Lepidlo na olejovou vanu

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kamuflage
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 27 bře 2009, 23:12
Bydliště: Karviná

Lepidlo na olejovou vanu

Příspěvek od kamuflage »

Zdar parto, mám dotaz na odborníky. Používáte někdo lepidlo na zatěsnění olejové vany?

Nemyslím tím bez těsnění, ale jen jako pojistku pro delší výdrž.

Chápu, že u litinových bloků se tohle neřeší a funguje klasika, ale řeším BMW, kde jsou drahé jednorázové hliníkové šroubky, co se utahují max na 8Nm a po delší době to začne zase spoj prosakovat.

Nějaká rada? Dík :)
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Asi bych se nebal neceho overenyho a co dat na tmal a srouby zalepit . Normal ocel srouby tam nejdou .. ? Aha tak jak tak premejslym tam ono se asi vytahnku ty srouby a zacne ryct . Bych to vyvlozkovsl helicoilem .. a je klid. Moznosti asi bude vic.
kamuflage
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 27 bře 2009, 23:12
Bydliště: Karviná

Příspěvek od kamuflage »

Nene, musí být hliníkové, protože blok motoru je magnesiový, magnesium ve spojení se železem silně koroduje a rozpadá se.
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Vyvlozkovat . Ocel srouby. Zalepit . Prubezne kontrolovat.
A co titan ,nerez taky koroduje ?
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Nerez je železo, titan by šel, ale šroubky budou dražší jak originál.
Jaký je tam rozměr a co stojí origo?
Tel:776005385 Nový Bor
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Použít mosazné šrouby? Nebo nerez, ne A2, ale A4?
Dělám většinou jen litinové motory, občas hliník a na vany, víka ventilů a různé příruby používám Reinzosil a nikdy ani nekápnul. Dokonce držel i na těsnění víka ventilů u starých komůrkáčů od Peugeota a tam to vždycky byl problém utěsnit a teklo to, byla to olejnička a s Reinzosilem motor suchý a orezlý :D

Reinzosil
https://www.zbozi.cz/hledani/?q=reinzosil
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 17 bře 2019, 11:15, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

To delaj maly baleni . To asi taky zkusim . Zni good.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Teď mi docvaklo...na starých Octaviích ze 60. let byly převodovky, nebo rozvodovky, teď nevím, taky snad magnesiové. Jak se to řešilo tam? Nevěřím, že by do toho v AZNP dávali jiné, než ocelové šrouby a vydrželo to, občas jí potkáš ještě dneska.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Váha je dnes jedno z hlavních veličin, které se řeší..Jelikož jsou dnes auta v podstatě těžší než kdysi, i když je velká část již z PVC, tak váhu zvyšují právě ty důležité vymoženosti dneška, bez kterým dnešní člověk už nemůže žít..A cena rozhoduje, místo aby se dávalo více ušlechtilých materiálů, a zvyšovala se tím cena, tak se váha šetří tam, kde by to nikdo nečekal. A jelikož auta často jsou už jen na jedno použití a mění se celé bloky, tak i šrouby jsou na jedno použití a jsou ze sraček, například z hliníku.. A napravovat tyto nesmysly není lehké...Ale šrouby jiné lze upravit, popřípadě i z antikora jdou vyrobit, což uskuteční každý normální soustružník...My veteránisté tohle děláme běžně... :)
nepropadat panice...
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Vyvlozkovat dat nerez nerez srouby a zalipit tmelem . Tak to nelride do styku .
kamuflage
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 27 bře 2009, 23:12
Bydliště: Karviná

Příspěvek od kamuflage »

Ano, jsou na to helicoil vložky přímo do magnesia, v tom motoru jich je podle katalogu od výroby 116ks různých velikostí. Ten titan zní tež dobře, cenově to není zas až taková hrůza, (cca 50kč/ks) na to, že nehrozí utržení závitu při utahování/povolování a následné vytahování zbylého šroubu z bloku.

Ten tmel vypadá zajímavě od Reinze..

Díky všem za příspěvky ;)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“