Turbo K14 Max. tlak?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Bunny.16
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 19 říj 2009, 14:09
Bydliště: Slaný

Turbo K14 Max. tlak?

Příspěvek od Bunny.16 »

Předem se omlouvám jestli zakládám zbytečné téma. Ale asi jsem nenašel jasnou odpověď na to co jsem hledal... Jak je v popisu tak by mě zajímalo jaký snese bezpečný tlak toto turbo. Našel jsem zde na fóru že 1.4baru. Ale co jsem pochopil tak to bylo všechno na 4-válcové motory. A nevím jestli to můžu nastavit i na 2.5tdi R5. Zdá se mi to totiž nějak hodně když série tlačí 0.9baru... Děkuji za odpovědi. :worthy:
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

Ak turbo na 1.9l tlaci 1.4B, tak na 2.5l s nim mozes fuknut 1B. Za predpokladu ze sa jedna o rovnake turbo.
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Bunny.16
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 19 říj 2009, 14:09
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Bunny.16 »

No jedná se o originál turbo T4 2.5tdi 75kw. Na Kelly je psáno konstrukční typK14-2070GGB3.81GADND. A co jsem.nasel na T4-wiki tak tam psali že série tlačí do 0.9baru. Přefuk max. 1.07... vím že to je celkem malé turbo. Ale nechce se mi to předělávat na podtlak a shánět jiný turbo... dám tam sprint 502. A chci jen trochu zvednout tlak ale potřebuju vědět kolik abych to nepřeháněl a turbo nepopravil...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Resenim (byt znacne amaterskym) by bylo to predelat jako se to delavalo v "praveku" - aby se VNT ovladalo tlakem v sani. Chce to ale velice precizni pristup v pripade ladeni pruziny.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Hele z vlastní zkušenosti si tipnu za tak 1.2 bude bezpečných za dobrého stavu
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

Twl, to je logika, na 1.9l 1.4B a na 2.5l 1.2B... tu sa nic netipuje, staci jedna primitivna rovnica o jednej neznamej a vysledok je hned znamy ! Vid moj prvy post
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

až na to, že ta 1.9 je komůrkáč a 2.5 přímovstřik, navíc k14 na 1.9TD je jiná, než k14 na 2.5TDI, takže zde přímá úměra neplatí :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

Citaj pozorne, pisem, citujem "za predpokladu ak sa jedna o rovnake turbo".

Mimochodom, neviem o tom, ze by rozdiel dodavky paliva do valca nejak menil / zasahoval do litroveho objemu motora, ktorý je mimochodom pre plnenie turboduchadlom smerodatny udaj. Ak ma raz turboduchadlo stanoveny potencial a urcity bezpecny tlak, je jedno ci sa turbo pouzije na motore pd,vp,cr, komorkac.. cm³ su vsade rovnake.
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

turbo ale není jen kompresor, ale i turbína (u k14 poměrně malá) a komůrkový motor má vyšší teplotu výfukových plynů, takže více namáhá turbínu :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

V tom by som problem nevidel, kedze maximalny plniaci tlak turboduchadla je dosiahnuty v strednom pasme otacok motora kde je teplota vyf plynov +- 650°C, s rastucimi otackami motora plniaci tlak klesa. Suma sumarum, to co si napisal pravda je, no tento fakt nijak nezasahuje do maximalneho plniaceho tlaku turboduchadla. V praxi vo vyssich ot. teplota vyf plynov zvysuje EMP, v kombinacii s malou turbinou zabranuje idealnemu vyplachu motora, coho nasledkom vo vyssych otackach chybaju kone.
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Bunny.16
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 19 říj 2009, 14:09
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Bunny.16 »

Děkuji všem za odpovědi a za rady. Otázka byla položena kvůli tomu že chci oživit původní motor v T4. Aktuálně to je 2.5tdi 65kw. Ty trysky 502 tam půjdou protože se náhodou naskytly za výbornou cenu s malým najezdem km. Původní mají totiž cca 700 000. Tak je to v rámci údržby. A protože na 65ke tlačí turbo něco okolo 0.65baru tak mě zajímalo kolik si můžu bezpečně dovolit. Nechci prostě jen aby to hulilo jak lokomotiva. Nechceme do toho zbytečně cpát peníze. Je to auto na běžné ježdění. Občas nějaký vlek nebo karavan a najezd je možná kolem 10000km za rok. Proto jsem zavrhl předělávat to na podtlak. Nepotřebujeme tam 200ps. Stačí když to do kopce s vlekem nebude úplná brzda provozu. A navíc by stejně asi větší výkon nesnesla spojka. Je tam totiž origo jen 220...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

A6TDI píše:Hele z vlastní zkušenosti si tipnu za tak 1.2 bude bezpečných za dobrého stavu
A6TDI, prosim te, v zajmu bezpecnosti, netipuj!

@Bunny.16: Ladil bych to podle EMP a vice bych neresil. Jak napsal spravne Jirka, je tam mala turbinka, to bude limiter, nikoliv compressor. Resenim by mozna bylo zvetseni wastegatu. Pokud bys nevedel jak na to, nevahej se mi ozvat formou soukrome zpravy.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

K- ckove turbiny su katastrofy. Stare obtoky obzvlast. Daj tam obtokovy garrett z mercedesu a budes spokojny a zistis ze aj obtok vie zatlacit do sedacky v nizkych a bez dymu.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@toefuk:Hovoris o nejakem konkretnim typu nebo vseobecne? Nemam s tim zkusenosti, obtoky Garrett jdou mimo me. Mimochodem, ono vseobecne KKK stoji zaprd.

Ono, jeste se nabizi dve moznosti:

1) Predelat VNT turbo, resp. banku na pretlakovou a nechat to ovladat RJ.

2) Odvazna moznost: vzit nejake vetsi turbo s VNT a nastavit ho natvrdo tak, aby fungovalo jako turbodmychadlo bez regulace a pripadne, pokud by nemelo dostatecne A/R tak pouze nechat RJ aby ovladala externi wastegate.

... ale nejjednodussi bude nejspis bud dat neco vyhovujiciho obtokoveho (ale najit to optimum bude sazka do loterie) a nebo proste predelat na podtlak coz hodnotim jako nejlepsi mozne reseni.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

tak nielen MB, ale aj nissan a renault traffic ma obtok. bud da zo serie gt20 s 12stimi lopatkami na turbine a bude mat zatah od 1500 do povedzme 3000(3500max). Alebo da nieco zo serie gt22 s 9timi lopatkami na turbine a zatah pride neskor ale zas moze tocit do 4000rpm+.
Ja som mal gt2052s z 2.2cdi 92kw a 1,5baru v 2200rpm (bez dymu!!!).
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“