T4 98 budíky 7D0919862G padlý ručičky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

T4 98 budíky 7D0919862G padlý ručičky

Příspěvek od FandaTDI »

Zdravím,

poradí někdo jak na opravu budíků s nefunkčníma ručičkama?

Díky,

Fanda
pašíkombi AFN B597
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Příspěvek od jofa »

Minuke som to robil na B3ke...podobne budiky iba su analogove komplet...nefungovala teplota a stav paliva...preletoval som takmer vsetky kontatky lebo vsetky boli zaje*ane nejakym zltym sajrajtom,odvtedy teplota namiesto 90 je na 100 ale to neriesim lebo je mozno zle cidlo a stav paliva ukazoval chvilu,potom zacal zase blbnut takze znovu to musim rozobrat.ma to na starosti nejaky regulator,v odkaze vyssie je na obrazku zobrazeny ken nikde ho nemozem zohnat...ale praca v pohode
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

jozef9- Díky za link, stabík mě napadl jako první, ale ať koukam jak koukam, nevidím ho u těchto budíků...
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Nejpodezřelejší se mi zdá ta část na 3.foto, ale co jsem různě proměřoval cesty/součástky, tak vše ok, na kondíku napájecí napětí a na těch dvou kontrolních bodech 7,5V...


edit: tak už se mi snad povedlo fota nahrát tady, btw. označení budíků je Motometer KW12/98, 1 036 060 316-2
a vidím další podezřelý místo/součástku (keram.kondík mezi tím NECem a displayem) ...
pašíkombi AFN B597
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

jofa: a nasazenou tu ručičku máš přesně? Jo bylo by fajn, kdyby i tohle byl ten případ, kdy by stačilo propájet studeňák, ale tady jsou ručky mrtvý všechny a možná není od věci uvést, že nejdřív zlobily tak, že se třeba nevrátily na nulu (hlavně otáčkoměr a tacho), ale pomohlo dát ručky dolu a přitom pročistit konektor (napadla mě ta "Gebermasse", ale to je teď vše ok...) a chvíli to fungovalo a pak "umřelo" tak, že při jednom zapnutí zapalování už se nehnuly...
Btw. chod všech těch náhonů je podobnej, jen tacho si občas jakoby "pískne" při hýbání rukou...
Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 23 zář 2018, 18:29, celkem upraveno 1 x.
pašíkombi AFN B597
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Příspěvek od jofa »

Neviem s rucicklu som nehybal,vytiahol som cely budik,ale mozem to este pozret,to ma nenapadlo
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Proměřoval jsem LCR můstkem tu prohřátou součástku (viz.šipka, vypadá, že bez označení a "vedle" jsou dvě podobný, jen světlejší) a nevím, na kolik to s těma ručičkama souvisí, ale vypadá to na keram.kondík původně asi 1(1,1)mikroF, ale ten očouzenej mi to ukazuje 0,6-0,7mikroF a měřák má tendenci měřit sériovej odpor v řádu kOhm (což může být i vlivem měření v obvodu, ale ostatní dva změří skoro stejně těch cca 1,1mikroF...)
Co vy na to?

Obrázek
pašíkombi AFN B597
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Tak proběhlo nějaký to propájení, výměna toho 1mF keram.kondíku a nic... Takže jsem trošku "ve slepý uličce" a sháním budíky 7D0919862G ...
pašíkombi AFN B597
cheero
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 06 pro 2008, 16:59

Příspěvek od cheero »

Vyměnit ELMOS by mohlo pomoci.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Díky za tip, už tam jsou jiný s původní epromkou.
pašíkombi AFN B597
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“