Motor Peugeot Citroen 2.5TDi 79kW/107k DJ5TED (THX)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Motor Peugeot Citroen 2.5TDi 79kW/107k DJ5TED (THX)
Ahoj,
nevíte někdo, prosím, hodnoty předvstřiku u tohoto přímovstřikového motoru z Boxera, Jumpera? Nechal jsem přetěsnit a zkontrolovat vstřikovací čerpadlo a i když jsem si udělal před demontáží čárku polohy čerpadla tužkou, tak se mi povedlo čárku setřít a už jsem to zpátky asi na 100 % netrefil. Chtěl bych ho nastavit tak, jak má být, ale neznám hodnoty a nikde je nemůžu najít. Všude jen samé 2.5D a 2.5TD, ale žádné 2.5TDi A proti čemu to nastavím, je nějaká drážka na setrváku, nebo tak něco? Budu moc rád za jakýkoliv údaj
Pozor, motory od Fiatu/Iveca jsou jiné, tohle je motor od PSA.
Díky moc za rady
Petr
nevíte někdo, prosím, hodnoty předvstřiku u tohoto přímovstřikového motoru z Boxera, Jumpera? Nechal jsem přetěsnit a zkontrolovat vstřikovací čerpadlo a i když jsem si udělal před demontáží čárku polohy čerpadla tužkou, tak se mi povedlo čárku setřít a už jsem to zpátky asi na 100 % netrefil. Chtěl bych ho nastavit tak, jak má být, ale neznám hodnoty a nikde je nemůžu najít. Všude jen samé 2.5D a 2.5TD, ale žádné 2.5TDi A proti čemu to nastavím, je nějaká drážka na setrváku, nebo tak něco? Budu moc rád za jakýkoliv údaj
Pozor, motory od Fiatu/Iveca jsou jiné, tohle je motor od PSA.
Díky moc za rady
Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Díky moc, Jerichojericho-3 píše:Je to 10,5 stupňů plus minus stupeň. Je to motor od roku 1997 pro Peugeota a Citroena ,poslední s čerpadlem těsně před motorem JTD 2,8 ccm..
Ještě malý dotaz...jak se u tohoto motoru nastavuje předvstřik a proti čemu, nebo kde ho změřím?
Jo, je to tak, tyhle motory se montovaly 1997, nebo 1998-2000 a po nich už nastoupily raily 2.0 HDi/JTD a 2.8 HDi/JTD.
Tohle byl jediný přímovstřik od Peugeota s rotačkou a právě proto jsem ho kupoval, nemám rád složitou změť drátů a elektroniky.
V r. 1998 se taky začaly vyrábět 2.0HDi, ale to už mělo raila ...
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
No, tam je ještě klasika-redukce/adaptér/ do čerpadla a hodinky.Uprostřed trubek na hlavě čerpadla je šroub, který se vyndá a nandají se hodinky, kdy se odměří potřebný údaj. Je to všude stejné u čerpadel Bosch. Jinak některé motory dle tabulky , do které jsem se díval, tak mají tzv. dynamickou kontrolu předvstřiku, pomocí stroboskopické lampy a rysek na řemenici , kdy se /snímač lampy pro diesela/ připne na vstřikovací trubku 1.válce , který snímá kdy čerpadlo vstřikuje do válce tlak nafty do vstřikovače...ale tady u toho motoru je to dle hodinek..Já to moc nepotřeboval ani nevyužíval, rysku jsem dělal "majzlíčkem", který se nedal smazat...Takže v podstatě, i když jsem tenhle motor komplet opravoval, tak i když ten adaptér do čerpadla mám, tak jsem ho nepotřeboval..
nepropadat panice...
A =P . 3,14 .d /360
d =průměr řemenice P = základní předstih/předvstřik/
v mm
Možná je na řemenici zásek nejen na Hů , ale i na předvstřik, ale pochybuji...
Vyjde ti vzdálenost pístů před Hů při vstřiku.Takže tam dáš hodinky, /motor v Hů/, postrčíš je dovnitř /nebo vyměniš nástavec/ až se rafička pohne tak o 5mm aspoň , pak točíš motorem zpět a sleduješ až se rafička zastaví, vynuluješ hodinky a jedeš pomalu zpět do Hů. Tolik kolik ukáží hodinky mm , tolik je předvstřik ..Předkomůřky to měly tak okolo 1mm na čerpadle, v tabulce u těch větších TD je okolo 4mm..Ta tabulka má zvláštnost, že staré motory jsou všechny jen v mm na čerpadle, ty pozdější pouze ve stupních s upozorněním na dynamickou kontrolu , ale tenhle motor tam má jen stupně a nic víc...Snad ti to pomůže, a snad jsem to nepopletl.Možná mne někdo opraví..Pokud by to nesedělo, tak je druhá možnost kterou jsem používal, že jsem odpojil trubku 1. válce z čerpadla, měl jsem uřízlou starou trubku kousek nad maticí, tu namontoval na čerpadlo , na ní dal kousek umělohmotné průsvitné hadičky a pomalu točil motorem,/zapnout klíček/ až se v hadičce objevila nafta.Pak jsem točil dokola a sledoval hladinku té nafty...AŽ SE ZAČNE ZVEDAT/ je třeba pomalu, TAK JE ZAČÁTEK VSTŘIKU..A kdyby jsi si na řemenici uhloměrem našel 10,5 stupně a udělal zásek, tak krásně při točení poznáš, kdy vstřik začíná..Je to piplačka, ale funguje to...
d =průměr řemenice P = základní předstih/předvstřik/
v mm
Možná je na řemenici zásek nejen na Hů , ale i na předvstřik, ale pochybuji...
Vyjde ti vzdálenost pístů před Hů při vstřiku.Takže tam dáš hodinky, /motor v Hů/, postrčíš je dovnitř /nebo vyměniš nástavec/ až se rafička pohne tak o 5mm aspoň , pak točíš motorem zpět a sleduješ až se rafička zastaví, vynuluješ hodinky a jedeš pomalu zpět do Hů. Tolik kolik ukáží hodinky mm , tolik je předvstřik ..Předkomůřky to měly tak okolo 1mm na čerpadle, v tabulce u těch větších TD je okolo 4mm..Ta tabulka má zvláštnost, že staré motory jsou všechny jen v mm na čerpadle, ty pozdější pouze ve stupních s upozorněním na dynamickou kontrolu , ale tenhle motor tam má jen stupně a nic víc...Snad ti to pomůže, a snad jsem to nepopletl.Možná mne někdo opraví..Pokud by to nesedělo, tak je druhá možnost kterou jsem používal, že jsem odpojil trubku 1. válce z čerpadla, měl jsem uřízlou starou trubku kousek nad maticí, tu namontoval na čerpadlo , na ní dal kousek umělohmotné průsvitné hadičky a pomalu točil motorem,/zapnout klíček/ až se v hadičce objevila nafta.Pak jsem točil dokola a sledoval hladinku té nafty...AŽ SE ZAČNE ZVEDAT/ je třeba pomalu, TAK JE ZAČÁTEK VSTŘIKU..A kdyby jsi si na řemenici uhloměrem našel 10,5 stupně a udělal zásek, tak krásně při točení poznáš, kdy vstřik začíná..Je to piplačka, ale funguje to...
nepropadat panice...
Stará řemenice na sobě nic neměla, aspoň jsem si teda nevšiml a už se nepodívám, je ve šrotu. Asi před měsícem jsem dával novou.
Kdysi jsem někde narazil na ten postup s hodinkama, jak popisuješ. Mohl bys mi, prosím, změřit ten přípravek-mezikus mezi čerpadlo a hodinky a udělat nějaký jednoduchý náčrtek, že bych zaměstnal svého soustružníka ?
Mám v šuplíku ještě staré východoněmecké hodinky a naposledy jsem s nimi okolo motorů dělal předstih snad ještě na Simsona
Kdysi jsem někde narazil na ten postup s hodinkama, jak popisuješ. Mohl bys mi, prosím, změřit ten přípravek-mezikus mezi čerpadlo a hodinky a udělat nějaký jednoduchý náčrtek, že bych zaměstnal svého soustružníka ?
Mám v šuplíku ještě staré východoněmecké hodinky a naposledy jsem s nimi okolo motorů dělal předstih snad ještě na Simsona
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000