LAGUNA II 1.8 16V.(nutna vymena variatoru)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
bemmet
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 12 pro 2011, 17:23

LAGUNA II 1.8 16V.(nutna vymena variatoru)

Příspěvek od bemmet »

Zdarec mam na dilne Renault Laguna II 1.8 16V 88kw, F4P 774.

vozidlo prijelo z unikem chladici kapaliny a oleje.

-pricina:ventylove víko,gufera na vackach,netesnost vodni pumpy.

tak jsem prestesnil vse nasadil nove rozvody na org.pripravky.
natocil jsem to a pochvilce jak diesel traktor hrozny zvuky z motoru-

(pred demontazí to nedelalo)

usoudil jsem ze musím vymenit variator (promnenlive casovani sani)
zatím objednano z renaultu a cekam.

otazka sní je nutno to nejak spesl nastavovat?nejaka pozice?
u stareho variatoru jsem jsi vsiml ze mel dost vuli doleva a doprava. autodatech je psano ze kdyz se toto projeví nutno ho vymenit.
dohlavy me nejde ale proc to nedelalo predtím?

Dekuji-
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Není tady náhodou také spodní kolečko rozvodů upevněno tlakovým spojem?
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Skontroloval by som ešte raz či sedí rozvod na prípravky, nezabudol si náhodou niečo zapojiť, diag nič nehovorí?
bemmet
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 12 pro 2011, 17:23

Příspěvek od bemmet »

jericho-3 píše:Není tady náhodou také spodní kolečko rozvodů upevněno tlakovým spojem?

Pokud mas na myslí ozubene kolecko na klice ze nema klínek ano drzito to kolo od agregatu (remenice vedlejsího pohonu.)
bemmet
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 12 pro 2011, 17:23

Příspěvek od bemmet »

Marek001 píše:Skontroloval by som ešte raz či sedí rozvod na prípravky, nezabudol si náhodou niečo zapojiť, diag nič nehovorí?

Prekontrolovani 3x,diag bez zavad.

jedine ceho jsem jsi vsiml kdyz je nasazenej rozvod nasponovana kladka,ze zadu jak se dava pripravek do vacek do tech vyrezu a kdyz tim pripravekm mirne zaberu na vacce saní(kde je variator ma to vuly v rozmezi 5-8mm doleva a doprava a nejsem jsi jistej zda to tak ma bejt ci nie(ze ten olej do nejak treba dovimezí,navodu je psano pokud ma vulí do leva ci prava nutno vymenit kolo..

rozvod jsem kontroloval 2x podotykaM AUTO BEZELO NADHERNE CCA 10MIN PAK ZNICEHO NIC HLUK PRAVIDELNEHO TUKANÍ. :-)
Uživatelský avatar
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 527
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Bydliště: michalovce

Příspěvek od optimista »

raz sa mi stalo menil som rozvody na asv a prislo par znamych zakecal som sa a nedotiahol skrutku ma kolese cerpadla asi po piatich minutach klop klop klop skoro som pustil do gati odkrutila sa a spadla do kolesa pozri ci Ti nejaka niekam nespadla
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
bemmet
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 12 pro 2011, 17:23

Příspěvek od bemmet »

optimista píše:raz sa mi stalo menil som rozvody na asv a prislo par znamych zakecal som sa a nedotiahol skrutku ma kolese cerpadla asi po piatich minutach klop klop klop skoro som pustil do gati odkrutila sa a spadla do kolesa pozri ci Ti nejaka niekam nespadla


DIKY ZA REAKci bohuzel toto není muj problem.... problem je bud ve spatne nastavenym variatoru,nebo variator to ma uz za sebou.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

No nič, skúsil by som teda druhý variátor už keď ho máš aj tak objednaný. Je pravda že vôľa by tam byť nemala, tých 5-8 mm ide normálne ľahko - rukou? Ešte nazabudni na regulačný ventil, nie je zakarbónovaný? Čo mám skúsenosť tak vadný nastavovač ak nedrží tlak tak motor klepe hlavne pár sekúnd po štarte alebo po zohriatí keď už je riedky olej, ak je zlý ventil tak to klepe stále/hocikedy.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ešte k tomu variátoru, v podstate ho nemáš dať ako zle, montuje sa vždy v základnej polohe v ktorej je bez tlaku. Jedine že by sa ti posunul o zub ak je na ňom už vôľa, ale predpokladám že to by zas vybehla nejaká chyba v zmysle synchronizácia kľuka-vačka, nefunkčná variabilita a pod.
bemmet
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 12 pro 2011, 17:23

Příspěvek od bemmet »

Marek001 píše:Ešte k tomu variátoru, v podstate ho nemáš dať ako zle, montuje sa vždy v základnej polohe v ktorej je bez tlaku. Jedine že by sa ti posunul o zub ak je na ňom už vôľa, ale predpokladám že to by zas vybehla nejaká chyba v zmysle synchronizácia kľuka-vačka, nefunkčná variabilita a pod.


hele zitra prijde poskladam to a dam vedet jak to dopadlo :-) poprpade nejaky popis pro nekoho do budoucna.
bemmet
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 12 pro 2011, 17:23

Příspěvek od bemmet »

Tak jsem dnes vymenil variator a vse je OK,mohu vam rici ze to udelalo dost z chodem motoru je znat lepsí vykon,veliky vliv to ma i na volnobezne otacky houpaní a kolísaní.

Kontrolu variatoru provedete jednoduse aníz by jste sundali rozvody.
-Z boku hlavy sundate tesnící Gufero (kam se zasouva pripravek na rozvod)stací ten vetší (saní) vemete plochac date do vacky a pokud tam bude vakl do leva ci prava vice jak 3-5mm doporucuju vymenu.

Další vec co se tyce utazení kol vacek,to v popisu manualu není.

-doporucuju nasadit novy remen na spodni ozubene kolo kliky (bezklinkova varianta)dat plastovy dekl a remenici utahnout kliku na fest myslim ze je to 40nm-180°,namontovat pripravky na kliku a vacku nastavit (nasadit variator pritahnout sroub variatoru tak aby se dalo kolem otocit,nasadit i z remen kolo vacky vyfuku opet tak aby jse dalo otocit kolem,nastavit kladku jak je v manualu,pritahnout kola vacek obe 30Nm (zanechat pripravky),po dotazeni vacek demontovat pripravky vacky a kliky,kolo vacky vyfuku pote dotahnout o dalsich 90°,pokud mate sani vacky s variatorem tam se to dotahne na 100Nm,pokud mate obycejne ozubene kolo platí moment stejny jako u vyfuku.


parkrata me to vyskolilo na focusu,fusionu ze jsem to dotahoval dole na klice vzdy se to posunulo,(sponovalo jse to mezi vackami.tak to delamu vsech bezklínkovích rozvodu zatím ok.

jinak na pridrzení kol vacky bud pouzit jejich pripravek,nebo postací obycejna Veckova vydlice,diky za vas cas a snad to nekomu pomuze.
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“