Vibrace volantu pří cca 120 km/h
Moderátoři: šulda, Moderátoři
No jako já když sem si vyvažoval kola sám, tenkrát někdy na praxích nebo na dílně kde sme měli vyvažovačku, tak jsem sí právě vždycky všechno závaží sundal a udělal to celý na novo.
Trochu jsem myslel, že to tak udělají i v pneuservise co se tim živí. Ale ne.. prostě je poznat že tam je to závaží, který tam už bylo a bud se dílky ubraly a nebo se tam přidaly. Není to jako zrovna na všech místech ale někde je ten pásek dlouhej no..
Nic.. zajedu s tim jinam ať mi to převáží celý na novo a mrknout na nějakou házivost..
Trochu jsem myslel, že to tak udělají i v pneuservise co se tim živí. Ale ne.. prostě je poznat že tam je to závaží, který tam už bylo a bud se dílky ubraly a nebo se tam přidaly. Není to jako zrovna na všech místech ale někde je ten pásek dlouhej no..
Nic.. zajedu s tim jinam ať mi to převáží celý na novo a mrknout na nějakou házivost..
To ti dělali nějací amatéři nebo "normální" pneuservis ?
Jako někdy je to fakt na pováženou, někdo přijede že mu třepe volant, na kole nalepených snad 150g i víc na venkovní straně a přitom já to vyvážím já nevím na 30-40 třeba tak buď ten kdo to dělal neuměl mašinu nastavit, protože to pak můžeš s tím kolem motat dvacetkrát dokola a pořád to ukazuje nějaký nevývažky, nebo mašina na prd,což se mě nezdá
Normálně to vyvážíš napoprvé,max na podruhé nějaká korekce do 10g, pokud to nejde, je něco špatně
Nám třeba reaguje vyvažovačka i na zouvačku,máme je tak 2m od sebe a když srážíš pneu z disku, nesmíš vyvažovat páč jak to bouchne a vyvažovačka zrovna dobržďuje - vyhodnocuje kolik máš dát závaží,hodí to nějakej nesmysl jako 100g+, zkoušel jsem u ní i dupat a to stejný,háže hausnumera a to to není žádná super nová mašina...
Jako někdy je to fakt na pováženou, někdo přijede že mu třepe volant, na kole nalepených snad 150g i víc na venkovní straně a přitom já to vyvážím já nevím na 30-40 třeba tak buď ten kdo to dělal neuměl mašinu nastavit, protože to pak můžeš s tím kolem motat dvacetkrát dokola a pořád to ukazuje nějaký nevývažky, nebo mašina na prd,což se mě nezdá
Normálně to vyvážíš napoprvé,max na podruhé nějaká korekce do 10g, pokud to nejde, je něco špatně
Nám třeba reaguje vyvažovačka i na zouvačku,máme je tak 2m od sebe a když srážíš pneu z disku, nesmíš vyvažovat páč jak to bouchne a vyvažovačka zrovna dobržďuje - vyhodnocuje kolik máš dát závaží,hodí to nějakej nesmysl jako 100g+, zkoušel jsem u ní i dupat a to stejný,háže hausnumera a to to není žádná super nová mašina...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5054
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Vždy, když jedu převážit kola, tak dám všechny závaží pryč a umyju z toho to lepidlo. Mám rád, když to lepí na čisté kolo, ne do bordelu. Je fakt, že s tím je srani, ale nesnáším kola volepene od závaží. A hazivost disku vidíš okem, když to točí na vyvazovacce. Ruku na srdce, v podstatě každé takovéhle kola s touto velikostí z tehle silnic jsou pokopane.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Přesně, taky to tak dělám
zvlášť velký kola + pneu s nízkým profilem = vibrace zaručeny, pokud vyvážení není precizní. Ale bohužel vibrovat umí i pneumatiky, to už mě taky jedinou potrápilo, vyměnil jsem půlku zavěšení, x-krát nechal vyvážit kola, ale pomohla až výměna pneu 


Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5054
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Máš pravdu, ale pokud by člověk měl vyhodit vše, co trochu hází, moc by z toho nezbylo.Pokud hází na šišku, tam je to jasné, ale pokud trochu do strany, často se to ani nepozná..Mě zarazilo, že např. okem zkouknutý disk klasifikován jako šrot nedělal problémy, na rozdíl od toho, okem viděného v pořádku. Každý starší elektron je často nakoplý a já se s tím natrápil, když jsem náhradní neměl..Samozřejmě jde i o auto, takový Peugeot 407 ,ten na předku vibroval už z výroby, a také jde o to, kdo jak jezdí, kdo atakuje rychlosti okolo 180-200 km, tak ten musí mít vše 1A, zatímco coural okolo kostela, který jede na spotřebu na hřitov a na chatu, může mít kola z žebřiňáku..Mě stačí, když do 150km/h nic nepociťuji...martinsidlo píše:Na házivost se mrkni sám při vyvažování. Máš možnost být u opravy.
Jestli ti hážou,to se můžeš zeptat i mě. Na vlastní voči vidět.

nepropadat panice...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5054
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Zatím ne.. Nějak to se to samo zlepšuje, i když jenom mírně.
A neměl jsem čas zatím auto nechat převážit. Teď mi budou měnit čelní okno a leštit světla. Tak potom to nechám celý převážit a asi i udělat geometrii.. Jestli se jim podaří povolit ten zadní excentr. Zatím je čas, nehrotim to.. Mám jiný priority momentálně, potřebuju jezdit a když se vracím z práce jsou pneuservisy už zavřený..
A neměl jsem čas zatím auto nechat převážit. Teď mi budou měnit čelní okno a leštit světla. Tak potom to nechám celý převážit a asi i udělat geometrii.. Jestli se jim podaří povolit ten zadní excentr. Zatím je čas, nehrotim to.. Mám jiný priority momentálně, potřebuju jezdit a když se vracím z práce jsou pneuservisy už zavřený..

Evidentně na tohle mám smůlu.. 19ky jsem prodal. Koupil jsem 17ky, original VW, nový gumy.. Nechal jsem to nazout a vyvážit.
Jedu a vibrace do volantu kolem 120. Tak jsem se v servise stavil, opravdu to bylo nevyvážený. Tak jsem zůstal v servise a koukal jestli ty kola nejsou křivý, když to roztočili na vyvažovačce. Nebyly, všechno v cajku. Převážily se všechny kola, nějakým super přesným způsobem a uchycením na docela řekl bych profi vyvažovačce. Prý takhle dělají velký kola na sporťáky atd. A docela jim věřím. Koukal jsem na to, všechno bylo tak jak má bejt, všude 0g, max 5g. Na všech kolech.
Zlepšilo se to, ale stejně kolem 120-140 začnou vibrace do volantu. Ne extremní ale je to vidět a cítit. Středová díra je 57,1 i když to bylo v komaxitu, tak se musela ta barva trochu sloupnout. Vyvážený je to přesně, kola dotažený. Jediný co na tom nevibruje jsou plecháče s 15kama...
Jedu a vibrace do volantu kolem 120. Tak jsem se v servise stavil, opravdu to bylo nevyvážený. Tak jsem zůstal v servise a koukal jestli ty kola nejsou křivý, když to roztočili na vyvažovačce. Nebyly, všechno v cajku. Převážily se všechny kola, nějakým super přesným způsobem a uchycením na docela řekl bych profi vyvažovačce. Prý takhle dělají velký kola na sporťáky atd. A docela jim věřím. Koukal jsem na to, všechno bylo tak jak má bejt, všude 0g, max 5g. Na všech kolech.
Zlepšilo se to, ale stejně kolem 120-140 začnou vibrace do volantu. Ne extremní ale je to vidět a cítit. Středová díra je 57,1 i když to bylo v komaxitu, tak se musela ta barva trochu sloupnout. Vyvážený je to přesně, kola dotažený. Jediný co na tom nevibruje jsou plecháče s 15kama...
Další možností je, že plecháče prostě tolik nezatěžují nápravu v které je někde" vůle".. Vždy se mělo zato, že "elektrony" jsou závodní kola, která snižují neodpérované hmoty a tím zlepšují jízdní vlastnosti. Bohužel to moc neplatí, protože jsou často těžší a když tam jsou pneu buchary, tak je to váhová tragedie. Nehledě na to, že dnešní kola z žebřiňáku, která se používají na vozech/ a dokonce si je někdo namontuje dobrovolně/ musejí mít k tomu dimezovanou nápravu a vše musí být 1 A..Takže pokud je auto už dost jeté nastávají problémy tohoto typu..
nepropadat panice...
Taky jsem teď řešil něco podobného. Na podzim jsem jezdil starší zimní gumy na plechu 15, vše OK. Nazuly se nové na jiné disky a vibrace. Tipoval jsem to na jeden špatný disk a tak se nová guma dala na ten předchozí disk a vibrace pořád.
Blbý při cca 70 a potom kolem 120 a 140 byla už fakt prasárna. Jít reklamovat fungl novou gumu, Pirelli Cinturato, že je blbá a na autě hází když na vyvažovačce je vše OK, to snad ani nejde.
Na sněhu a v zimě jsem to nějak přežil, teď nasadil letní 17 gumy a snad vše zase dobrý.
Pravda ale je, že ty disky s házivými pneu byly na autě někdy předloni, kdy mi odešel vnější kloub. Mrdalo to s volantem víc a víc a když se vyměnil kloub, mrdalo to uplně stejně dál, protože i ta guma byla dojebaná.
Dal jsem tehdy jiné kolo a byl klid, takže už jediné co mě napadlo bylo, že je nějak zničený i ten disk a ikdyž na vyvažovačce je to OK, něco je přesto špatně.
Ale jak už jsem napsal, jiné disky se starší gumou nebo teď ty 17 a vše OK.
Takže jen nějaké teorie a možnosti. Špatný disk, špatná guma, špatně něco na autě.
Věšteckou kouli do čeho investoval litr aby byl klid.
Blbý při cca 70 a potom kolem 120 a 140 byla už fakt prasárna. Jít reklamovat fungl novou gumu, Pirelli Cinturato, že je blbá a na autě hází když na vyvažovačce je vše OK, to snad ani nejde.
Na sněhu a v zimě jsem to nějak přežil, teď nasadil letní 17 gumy a snad vše zase dobrý.
Pravda ale je, že ty disky s házivými pneu byly na autě někdy předloni, kdy mi odešel vnější kloub. Mrdalo to s volantem víc a víc a když se vyměnil kloub, mrdalo to uplně stejně dál, protože i ta guma byla dojebaná.
Dal jsem tehdy jiné kolo a byl klid, takže už jediné co mě napadlo bylo, že je nějak zničený i ten disk a ikdyž na vyvažovačce je to OK, něco je přesto špatně.
Ale jak už jsem napsal, jiné disky se starší gumou nebo teď ty 17 a vše OK.
Takže jen nějaké teorie a možnosti. Špatný disk, špatná guma, špatně něco na autě.
Věšteckou kouli do čeho investoval litr aby byl klid.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.