Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
To je sice hezká úvaha, dokonce máš i pravdu s tím, že sedan má nižší koeficient cx oproti kombi. Ale zapomínáš taky na jednu věc - octavia nemá zakrytovaný spodek a při výraznějším snížení pouze zadku si ze spodní výztuhy, prostoru kolem zadní nápravy a zadního nárazníku vytvoříš krásnou vzduchovou kapsu, která tě bude brzditLokotka píše:Z hlediska aerodynamickýho odporu se pleteš, poněvadž splývavá záď je aerodynamičtější, proto má sedan lepší koeficient cx než combi. Nejvýhodnější je sklon střechy okolo 15°, tak jak to vyplývá z tý studie o těch křídlech na konci střechy, cos sám vložil jako odkaz.
Takže přesně naopak, snížení zadku je správná volba, alespoň co se obtékání přes střechu týká. Navíc snížením zadku i trošku víc skloníš čelní sklo (vytvoříš ostřejší klín).
A tu studii si přečti ještě jednou, vychází z ní, že nejvýhodnější je spojler, který je prodloužením střechy, přináší to největší pokles odporu vzduchu a mírnou redukci vztlaku (o nějakém přítlaku vůbec nemůže být řeč). Jakékoliv sklopení křídla nahoru nebo dolů má negativní vliv na odpor vzduchu.
Ano pasují, se sériovými starými tlumiči to sice nebude ideální, ale půjde to. Nejlepší by bylo i tlumiče z RS, nebo aspoň nové tlumiče, nějaké s tužší charakteristikou, než je série, což je třeba Bilstein nebo KYB.Lokotka píše: Podstata snížení jsou ale ty pružiny, o kterých vím kulový.
Opravdu budou na běžnou Octavia I Combi 1,9TDi po faceliftu (r.v. 2004) pasovat jak vpředu, tak i vzadu ty z toho RSa? A budou chodit se sériovejma tlumičema?
A samozřejmě se liší pro liftback a combi, takže pro tebe budou logicky lepší ty na combi
Nemáš pravdu, rozdíl ve váze je jen cca 10 kg na předku, což je zanedbatelnémartinsidlo píše:Pružiny se dávaj dle váhy .To asi ale nevíš. Tudíž,RS není stejně těžké jako TDI.
A jedna filozofická otázka na závěr - Octavia 3 greenline je oproti běžné octavii o 15mm snížená a má větší zadní spoiler, proč asi?
www.auto.cz/test-skoda-octavia-greenlin ... epsi-80559
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Prosim tě, teď mě napadlo, jestli když si v Kelly nebo na autodily cardo kupuješ tlumiče na fabii RS, jestli jsou to ty s větší pístnicí, protože jak je známo, pod dílem je výčet aut, na které díl pasuje a já nevím jestli výrobce aftermarketu počítá s tím, že tlumič fabia 1.9 tdi 74kw a fabia rs 96kw byly uplně jiné... To je otázka na kterou neznám odpověď... kdysi jsem řešil u dvou aut RS pružiny + tlumiče, na jedno auto jsem dával do seriového 74kw tdi tlumiče RS pružiny a druhé jsem měnil komplet tlumič + pružina fabia RS z druhé ruky a ta kombinace RS +RS byla diametrálně odlišná než seriový 74kw tlumič a RS pružina...turbo kamna power píše:Nejlepší by bylo i tlumiče z RS, nebo aspoň nové tlumiče, nějaké s tužší charakteristikou, než je série, což je třeba Bilstein nebo KYB.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Pořád čekám na odpověď ot Tiffa (nebo od kohokoli jiného, kdo už to delší dobu má), čím ten spodek zakryl a čím přichytil, aby to drželo. No a co znamená: "výraznější snížení"?turbo kamna power píše:... octavia nemá zakrytovaný spodek a při výraznějším snížení pouze zadku si ze spodní výztuhy, prostoru kolem zadní nápravy a zadního nárazníku vytvoříš krásnou vzduchovou kapsu, která tě bude brzdit
Jsem si vědom těch Tebou vypsaných míst, teda hlavně tý prostřední výztuhy.
Nj., jenže ten origo Octavia I RS Combi spoiler na tu střechu nenavazuje, to už jsem psal (je před ním propadlina a hrana navíc), kdyby navazoval, tak ho beru všema deseti!!! Navíc, co omezuje vztlak, tak jinými slovy vytváří přítlak, ale tj. jen zbytečný slovíčkaření.turbo kamna power píše:A tu studii si přečti ještě jednou, vychází z ní, že nejvýhodnější je spojler, který je prodloužením střechy, přináší to největší pokles odporu vzduchu a mírnou redukci vztlaku (o nějakém přítlaku vůbec nemůže být řeč). Jakékoliv sklopení křídla nahoru nebo dolů má negativní vliv na odpor vzduchu.
A já psal o uhlu, ve kterým klesá celá střecha, né že se skloní křídlo pod úhlem 15°.
Mám loni nový tlumiče (najeto tak 20000km) a jsem rád, že jsi mi potvrdil moje úvahy, že se RS Combi a TDi Combi hmotnostně víceméně neliší.turbo kamna power píše:Ano pasují, se sériovými starými tlumiči to sice nebude ideální, ale půjde to. Nejlepší by bylo i tlumiče z RS, nebo aspoň nové tlumiče, nějaké s tužší charakteristikou, než je série, což je třeba Bilstein nebo KYB.
A samozřejmě se liší pro liftback a combi, takže pro tebe budou logicky lepší ty na combi
Ten odkaz je skvělej, děkuju. Vyrábím něco podobnýho. To nejdražší a nejúčinnější už mám. Hodně mě zaujalo to snížení CX. To se docela posnažili!!! Takhle navazující křídlo na linii střechy bych si taky představoval. Někde toho greenlajna musím zkouknout na živo, abych viděl ten spodek.turbo kamna power píše:A jedna filozofická otázka na závěr - Octavia 3 greenline je oproti běžné octavii o 15mm snížená a má větší zadní spoiler, proč asi?
www.auto.cz/test-skoda-octavia-greenlin ... epsi-80559
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
tvl, fabia sedan není klasický sedan, ale má sklon zadního okna jako hatch a na to nalepený kufr ale sedan má větší maximálku jako hatchback. Combi má v případě fábie lepší aerodynamiku, protože má více plynule klesající záď oproti hatchbacku. Schválně si prorovnej klasické sedany vs. kombi, třeba VW Passat, nebo i Octavia liftback vs. combi.palinator píše:A jak teda odůvodníš vyšší maximálku FI combi oproti sedanu?
Zero1724: se podívej sám, ne? záleží na výrobci, ale zpravidla i aftermarket rozlišuje tlumiče RS vs. socka. U Octavie musí, protože je tam navíc uchycení stabíku. Ono v tý druhovýrobě moc na výběr z tlumičů pro RS není, na rozdíl od klasiky, kde je výběr víc než velký.
Jinak pokud jsou tlumiče zánovní, tak si i s RS pružinami poradí. Eibach vyrábí pružiny snížené o 30 mm a H&R dokonce 35mm, oboje určené pro sériové tlumiče. Na Eibachách jsem jezdil a je to v pohodě, ale musí být tlumiče v kondici
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4641
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Je to v pohodě, jen musí člověk jezdit s rozumem a nevleťet na ten přechod jak magor, aby se předek "nezhoupnul". Pak nejezdit do lesa přes kořeny a u vysokých obrubníků neparkovat na "duc", ale nechávat si místo na nárazník, atd. Zkrátka, používat to auto, jak se má a nedělat z toho SUVLokotka píše:Nahlodal jsi mě. Jen se bojím, jak to bude s přejížděním těch zvýšenejch přechodů pro chodce. U nás jsou vyvýšený o víc jak 25cm s nájezdama tak 1m.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
OK. Měls je taky na 1,9 TDi? A jak je to u nich s tvrdostí? Oproti původním jsou určo tvrdší, ale oproti těm z RSa?
Navíc diky jiným tlumičům RSa spolu s jinejma kostma (Právě díky těm kostem ty RS tlumiče nechci) tipuju, že je to pak s těma Eibachama ještě o 1,5 cm vpředu i vzadu oproti RSu nižší, nebo se pletu?
Navíc diky jiným tlumičům RSa spolu s jinejma kostma (Právě díky těm kostem ty RS tlumiče nechci) tipuju, že je to pak s těma Eibachama ještě o 1,5 cm vpředu i vzadu oproti RSu nižší, nebo se pletu?
Naposledy upravil(a) Lokotka dne 07 bře 2019, 14:40, celkem upraveno 2 x.
To snad nemyslíš vážně, že má Fabie sedan stejnej sklon okna jako hatch. Naopak celej posměch sedanu vychází z toho, že převzal zadní nárazník a světla z kombíku, proto vypadá tak nějak připosraně.turbo kamna power píše:tvl, fabia sedan není klasický sedan, ale má sklon zadního okna jako hatch a na to nalepený kufr ale sedan má větší maximálku jako hatchback. Combi má v případě fábie lepší aerodynamiku, protože má více plynule klesající záď oproti hatchbacku. Schválně si prorovnej klasické sedany vs. kombi, třeba VW Passat, nebo i Octavia liftback vs. combi.palinator píše:A jak teda odůvodníš vyšší maximálku FI combi oproti sedanu?
A že se tu neřeší Fa, ale Oct, a přitom se tady vyslovují naprosto obecná hesla, která jsou navíc naprosto nepravdivá, tak k tomu můžu napsat jen veliký znepokojení nad odbornou kvalitou místní diskuze. Obecný definice, který dělaj kombi kombi, liftback liftback a sedan sedan, vůbec nic neznamenají z pohledu aerodynamiky. Např. starý jedničkový Toledo svoji boční proporcí vychází na sedan jako prase... a je to liftback… Dvojkovej Superb uplně stejnej případ. Prostě aerodynamika závisí na peru designéra. Typ karoserie jako takový nemusí bejt tak klíčovej.
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Čemu nerozumíš? Viděl jsi někdy fábii sedan? Vždyť je to krabice.
Rozdíl sedan nebo liftback je přece jen ve vyklápění kufru, tak nechápu tvoje teorie.
Ideální tvar pro obtékání vzduchu je kapka, proto je nejlepší (plynule) klesající záď.
Řešíme octavii, na té je to znát příkladně. Např. u nové Octavie RS uvádí Škoda u lifbacku koeficient cx 0,303 a u kombi 0,319.
https://www.skoda-storyboard.com/cs/tis ... onu-245-k/
Rozdíl sedan nebo liftback je přece jen ve vyklápění kufru, tak nechápu tvoje teorie.
Ideální tvar pro obtékání vzduchu je kapka, proto je nejlepší (plynule) klesající záď.
Řešíme octavii, na té je to znát příkladně. Např. u nové Octavie RS uvádí Škoda u lifbacku koeficient cx 0,303 a u kombi 0,319.
https://www.skoda-storyboard.com/cs/tis ... onu-245-k/
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Měl jsem je na golfu 3 tdi, komfort podobný jak série, jen mírně tužší a stabilnější v zatáčkách. RS mi přijde tuhý akorát, základní Octavia mi přijde až moc měkká. Ale komfort podle mě dělají víc tlumiče, pokud pružiny nejsou nijak extrémní. Ano, eibach je o cca 15 mm nižší oproti RS. Nic nižšího už bych na denní ježdění nedával.Lokotka píše:OK. Měls je taky na 1,9 TDi? A jak je to u nich s tvrdostí? Oproti původním jsou určo tvrdší, ale oproti těm z RSa?
Navíc diky jiným tlumičům RSa spolu s jinejma kostma (Právě díky těm kostem ty RS tlumiče nechci) tipuju, že je to pak s těma Eibachama ještě o 1,5 cm vpředu i vzadu oproti RSu nižší, nebo se pletu?
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Děkuju za potvrzení.
Vono ten Eibach vychází cenově docela slušně. Skoro nový tlumiče se mi nechtěj vyhazovat, ale hlavně nikde nemůžu zjistit, jestli jsou ty origo pružiny na RSo skutečně nižší o 15mm než serie, nebo to snížení je zapříčiněný jiným uložením v origo RS tlumičích a přitom se dýlka nemusí buď vůbec lišit od serie, či klidně můžou bejt stejně vysoký, jako ty od Eibachu. Navíc by to měly bejt u všech variant rozměry snížení vozidla po namontování a nikoli rozdíly ve stavebních délkách pružin.
Ve škoda dílech ti vlastně neřeknou nic a nebo 1/2 blábol, že vozidla se sportovním podvozkem jsou nižší o 3cm (kravina, ofico materiály mluví o 15mm) oproti standartnímu podvozku. Pružiny + tlumiče jsou tvrdší (jasan).
Navíc výměna pružin + tlumičů z RSa sebou nese i ty dlouhý a určitě poruchový kosti a kdoví, jestli ne i stabilizátor. No a sehnat se to dá jen origo, takže pěkná darda!
Takže zkusím ten Eibach ProKit a zkusím to dát nejdřív jen na zadek.
No a možná to skončí i tak, že na předek si opět zahraju na soustružníka a udělám válečky pod ložiska a zpětně to zdvihnu o 1,5-2cm, ale budu mít auto s odladěnou charakteristikou pružin vpředu i vzadu. Tuším, že to bude lepší varianta.
Mimo jiné ten Eibach slibuje větší progresivitu, což právě má vliv při těch náklonech v zatáčkách i na ten komfort při běžný jízdě po malejch nerovnostech. Toť však teorie, praxe mi v tomto úplně schází.
Vono ten Eibach vychází cenově docela slušně. Skoro nový tlumiče se mi nechtěj vyhazovat, ale hlavně nikde nemůžu zjistit, jestli jsou ty origo pružiny na RSo skutečně nižší o 15mm než serie, nebo to snížení je zapříčiněný jiným uložením v origo RS tlumičích a přitom se dýlka nemusí buď vůbec lišit od serie, či klidně můžou bejt stejně vysoký, jako ty od Eibachu. Navíc by to měly bejt u všech variant rozměry snížení vozidla po namontování a nikoli rozdíly ve stavebních délkách pružin.
Ve škoda dílech ti vlastně neřeknou nic a nebo 1/2 blábol, že vozidla se sportovním podvozkem jsou nižší o 3cm (kravina, ofico materiály mluví o 15mm) oproti standartnímu podvozku. Pružiny + tlumiče jsou tvrdší (jasan).
Navíc výměna pružin + tlumičů z RSa sebou nese i ty dlouhý a určitě poruchový kosti a kdoví, jestli ne i stabilizátor. No a sehnat se to dá jen origo, takže pěkná darda!
Takže zkusím ten Eibach ProKit a zkusím to dát nejdřív jen na zadek.
No a možná to skončí i tak, že na předek si opět zahraju na soustružníka a udělám válečky pod ložiska a zpětně to zdvihnu o 1,5-2cm, ale budu mít auto s odladěnou charakteristikou pružin vpředu i vzadu. Tuším, že to bude lepší varianta.
Mimo jiné ten Eibach slibuje větší progresivitu, což právě má vliv při těch náklonech v zatáčkách i na ten komfort při běžný jízdě po malejch nerovnostech. Toť však teorie, praxe mi v tomto úplně schází.