Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Forest: Chceš tím snad říct, že když se lopatky nastaví do pozice plně otevřeno, turbo se bude točit tak málo, že se bude přidírat ? Já to nemůžu samozřejmě s určitostí vyvrátit, ale přijde mi to jako velmi nepravděpodobné - proč by výrobce vyrobil nouzák, který by poškozoval turbo ? Vezmi si, že přes to turbo pořád jdou veškeré spaliny, tzn. úplně jiná situace než u toho dodo twinturba, které bys odříznul úplně - tam bych věřil že by to mohlo dělat problémy.

Lokotka: "V tom malým zatížení se nemusí řešit žádný z těchto limitů a s využitím toho obecnýho přístupu na vykašlání se na NOx by se měla "snadněji" najít cesta na vyšší efektivitu spalování. Proč to doposud nikdo neudělal"

Pochop že vykašlání se na NOx automaticky neznamená menší spotřeba, a to hlavně pokud se bavímě o Eur 3 rotačce, kde ty limity nebyly ještě moc přísné. Proč takový soft nikdo nemá je podle mě ze dvou důvodů A)nikdo nemá tak dobré zázemí/čas/znalosti aby mohl nějak signifikatně snížit spotřebu oproti seriovému softu. B) soft od výrobce je tak dobrý že to ani nejde. Další proměnou v NOxech vs. spotřeba je kompresní poměr (čím vyšší tím lépe pro účinnost hůře pro NOx), a všimni si toho poklesu z rotačkových 19,5:1 na 18:1 u PD a 16:1 u CR. Tedy eur3 ještě těma emisema nebylo moc svázané a tak se soft na lepší spotřebu dělá těžko. Jak jsem řekl, se softem na rotačku jsem si něco nahrál, a nikdy mi to nepřineslo snížení spotřeby, právě naopak. O řečích čiptunerů že to sníží spotřebu si myslím své, prostě poštelují lehce pump voltage aby pc ukazovalo o malinko méně - vlk se nažere a koza zůstane celá. :)

Takže jo, možná když zamontuješ nový turbo s REA, který budeš vypínat při malých otáčkách, bude to žrát o 2 deci míň. :D
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Techi:
Tak fakt nevim jestli jsem kokot, když najedu na nádrž o 200 km víc, než před úpravou a PC je přesnej až hanba. (LOL)
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@techi: Nemam duvod si vymyslet takze se nebudu uchylovat k tomu, abych tvrdil, ze ano nebo ne. EMP roste (bez ohledu na preplneni) s otackama a v moment, kdy to bude lechtat pomalu na volnobeznych otackach, obavam se, ze by se to nemuselo tocit uplne moc ... ale nevim, mohu se mylit a rad bych se mylil.

Osobne se domnivam, ze pokud by tam mel nejake mensi turbo, hlavne s REA a novejsi technologii tak by k tomu nemelo dochazet. Osobne se domnivam, ze nejake malinkate vysokootackove turbo by mohlo stacit na strizlivych 130 koni (beztak to neda seriovy SMIC) a pritom by bylo na REA a soucasne by bylo vysoce efektivni. Umel bych si tam predstavit neco ve smyslu GTD1446VZK, ktere by tyto pozadavky umelo splnit a zaroven se primo vybizi k takove instalaci diky sve orientaci vstupu a vystupu (umim si predstavit, ze by slo dobre navarit a nebo pres nejakou trapnou prechodku nainstalovat na delene svody).

Fakt, ze to da na 2.0 16V CR s DPF 136 koni v serii me naplnuje duverou v to, ze by to melo byt schopne dat 130 koni na rotacce s velice ale opravdu velice prijemnou odezvou i spotrebou ... a verim, ze by se tocilo uctyhodne (chapej dostatecne) uz na volnobeh 8-)

Nekdo namitne, ze by se dalo zvolit GTD1449VK(L) ale zde namitnu, ze pokud jde opravdu o spotrebu, volil bych co nejmensi prumer rotoru (kvuli rotujici hmote a obvodove rychlosti ktera je limiterem pro maximalni otacky)... a 3 mm na prumeru (netusim aktualne jaky je design, v pripade extended tipu je treba toto zohlednit) nejsou ani trochu malo ;)

... v pripade, by chtel nekdo "raketu", nezbyva nezli se rozhodnout pro GTD1752VRK :wink:


Jinak techi, netusim, jak jezdis, ale vesmes vsichni z meho okoli orientovani na spotrebu tak po kvalitnim chipu jezdili s rotackou za mene.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

palinator píše:Techi:
Tak fakt nevim jestli jsem kokot, když najedu na nádrž o 200 km víc, než před úpravou a PC je přesnej až hanba. (LOL)
S jakým motorem ? 20% spotřeby dolů je fakt dost, řekl bych skoro na nobelovku. :D
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

techi píše:
palinator píše:Techi:
Tak fakt nevim jestli jsem kokot, když najedu na nádrž o 200 km víc, než před úpravou a PC je přesnej až hanba. (LOL)
S jakým motorem ? 20% spotřeby dolů je fakt dost, řekl bych skoro na nobelovku. :D
Za kolik před tím a průměrnou rychlost a teď. Těch 20% jsi přehnal při stejné rychlosti.
Pochlub se. To chci vidět,jaký jste počtáři.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Tak sorry, těch km bylo v rámci rekordů jen 151. Což je nějakých 13%. Nicméně jsem to zaokrouhlil, protože tu doteď panuje názor, že úspora od sériového softu na rotačce není možná. Situace byla taková, že Octavie po koupi nebyla schopná zajet stejnou trasu, víceméně stejným stylem, s nižší spotřebou, než vyhrkaný AFN Toledo. Po úpravě se karta obrátila, úpravě přikládám úsporu kolem 0,3 l/100 na mých referenčních jízdách. Celková úspora byla o něco vyšší, když jsem začal zohledňovat vyšší hmotnost Octavie a tudíž její neochotu zpomalovat při brzdění motorem. Nicméně výše uvedená spotřeba odpovídá úspoře při jízdě na tempomat rychlostí 100 km/h.
Zajímavá byla ihned po úpravě cesta na Slovensko, kterou jsem tehdy popsal takto:
Cesta tam se nesla v duchu poměrně svižný jízdy kolem 100 km/h mimo obec a 120-150 km/h po dálnicích. Místy jsem tomu naložil, abych vyzkoušel, jak to jede, jinak extra kolenovrtí styl v rámci možností (včetně vyřazování). Klimu jsem pouštěl jen v rámci rekuperace :), až na Slovensku jsem ji pustil na chvíli trvale, protože už bylo dost teplo :) Cestou tam vyšla spotřeba na 4,1/100 při průměrný rychlosti 87 km/h.

Cesta zpět se nesla v podobným duchu, jen přibylo pár míst, kde byly kolony a asi o 0,2 litru jsem zvednul celkovou průměrnou spotřebu, když jsem tomu šláp na krk fakt hodně a nějakej ten kilometr ujela rychlostí kolem 200 km/h (při okamžitý spotřebě 13,9/100 :D), klimatizaci jsem v důsledku nižších teplot nepoužíval vůbec. Průměrná spotřeba 4,4/100 při průměrný rychlosti 84 km/h.
K tomu dodám jen odhad, že sériový soft by se pod 5 litrů tlačil jen velice obtížně.

A dodám ještě jednu věc - v kopcovitým terénu, kde se často střídá vysoké zatížení s brzděním motorem, tento soft příliš neušetří, spíš nic. To samé platí o stylu jízdy, nyní je tam závislost extrémně vysoká. Oproti tomu Toledo mělo tendenci jezdit "za furt stejně" - prosím, nechytat za slovíčka.
Naprosto boží je spotřeba v obcích a městech (opět ve srovnání s Toledem), kde při velice nízké zátěži a nízkých otáčkách pod 1400 by nebylo problém zajet spotřebu poměrně hluboko pod 3 litry. Taková ideální obec ale neexistuje. V praxi ale platí, že mimo obec se pohybuje spotřeba nad 4 litry, v obcích (a dokonce i městech, když člověk není střevo) spotřeba klesá. Rekord v takovém kombinovaném režimu (za jednu cestu) mám 3,2/100. Opět - s původním softem leda vlhký sen.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Z dlouhodobého hlediska: vyšší spotřeba oleje z důvodu brzdění motorem,zatuhlejší regulace turba,zadělané sání z důvodu EGR on,celkově línější projev motoru a případně jiné věci. Jedná se o jízdy přes 100tis km minimálně.
Na trase cca 500km nic nepoznáš.
Dle PC ti vykouzlím průměr 90km/h,spotřebu 2,1 L/100km,dojezd na plnou nádrž 2900km a ujetou vzdálenost 15km.
Tohle je o ničem. U mě za 650tis km je průměrná spotřeba do 6 l. Necourám se na tempomat a rychlost je jen takový pokyn,kolik se má kde jezdit.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Po projetí mailů ještě upravím:
EGR bych měl mít zcela odstavený nad 2000 otáček, níže pak recirkulace probíhá dle naladěnýho optima.
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

martinsidlo píše:Z dlouhodobého hlediska: vyšší spotřeba oleje z důvodu brzdění motorem,zatuhlejší regulace turba,zadělané sání z důvodu EGR on,celkově línější projev motoru a případně jiné věci. Jedná se o jízdy přes 100tis km minimálně.
Na trase cca 500km nic nepoznáš.
Dle PC ti vykouzlím průměr 90km/h,spotřebu 2,1 L/100km,dojezd na plnou nádrž 2900km a ujetou vzdálenost 15km.
Tohle je o ničem. U mě za 650tis km je průměrná spotřeba do 6 l. Necourám se na tempomat a rychlost je jen takový pokyn,kolik se má kde jezdit.
Nevim o co se snažíš proboha. Jedna jízda je za 3,2, druhá za 3,6, třetí za 5,0, čtvrtá za 4,2, atd. atd. a ve finále to v dlouhodobé paměti palubního počítače dá spotřebu třeba za 1500 km průměr 4,2 a to sedí s průměrnou hodnotou za několik tankování.
S Toledem jsem najezdil 75 tkm s průměrnou spotřebou 4,75/100. Vč. jízd s těžkým vlekem, rasení na okruhu v Mostě, apod.

Mimochodem, proč by měla bejt vyšší spotřeba oleje z důvodu brzdění motorem? EGR viz příspěvek výše. Využívanej je méně než v sérii, takže fakt nemám strach.
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

A jen tak mimochodem, kdybys za tu svojí kariéru snížil spotřebu o litr, jakože to není problém, stačí jen chtít a na dojezdových časech se to nemusí vůbec projevit, tak bys ušetřil skoro 200 000 Kč. A to už se za socku klidně prohlásim, že nejsem Rotčíld, abych takový peníze vyházel zbytečně do ovzduší. (LOL)
Osobně mám vyzkoušeno, že při spěchu v běžně hustém provozu člověk ušetří pár minut na 100 km, ale spotřeba vzroste klidně o litr. Na kratších vzdálenostech dojedu ty spěchající v nejbližší obci, případně ve městě na semaforu. Upozorňuji, že mě na běžných silnicích nikdo krom letců, co chtěj valit 130+ nepředjíždí a já naopak při nejbližší příležitosti předjíždim různý joudy a strejdy, který se buď chovaj na silnici podivně, nebezpečně, zbytečně brzděj (a kurvěj mi tim spotřebu :D ) nebo se prostě jen táhnou pod 90-100.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Až najedeš na motoru to co já,ozvi se. Porovnáme si náklady na provoz a opravy.
Tohle je už druhé auto s tolika km.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

To se nikdy nestane. Dřív to auto shnije na prach, než najedu tolik km. Resp. to už bude doba elektromobilová. A nějak jsi tu neobhájil tu tvou zvýšenou spotřebu oleje při brzdění motorem.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Při každé otáčce motoru ja nějaká spotřeba oleje. Já třeba motorem nebrzdím,buď jedu pod plynem nebo plachtím na volnoběh. Tzn. mám méně otáček motoru na km. Proč si kazit energii z paliva bzděním motorem. Jezdím hlavou,předvídám.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

palinator píše:Tak sorry, těch km bylo v rámci rekordů jen 151. Což je nějakých 13%. Nicméně jsem to zaokrouhlil, protože tu doteď panuje názor, že úspora od sériového softu na rotačce není možná. Situace byla taková, že Octavie po koupi nebyla schopná zajet stejnou trasu, víceméně stejným stylem, s nižší spotřebou, než vyhrkaný AFN Toledo. Po úpravě se karta obrátila, úpravě přikládám úsporu kolem 0,3 l/100 na mých referenčních jízdách. Celková úspora byla o něco vyšší, když jsem začal zohledňovat vyšší hmotnost Octavie a tudíž její neochotu zpomalovat při brzdění motorem. Nicméně výše uvedená spotřeba odpovídá úspoře při jízdě na tempomat rychlostí 100 km/h.
Zajímavá byla ihned po úpravě cesta na Slovensko, kterou jsem tehdy popsal takto:
Cesta tam se nesla v duchu poměrně svižný jízdy kolem 100 km/h mimo obec a 120-150 km/h po dálnicích. Místy jsem tomu naložil, abych vyzkoušel, jak to jede, jinak extra kolenovrtí styl v rámci možností (včetně vyřazování). Klimu jsem pouštěl jen v rámci rekuperace :), až na Slovensku jsem ji pustil na chvíli trvale, protože už bylo dost teplo :) Cestou tam vyšla spotřeba na 4,1/100 při průměrný rychlosti 87 km/h.

Cesta zpět se nesla v podobným duchu, jen přibylo pár míst, kde byly kolony a asi o 0,2 litru jsem zvednul celkovou průměrnou spotřebu, když jsem tomu šláp na krk fakt hodně a nějakej ten kilometr ujela rychlostí kolem 200 km/h (při okamžitý spotřebě 13,9/100 :D), klimatizaci jsem v důsledku nižších teplot nepoužíval vůbec. Průměrná spotřeba 4,4/100 při průměrný rychlosti 84 km/h.
K tomu dodám jen odhad, že sériový soft by se pod 5 litrů tlačil jen velice obtížně.

A dodám ještě jednu věc - v kopcovitým terénu, kde se často střídá vysoké zatížení s brzděním motorem, tento soft příliš neušetří, spíš nic. To samé platí o stylu jízdy, nyní je tam závislost extrémně vysoká. Oproti tomu Toledo mělo tendenci jezdit "za furt stejně" - prosím, nechytat za slovíčka.
Naprosto boží je spotřeba v obcích a městech (opět ve srovnání s Toledem), kde při velice nízké zátěži a nízkých otáčkách pod 1400 by nebylo problém zajet spotřebu poměrně hluboko pod 3 litry. Taková ideální obec ale neexistuje. V praxi ale platí, že mimo obec se pohybuje spotřeba nad 4 litry, v obcích (a dokonce i městech, když člověk není střevo) spotřeba klesá. Rekord v takovém kombinovaném režimu (za jednu cestu) mám 3,2/100. Opět - s původním softem leda vlhký sen.
Podle toho jak to popisuješ, na 90% dekalibrovaná pump voltage mapa. Zbytek je jen placebo a dedeckovsky styl jízdy. Nebo si měl slabou váhu a špatný čip to schoval. ASV v ok stavu určitě nežere víc jak AFN. Btw od koho že to máš čipnutý ? Takovej nalejvaci soft jsem měl v autě taky, taky jsem si liboval jak to méně žere...ale na druhou stranu pokud je ten čip fakt noname a lidi za tebou v noci nevidí, o něco míň to žrát může, lehce čmoudící diesel je na spotřebu celkem dobrej to jo.
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

Techi:
http://www.spotreby.cz/profil.php?id=14754

S Octavií i Toledem jezdim stejně, Toledo teď v poslední době trpí na krátký trasy a větší poměr jízd s vlekem. Jinak jezdily naprosto rovnocenný trasy s rovnocenným stylem jízdy.

Z jakýho důvodu by AFN nemělo žrát míň, než ASV, když má nižší EURO normu a používá se ve starších a mnohdy lehčích autech, než ASV? Což je případ právě Toledo 1L vs. Octavie (teda já mám ALH, ale jen tak pro objasnění).

Toledo čoudí, ale u něj se nepřišlo na to, jestli je nějak modifikovaný nebo jestli to tak dobře jede v sérii z neznámejch důvodů. Mám to kódováním obohacený, což k vyšší kouřivosti taky přispívá.
Octavie viditelně nekouří, něco vnější pozorovatel dokáže zaznamenat v přechodovým režimu, když se z ničeho nic šlápne plnej plyn. Kouřivost by údajně měla být nejvýše sériová. Už když jsem to koupil, tak až na ne zcela volně chodící regulaci motoricky údajně zcela bez závad a bez znatelnějšího opotřebení.

Oprava:
Autor SW si nepřál být zveřejněn.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“