DUCATO 3.0 JTD Mazání

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kejlic
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2012, 19:43

DUCATO 3.0 JTD Mazání

Příspěvek od kejlic »

Ahoj.
Potřeboval bych poradit.
Mám Ducato 3.0 JTD 115 kW rok 2011.
A začlo mi to delat že mi to zřejmě hůř maže.
Po nastartování mi cca o vteřinu déle svítí kontrolka oleje a dělá to jako když hůř maže vršek. Je to ale pouze chvilka. Pak se to srovná a je klid.
Jde nějak přes diagnostiku zjistit tlak oleje?
Mám diagnostiku Delphi DS 150
Bylo mi řečeno že to může dělat koš ve vaně ale taky olejové čerpadlo.
Děkuji moc
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

U tohoto typu motoru nevím, ale motory fiat 1,6 a 2,0 Mjet mívají při studeném startu ten samý problém a je to způsobeno špatným těsněním vedení k olejovému čerpadlu. Těsnění má orig. číslo Fiat 71749352. Když jsem to zadal do vyhledávače, tak na ebay to uvádí třeba i Ducato ročník 2011 až 2014. Jistě to ale nevím, takže si to musíš ověřit, zda-li to tvůj motor má.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

najeto kolik ? olej měněn po ?
tlak oleje změřit budíkem, ne diagem
vanu bych každopádně sundal a koš omrknul/vyčistil...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

3 litr IVECO nemel nikdy zadny problem zazil jsem min 20 ducat s najezdem 500-700 tis a vse bylo puvodni krom spojek a prevodovek to se dela na ducatech dokola aj na 2,3
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

Jo a olej se vzdy delal po 45 tis a nikdy se do 3 litra nedolivala ani kapka to az ty jeble 2,3 ty zraly od EURO 6 na 30 tis 4-6 l oleje
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

45000km? To jsou mi paradoxy a nové přístupy.. :)
nepropadat panice...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

jericho-3 píše:45000km? To jsou mi paradoxy a nové přístupy.. :)
interval u ducata uz je nekolik let 48 tis km pracoval jsme tam od roku 2014
a ted ve fordu jsme meli do roku 2017 50 tis km od roku 2017 do pulky 2018 60 tis a od te doby je ted zase 40 tis a stale si min 30% zakazniku neda rict a dodrzuje ten interval cca 50 tis. my doporudujem max 30 nebo rok
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Jarda_6
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 23 čer 2011, 20:36

Příspěvek od Jarda_6 »

Ať si říká kdo chce co chce, moje Ducato 2010 od nového po 10-ti tisících. LL je podle mě nesmysl. Pak to takhle dopadá.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Pokud to jezdí kolem komína a mění to po 50 tak bude ko šála na klice většinou je nejhorší 3 válec.Co jezdí dálky tak to drží.jezděj do značky a maj dokoupenou záruku tak maj 600tis a krom převodovky to fakt drží ty auta střídaj řidiče a vypnou se jednou za měsíc když namastí 30 tis.a přistavěj to na servis.
kejlic
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2012, 19:43

Příspěvek od kejlic »

Teď mám aktuálně najeto 365 tisíc.
Od novoty dávám origo selenii 5w30 a měním po 25 tisícch.
Mě opravdu přijde že při startu to hůř maže, o chlup déle svítí olejnička, ale nepatrně a jak kdy.
A když ano tak je to jak když mlatis řetězem ale ten mi dělaly ve 150 a mělo to trošku jiný zvuk. A dělá to vždy tak do pěti vteřin.
Tak jsem právě uvažoval o olejovém čerpadle a nebo tom koši ve vaně.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Ve 150 řetěz?Ten se většinou hlásí po 300 dělá to takové chrastění.Mrknul bych horním plastovým víkem na pravej kluzák už jsem viděl jak ten pertinax na tom kluzáku prasknul a pak to jezí po železe.
kejlic
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2012, 19:43

Příspěvek od kejlic »

Ano, cca ve 150 tisících. Začlo to dělat bordel a údajně byli ty kluzáky v hajzlu tak se dělali komplet rozvody jak spodek tak vršek. Origo servis za 30 😁
Všiml jsem si ale v poslední době že mi začal mizet olej a párkrát jsem si všiml že to kape někde odzadu, jestli od turba. Nevím. Musím pod to zalehnout.
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Na polském fóru Fiat Ducato 3,0 řešen stejný problém. Již po 3 hodinách stání svítila po nastartování kontrolka oleje ještě cca 4 sek., motor po startu hlučný. Po sundání vany a přetěsnění (nedokážu přesně přeložit, ale zřejmě díl, na který odkazuji ve svém příspěvku výše) vše bez problémů. Motor již při prvním nastartování po opravě tichý.
Odpovědět

Zpět na „Fiat“