Cmax 1,6 tdci 80kW ucpaný DPF?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Cmax 1,6 tdci 80kW ucpaný DPF?
Za jízdy se majiteli stalo to, že se ozvala tlumená rána a motor přestal táhnout.
Teď se to chová tak, že to jde normálně natočit, ale po několika vteřinách se začne dusit až se zadusí a chcípne.
Z air boxu je slyšet dunění jako kdyby výfukový plyny neměly kam jít a vracely se zpátky do sání.
Píše to tyto závady: P0234 - 22, P2459 - 61, P2458 - 21, P2453 - 68.
Týkají se DPF, turba, snímače diferenčních tlaků a bůh ví čeho ještě.
Dělá to na mě dojem jako kdyby kecal ten snímač diferenčních tlaků, řj. neměla informaci že DPF je plnej a ten se ucpal tak,
že už není průchozí a proto se motor krátce po staru zadusí. Koncovka výfuku byla celou dobu čistá, teď je začazená.
Nájezd je 200 tkm.
Teď se to chová tak, že to jde normálně natočit, ale po několika vteřinách se začne dusit až se zadusí a chcípne.
Z air boxu je slyšet dunění jako kdyby výfukový plyny neměly kam jít a vracely se zpátky do sání.
Píše to tyto závady: P0234 - 22, P2459 - 61, P2458 - 21, P2453 - 68.
Týkají se DPF, turba, snímače diferenčních tlaků a bůh ví čeho ještě.
Dělá to na mě dojem jako kdyby kecal ten snímač diferenčních tlaků, řj. neměla informaci že DPF je plnej a ten se ucpal tak,
že už není průchozí a proto se motor krátce po staru zadusí. Koncovka výfuku byla celou dobu čistá, teď je začazená.
Nájezd je 200 tkm.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Pokud by byla prasklá ta hadice, tak by motor normálně běžel, jen by nebyl výkon.
Teď ale motor běží jen pár vteřin, pak se začne dusit až se zadusí. Po chcípnutí je ještě chvíli slyše unikající natlakovaný vzduch.
Teď ale motor běží jen pár vteřin, pak se začne dusit až se zadusí. Po chcípnutí je ještě chvíli slyše unikající natlakovaný vzduch.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 31
- Registrován: 02 zář 2012, 10:03
Takže situace má vývoj. Po demontáži DPF motor běží, turbo se pohledově zdá OK.
Majitel si sehnal někde na Netu filtr nový za asi 6 tkč, tak jsem mu ho tam namontoval,
Teď po nastartování se motor v chodu udrží, ale má dunivej zvuk a nemá výkon.
Po smazání závad mi stále vyskakuje závada něco o regeneraci filtru.
Dnes má majiteli přijet borec s lepší diagnostikou a má udělat statickou regeneraci a reset hodnot co se údajně má po výměně DPF dělat.
Moc nechápu jaký význam má statická regenerace u nového, tudíž prázdného filtru.
Majitel si sehnal někde na Netu filtr nový za asi 6 tkč, tak jsem mu ho tam namontoval,
Teď po nastartování se motor v chodu udrží, ale má dunivej zvuk a nemá výkon.
Po smazání závad mi stále vyskakuje závada něco o regeneraci filtru.
Dnes má majiteli přijet borec s lepší diagnostikou a má udělat statickou regeneraci a reset hodnot co se údajně má po výměně DPF dělat.
Moc nechápu jaký význam má statická regenerace u nového, tudíž prázdného filtru.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 31
- Registrován: 02 zář 2012, 10:03
Tady u toho filtru šly saze skrz, takže je patrně prasklý a navíc zcela neprůchodný.
Nicméně odborník s diagnostikou řekl, že příčina problému je podfukující vstřik, který jsem dnes přetěsnil,
samo žádná změna, mimo podfukování samozřejmě.
Ale jak jsem tak oblejzal auto a hledal zdroj syčení a dunění, tak jsem přišel na to, že je roztrženej intercoler. To byla patrně rána co slyšel majitel.
Levá plastová bočnice vylítla ze zapertlení. To je patrně důvod proč to duní a nemá výkon.
Takže ten chladič vyměním a uvidíme co se bude dít dál...
Nicméně odborník s diagnostikou řekl, že příčina problému je podfukující vstřik, který jsem dnes přetěsnil,
samo žádná změna, mimo podfukování samozřejmě.
Ale jak jsem tak oblejzal auto a hledal zdroj syčení a dunění, tak jsem přišel na to, že je roztrženej intercoler. To byla patrně rána co slyšel majitel.
Levá plastová bočnice vylítla ze zapertlení. To je patrně důvod proč to duní a nemá výkon.
Takže ten chladič vyměním a uvidíme co se bude dít dál...
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002