1.8 tsi 132kw- jede na 3 válce + dotaz na reseni se servisem

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ten důvod "pro dálniční provoz "je ten, že motor s přímým vstřikem při jízdě po městě je odsouzen k zániku..Schválně se podívám a dám vědět, které firmy/a/ to jsou. Proč se asi přímé vstřiky tak serou a dělají se pořád nové a nové modifikace, které to mají eliminovat? To není jen kvůli splnění norem..Na jedné straně je přímé vstřikování svou účinností výhodné, na druhé má velké nedostatky, které je obtížné eliminovat a to horší teprve přijde, až se ty nové slavné modely rozšíří a dostanou zabrat. Nechci nikoho poučovat, jistě to máš nastudované, ale veškeré informace , tabulky a slohová cvičení dneška, mohou být zítra popřena.. :)
nepropadat panice...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Takže např. Renault vyrábí nový litr 1.0 TCe H4D, /74KW/který používá nepřímý vstřik,/ který nezanáší sání, neředí olej benzinem , neomývá olejový film z válců a netrpí detonačním spalováním/, motor je vhodný pro LPG, který nabízí rovnou i Renault.. Motor se obejde bez filtru pevných částic, má chlazené výfukové svody a variabilní časování sací vačky..Renault chystá tento motor i s přímým vstřikem a výkonem 86KW..Je evidentní, že nepřímý vstřik je vhodný do městského provozu, kde odpadnou ty nevýhody přímého vstřikování a jeho účinnosti, kdy se motor dlouho ohřívá, musí běžet dlouho na bohatší směs, která stírá olejový film z válců, ty se vydírají, písty se rozpadají , ventily se zasírají a detonační spalování to dorazí..Proto firmy kouzlí s chladícím oběhem kapaliny, výfukové potrubí vřazuje přímo do hlav, soustava klapek nahrazuje termostaty apod..
Největší sranda je, jak technici , nabušení informacemi a vzděláním propadají nadšení, popisují úžasné vlastnosti testovaných vozů a zapomínají základní poučku, že motor se osvědčí až přijde do boje..K zákazníkovi a najede větší počet km..A uběhne nějaká doba a stejný technik opovržlivě vysvětlí chyby předchozího úžasného motoru, jak se vydírají válce, ON JEŠTĚ NEMĚL KERAMICKÝ POVRCH PRACOVNÍ PLOCHY VÁLCE, atd. a zase nadšeně vychvaluje nový, opět úžasný motor s novými technickými vyfikundacemi...Takže si počkejme, jak to dopadne , bohužel kupci starého typu motoru už nikoho nezajímají, výrobci se vymlouvají apod..Proto jsem často skeptický a mám zato, že zákazník je často jen použit k testování novinek... :)
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hm, tohle je jasný, jde jen o to, kdo tohle vysvětlí všem kupujícím ...

Když už jsme zase OT, tak ředit olej umí solidně jakákoliv stříkačka, která není v cajku, tedy i to MPI, zasírat sání i sací ventily umí cokoliv s EGR systémem a odvětráním klikovky přivedeným do sání. A tvrdit, že přímovstřik je pro dálnice a ve městě umře, to taky nelze, jasně, záleží to zase jen na stavu konkrétního kusu ale hlavně na daným řidiči, a když si vemu, jaký jsou rychlostní limity a omezení, a kolik točí takovej motor třeba s DSG7 na 7mým, tak umořím přímovstřik i na dálnici, stejně tak MPI ve městě s manuálem ...

Nejen z tohoto důvodu by měl elektropohon smysl, tam by pak odpadl problém nesprávného provozování motoru/vozidla neinformovaným uživatelem (nebo v případě rádců řazení či podtáčejících automatů si troufám říci mylně informovaných výrobcem vozu), což se bohužel u spalováků děje ...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“