdy k autům nebylo vůbec nic, nějaký manuál nebo návod byl jen sen, většina mechánů považovala za unikum udělat ventily podložkami na Zastavě/moc lidí to neovládalo/, motor diesel z Peugeota byla kosmická loď..Byla to cesta poznání, kdy se vozila auta různých firem, modelů , často ze servisů, kdy se oprava nevyplatila nebo to byly tzv. věšáky, kdy v kufru často bylo ještě nářadí od mechána..Tam se ukázalo, who is who a ne dnes, kdy jakoukoliv píčovinu máš na googlu, you-tube a stáhnout si můžeš i manuál na sex s princeznou ze Sáby..Informační možnosti jsou užasné, což je dobře, a už to ani jinak nejde ,ale mechanik je dnes už jen trochu "opice" , kterému když se něco nepovede, tak jen neumí hledat..Proto mne často mrzí, když se někdo kdo není od fochu na něco zeptá a experti se na něho sesypou, co ho to napadlo, se do toho pustit, ať to dá expertům, místo aby mu poradili..Mechán je ceněný hlavně v tom, že má zkušenosti, které žádný návod nenahradí..Snad jsem někoho neurazil...
P.S. dnes se neopravuje, ale vyměňuje a často jen preventivně, proto mne ty nové sráče neoslovují.. :)
nepropadat panice...
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 708
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

To Ti chválím, děláš to, co umíš a o čem nevíš, do toho se nesereš...
To je situace!
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak pánové celou noc jsem makal a dnes v 15:.00 hod jsem mu auto slavnostně předal. Zítra v 5 hodin ráno s tím frčí do Itálie. Já jsem s tím najel cca 10km, abych se ujistil, že z toho nikde nic neteče popř. doplnil chladící kapalinu, která ještě po jízdě klesne. Zákazník byl spokojený a nejenže zaplatil, ale dal ještě litr navíc za to, že nemusel shánět náhradní auto. Jinak ovšem musím říct, že ta značka VW se mi začíná dost protivit. Takové ty extra nedomyšlené systémy jsem potkával vždycky u frantíků, které jsem nikdy moc nemusel, ale už i ti němčouři to mastí všelijak. Ono je to hlavně tím, že dnes každý přijede k přijímačkám na vysokou na praseti a tak ti mladí inženýři jsou i po vystudování vygumovaní a nějaký diplom jim nepomůže. Já jsem se vyučil na ,,embéčkách" řady 1000 pak 100, 120... a musím bohužel konstatovat, že auta ač nebyla tak pohodlná a výkonná jako dnes byla jednoduchá a levná na opravy a jak známo v jednoduchosti je síla, že? Dnes sundáváte hlavu a musíte sundat dalších stopadesát komponentů. K vůli tomu aby jste vyšroubovali jeden šroubek musíte povolit dalších dvanáct a když už povolujete poslední z těch dvanácti zjistíte, že musíte vyjmout další díl, který drží dalších dvacet šroubů. a tak to pokračuje stále dokola až máte vlastně rozebraný celý motor jen k vůli hlavě válců. A nejhorší je když to děláte vidíte úplně detailně, jak by to šlo krásně vyřešit jednodušší cestou. jen takový příklad za všechny: umístění vstřikovačů na motoru, který jsem právě dělal může vymyslet jen opravdový dement. O ,,bezklínkovém" systému raději ani nemluvit.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Měl jsi štěstí na rozumnýho zákazníka, takový je třeba velebit.
To pak ani člověku nevadí ten zápřah co má za sebou a převládne dobrej pocit, že zákazník je spokojenej a ty jsi nedělal zadarmo (vlastně do mínusu)….
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“