Cmax 1,6 tdci 80kW ucpaný DPF?

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Cmax 1,6 tdci 80kW ucpaný DPF?

Příspěvek od Jarda-k »

Za jízdy se majiteli stalo to, že se ozvala tlumená rána a motor přestal táhnout.
Teď se to chová tak, že to jde normálně natočit, ale po několika vteřinách se začne dusit až se zadusí a chcípne.
Z air boxu je slyšet dunění jako kdyby výfukový plyny neměly kam jít a vracely se zpátky do sání.

Píše to tyto závady: P0234 - 22, P2459 - 61, P2458 - 21, P2453 - 68.
Týkají se DPF, turba, snímače diferenčních tlaků a bůh ví čeho ještě.

Dělá to na mě dojem jako kdyby kecal ten snímač diferenčních tlaků, řj. neměla informaci že DPF je plnej a ten se ucpal tak,
že už není průchozí a proto se motor krátce po staru zadusí. Koncovka výfuku byla celou dobu čistá, teď je začazená.

Nájezd je 200 tkm.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

nepraskla ti někde hadice do sání od turba?
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Pokud by byla prasklá ta hadice, tak by motor normálně běžel, jen by nebyl výkon.
Teď ale motor běží jen pár vteřin, pak se začne dusit až se zadusí. Po chcípnutí je ještě chvíli slyše unikající natlakovaný vzduch.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
radeknemec
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 02 zář 2012, 10:03

Příspěvek od radeknemec »

Tak rozpoj výfuk u turba a pokud to poběží , tak je ucpaný DPF , když nebude změna tak bude rozpadlé turbo .
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Jo to přesně mám v úmyslu. Snad se k tomu po neděli dostanu.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Takže situace má vývoj. Po demontáži DPF motor běží, turbo se pohledově zdá OK.
Majitel si sehnal někde na Netu filtr nový za asi 6 tkč, tak jsem mu ho tam namontoval,
Teď po nastartování se motor v chodu udrží, ale má dunivej zvuk a nemá výkon.
Po smazání závad mi stále vyskakuje závada něco o regeneraci filtru.

Dnes má majiteli přijet borec s lepší diagnostikou a má udělat statickou regeneraci a reset hodnot co se údajně má po výměně DPF dělat.
Moc nechápu jaký význam má statická regenerace u nového, tudíž prázdného filtru.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

no, obávám se že nějaká replika za 6tis. nebude fungovat...
Zase se jeden ulakotil, moc to nechápu když ten novej origo fap výměnným způsobem dneska snad stojí kolem 10tis.
co dovezl - JMJ ne ?
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Repliky z 90% nefunguji.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Pokud je na 1,6 vše OK dodržuje se servis používá se olej co má mění se max 15000km tak FAU při 280000km je ještě naprosto v pohodě ( vlastně po 280 je menene jen turbo a pretesnene vstriky)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
radeknemec
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 02 zář 2012, 10:03

Příspěvek od radeknemec »

A proč jsi ten původní nenechal vyčistit ? Hezky to popisujou v extra příloze Světa motorů . Vyčištění by přišlo tak na 5 - možná levněji a funguje to stopro . Vodní vyčištění mám vyzkoušené .
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No,pac pokaždý to nejde
Teď jsem dělal C8mu a vrátili mi ho že je hin,prasklý a nemá cenu to čistit...
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Tady u toho filtru šly saze skrz, takže je patrně prasklý a navíc zcela neprůchodný.
Nicméně odborník s diagnostikou řekl, že příčina problému je podfukující vstřik, který jsem dnes přetěsnil,
samo žádná změna, mimo podfukování samozřejmě.
Ale jak jsem tak oblejzal auto a hledal zdroj syčení a dunění, tak jsem přišel na to, že je roztrženej intercoler. To byla patrně rána co slyšel majitel.
Levá plastová bočnice vylítla ze zapertlení. To je patrně důvod proč to duní a nemá výkon.
Takže ten chladič vyměním a uvidíme co se bude dít dál...
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Po výměně intercoleru auto jezdí. Teď jsem jen zvědav co se bude dít až přijde na řadu regenerace....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Odpovědět

Zpět na „Ford“