Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ano, jsem bytostně přesvědčen, že oba prvky (křídlo i spoiler) jsou montovány kvůli zvýšení přilnavosti ve vyšších rychlostech.
Veškeré takovéto prvky aerodynamický odpor už z principu zvyšují.
Veškeré takovéto prvky aerodynamický odpor už z principu zvyšují.
Naposledy upravil(a) Lokotka dne 24 úno 2019, 13:29, celkem upraveno 2 x.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Ale zároveň mohou snížit spotřebu. Jedu konstantní rychlostí zatáčka nezatáčka. Žádné brzdění,zrychlování.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
O kolik myslíš,že ti tyto prvky sníží auto ( v cm ) při 140km/h na standartním podvozku?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Nevím a je mi to vcelku jedno. Pro úspornou jízdu na silnicích I. třídy přítlak ve 140km/hod. nepotřebuju a pravoúhlou zatáčku i s nima v devadesátce nedám díky podvozku a nikoli kvůli slabýmu přítlaku. Na dálnici ho v tý samý rychlosti taky nepotřebuju, páč tam nejsou v zatáčkách takový radiusy, aby se nedaly v týhle rychlosti projet.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Kde jsi k tomu prisel? Vid, ze sis nemyslel, ze tento je chlazen z primarniho rozvodu vody pro chlazeni motoru, ze? Ja se trochu obavam, zda je ti znamo, ze vodni intercooler ma samostatny vodni okruh (byt propojeny expanzkou) i vodni chladic, takze voda vstupujici do vodniho intercooleru nebude mit o mnoho desetin stupnu vice, nezli je ambientni teplota (venku)palinator píše:...tak klasickej vzduchovej IC bude chladit vzduch na nějakejch 40-45°C (aspoň tolik jsem změřil na AFN Toledu). Voda vstupující do vodního mezichladiče má kolik? 70-80°C?Forest píše:Muzes to nejak upresnit ci obhajit? Zajima me, jak jsi k tomuto zaveru dosel. Mimochodem, bufik je dobre reseni paklize neparkujes v uzavrenych prostorech.palinator píše:Vodním intercoolerem se úspěšně připraví o relativně nízkou teplotu stlačeného vzduchu ve vysoké zátěži (v nízké to nemá negativní vliv).
Navic, v pripade, ze je obluzna elektronika chytra a vymenik dostatecne velky, tato ma moznost cirkulaci (chapej regulaci toku pomoci cerpadla) davkovat vodu dle pozadavku. Jinymi slovy: chces radeji teplejsi vzduch do sani aby se motor rychleji ohral? Neni problem, kdyz je chytra obsluzna elektronika.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Trošku složitější, než EGR, né? Navíc ty reakce (změny teploty) nemůžou bejt dostatečně rychlý z důvodu tepelný kapacity vody a na ohřátí po startu studenýho moptoru to má další žhavičky v tom samostatným okruhu?
Jakejkoli prostředník (zde voda) systém vždy zpomalí a nedosáhne se tak (nemůže) širokýho rozhraní = okrajových hodnot.
Na druhou stranu to oproti samotnýmu vzducháči bude líp chladit ve druhý a další řadě trubek, pokud jsou a může bejt využitý protiproudý ochlazování.
Jakejkoli prostředník (zde voda) systém vždy zpomalí a nedosáhne se tak (nemůže) širokýho rozhraní = okrajových hodnot.
Na druhou stranu to oproti samotnýmu vzducháči bude líp chladit ve druhý a další řadě trubek, pokud jsou a může bejt využitý protiproudý ochlazování.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Lokotka píše:Na co? Že seš opět línej se trošku rozepsat a vysvětlit?
Ty by jsi to stejně nepochopil.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Slozitejsi je vetsinou vse co je efektivnejsi. Jak nemuzou byt dostatecne rychly? Paklize bude pozadavek na maximalni chlazeni, pri zvyseni zateze muze cerpadlo zacit ihned zasobit tento chladic cerstve vychlazenou vodou.Lokotka píše:Trošku složitější, než EGR, né? Navíc ty reakce (změny teploty) nemůžou bejt dostatečně rychlý z důvodu tepelný kapacity vody a na ohřátí po startu studenýho moptoru to má další žhavičky v tom samostatným okruhu?
Jakejkoli prostředník (zde voda) systém vždy zpomalí a nedosáhne se tak (nemůže) širokýho rozhraní = okrajových hodnot.
Na druhou stranu to oproti samotnýmu vzducháči bude líp chladit ve druhý a další řadě trubek, pokud jsou a může bejt využitý protiproudý ochlazování.
Na ohrati motoru? Bude stacit necerpat a zahy se to ohreje diky preplnovani. Nevim, zda to zdejsi vedi, ale pri plne zatezi ma compressor housing (netusim kolik je uvnitr) i 300°C.
Ten prostrednik je prave to, co prinasi efektivitu: voda odebira teplo rychleji nezli vzduch ... paklize by nekdo neveril, nech si vyzkousi vystrcit suchou ruku z okynka jedouciho auta a pote at si zkusi pouze stat v bezvetri s mokrou rukou
Objem a hlavne zahnuti ale i prumer (ktery ma dopad na tlakovy a v navaznosti na system i teplotni spad) vedeni maji zasadni vliv na odezvu, reakci a tim samozrejme i na kourivost, spotrebu apod.
Zasadnim ale zustava, ze je treba pouzit opravdu kvalitni zarizeni, ne nejake srajdy
Prosim, rozvin "protiproudy ochlazovani".
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
To je přeci běžná teorie výměníků. Souproudý versus neosouprodý. Záleží na jen tom, jak ten výměník zapojíš.Forest píše: Prosim, rozvin "protiproudy ochlazovani".
Souproudý = oba vstupy (vzduch i voda) budou na jedný straně.
Nesouproudý= na jedné straně vstupuje horký vzduch a na tý straně vystupuje ohřátá voda, z čehož plyne, že na druhé straně vystupuje ochlazený vzduch a zároveň na té samé straně do výměníku vstupuje ochlazená voda.
Tak trošku to znám z tepelných čerpadel.
Jinak ta mokrá ruka je krásnej případ ale úplně jinýho jevu - odpařování (změna skupenství).
Jo, a čím nejdřív navíc ohřeješ tu vodu? Na ohřátí vody v množství třebas i jen 1/2 l o pouhej 1°C potřebuješ mega energie navíc. Po nastartování studenýho motoru bys takhle jeho ohřev ještě mnohem víc zpozdil!Forest píše: Na ohrati motoru? Bude stacit necerpat a zahy se to ohreje diky preplnovani.
Chladit opravdu rozžhavený plyny by to ale dokázalo líp (nebyly by žebra, voda by byla kolem celýho průměru trubek = i ze zadní strany oproti vzducháči), ale ten další příkon na pohon čerpadla, vedení, další chladič a bla, bla, bla... Další žrout energie, zdroj poruch, navýšení hmotnosti. Pro dosažení max. výkonu asi opodstatněný.