Po přečtení specifikací mého motoru (poslední rotačka se "spodkem" z PDčka), kde je povoleno používání olejů 0W-30 norem: VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00, bych se rád optal.
Motor je slušně zajetý, bez úprav s nájezdem 340.000km. I na ten výše uvedený "lehkoběžný" olej VW 506.00, VW 506.01 jede naprosto standardně, až na to, že mu v průměru klesla spotřeba paliva o cca 0,2l/100km.
Vím, že ty lehkoběžný oleje začly bejt doporučovaný díky PD vstřikovačům a taky jsem načet, že nedělaj moc dobře turbům, jen už nikdo nespecifikoval v jakém zatížení.
Dokud jsem si to někde na fóru nepřečet, tak jsem tomu nevěnoval pozornost, ale po upozornění jsem začal motor více poslouchat a zdá se mi, že nejen po nastartování (traktor to dělalo i na klasickou 5W-40-cítku), ale i při nižším zatížení lehce slyším ševelit zdvihátka. Možná to dělalo i předtím, bůh-ví. Tak nějak tuším (snad správně), že ten řídkej olej se v těch zdvihátkách neudrží, proto ševelej a mohlo by to způsobovat, či způsobuje nedostatečný otevírání ventilů.
Otázka zní: je to nějaký aktuální problém, či by to mohlo způsobit problémy do budoucna (vyšší opotřebení horní plochy zdvihátek pod vačkou - nic jinýho mě nenapadá) a raději použít hustší olej VW 505.00, VW 505.01?
Moh by mně někdo zkušený poradit a vysvětlit mně, v čem se mýlím, či mně upozornit i na jiné případné problémy. Předem děkuji, ánžto s dýzly mám pramalou osobní zkušenost.
Ještě malá poznámka: na long life intervaly kašlu a všechny oleje měním na cca 15000km.
1,9TDi, ASV jsou "lehce" slyšet zdvihátka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1,9TDi, ASV jsou "lehce" slyšet zdvihátka
Naposledy upravil(a) Lokotka dne 08 dub 2019, 20:23, celkem upraveno 1 x.
Nevím jestli moje odpověď bude něco platná, leč přeci:
506.00 je olej 0w30 long-life pro vznětové motory bez systému PD, pamatuju si ho na doporučeném štítku třeba u Transportera 2.5TDi z roku 2001 nebo Passatu B5 1.9TDi z roku 2000
506.01 je 0w30 long-life olej pro motory se systémem PD, něco jako 505.00 vs. 505.01, leč myslím že zde bylo nějaké omezení pro motory V10-TDi.
Pokud motor jezdí na problém long-life doporučil bych olej se specifikací 507.00 - 5w30 a pokud na klasika tak 505.00 - 5w40
Co se týče ševelení těžko řící jak to zní v reálu, ale mám zkušenot že ASV zní o něco jinak než jiné rotačky, možná díky spodku PD - chlazení dutiny pístu olejem apod.
506.00 je olej 0w30 long-life pro vznětové motory bez systému PD, pamatuju si ho na doporučeném štítku třeba u Transportera 2.5TDi z roku 2001 nebo Passatu B5 1.9TDi z roku 2000
506.01 je 0w30 long-life olej pro motory se systémem PD, něco jako 505.00 vs. 505.01, leč myslím že zde bylo nějaké omezení pro motory V10-TDi.
Pokud motor jezdí na problém long-life doporučil bych olej se specifikací 507.00 - 5w30 a pokud na klasika tak 505.00 - 5w40
Co se týče ševelení těžko řící jak to zní v reálu, ale mám zkušenot že ASV zní o něco jinak než jiné rotačky, možná díky spodku PD - chlazení dutiny pístu olejem apod.
Mno, Tvoje doporučení ani nenaznačuje odpověď na jakoukoli mnou položenou otázku. Imho na doporučení oleje jsem se neptal.NOVON píše:Dal bych kvalitní 5W-40 s VW 505.00,proč tam dávat "omaštěné vody" ?
Ale jen tak pro zamyšlení vkládám odkaz na "kvalitu" olejů v dlouhodobém testu, kde právě širokorozsahový olej 5W-40 vykazuje za dobu své životnosti v motoru nejširší rozptyl svých vlastností.
https://www.oleje.cz/UserFiles/Image/cl ... kograf.jpg
Celý článek je zde (vysvětluje mnohé):
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita
A na tom serveru je těch článků hafo.
Přesto bych se rád vrátil ke svým původním dotazům a toto bych bral jako zajímavost.