problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tomas.cz píše:Zde ještě podotknu, že odběr pro vytápení Týna což se již řadu let používá a nyní se staví přivaděč do ČB se nebere z terciálního - chladícího okruhu ( chladící věže ), ale normálně sekundárního, tedy co seberu pro vytápení aglomerace o to mírně snížím výkon elektrárny, voda na výstupu pro vytápění má až 140st. - 160st. to už by se z chladícího okruhu nevydojilo.

Tady na snímku je výstupní stanice a ty tenké roury vlevo dole jdou do Týna.

https://mapy.cz/letecka?x=14.3712922&y= ... 5&z=19&l=0
Bezva, jen si říkám jak to nad tou elektrárnou fotí, když jsou přípraveny stíhačky sestřelit každého, který nad území Elektrárny zavítá? Asi drony nebo ..Neviš jak to vlastně fotí?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já bych řekl, že to je družicový snímek.
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Dovolil jsem si ten luxus neprispivat a nechat diskuzi bezet abych mohl zareagovat nasledne souhrnne. Proto se predem omlouvam za velice sahodlouhy prispevek. Plne pochopim, kdyz to nekdo nebude cist ale bylo by spravne, kdyz by na to nereagovali ti, kteri to dukladne neprecetli.
Andre píše:"link"
No, jakozto opakovane usvedceny lhar bys tu nemel psat dalsi lzi. Pochop, ze ja, narozdil od tebe (jakozto v automotive velice financne interesovaneho clovek) nemam potrebu si neco vymyslet. To, ze se mam moznost pohybovat i v kruzich kam se nejspis nemas sanci dostat neni zcela moji zasluhou (je to diky byvale praci a diky pratelstvi s vyjimecnym clovekem (mimochodem majitelem dvou Aston Martinu (V12 a jeden ojedinely V8 1968), v jehoz pritomnosti mam moznost takove lidi poznavat (napriklad jednoho z prvnich majitelu BMW i3 v CR). Navic, nikde jsem nepsal, ze je to muj kamarad ale znamy - takze, NELZI a NEPREKRUCUJ, tak, jak to mas ve zvyku. Jako ja chapu, ze vsazis na to, ze ti to lidi zerou, ale v moment, kdy to dementuji a prokazu, ze je to z tve strany lez, ublizuje ti to.

Mas uz treti elektromobil? Vlastni? Nebo pujceny? Zajimave, ze jsi se nezminil, asi nebylo se cim chlubit. A mas treti v rade nebo paralelne? To, ze si neco pujcis (byt i dlouhodobe formou operaku) nevyjadruje tvoji duveru v elektromobily. Verim, ze pokud jsou opravdu tvoje (tvoji firmy), bylo by podnetne, kdyz bys sepsal zkusenosti (konkretni typ, najeto, delka vlastnictvi) apod.

Musk me uprimne receno nezajima. Jedine, na co se zeptam: je uz jeho firma zabyvajici se Teslou (ktera je predmetem teto diskuze) ziskova? Chapej, kdyz bychom to vzali ve smyslu, ze je to neco jako akciova spolecnost: generuje uz svym "akcionarum" dividendy?



Konzum popsany Slavkovem ma v pripade elektroaut malickaty hacek: akumulatory. Paklize nebudou mit patricny najezd, nejedna se o ekologicky konzum.
Andre píše:"odkaz"
Hodne nestastny primer. At uz z hlediska faktu, ze drevo je obnovitelny zdroj ale i z hlediska, ze ma nejakou zivotnost a se suchym drevem toho moc jineho delat nejde. Ale pokud k tomu pristoupim, pak v souladu s tim, co jsi sam zde prohlasil prohlasil je, ze tu indukcku nemuzes "beztrestne" pouzivat na plny vykon a musis se o ni znacne starat. Drevo najdes v prirode a k vytvoreni ohne ti mnohdy staci jedna sirka v hodnote par haleru. Navic, ohen ma dalsi vedlejsi benefity: ohrejes se, ma i dopad na emoce cloveka a mimojine, popel obohati pudu a da jim ziviny potrebne pro dalsi rust. Takze opravdu hodne nesikovny primer. Jedine, v cem je ten primer vhodny je v tom, ze bez elektriny je ti indukcka k nicemu.

Jinak s tou "generaci" souhlasim. Vznika tu generace, ktera je velice, vetsinou slepe naklonena novinkam a k temto mnohdy ze vzdoru, opovrzeni nad "starym" funkcnim resenim. Je to generace vedena predevsim reklamou k bezhlavemu konzumu a spotrebe. Je to generace, ktera neni zvykla opravovat, proste to neresi, vyhodi poskozenou vec a jdou si pro novinku.
Andre píše:"odkaz"
O dalsi duvod vice proc si elektromobil neporizovat. Zase tak "bezudrzbovy" jak se rika nebude co? Clovek ho BUDE MUSET pouzivat (a pritom se bude opotrebovavat) aby ho mohl normalne pouzivat. Takze, zatimco mnozi vyuzivaji depozitu (pozn.: ano, dnes se tomu rika jinak) pro ciste zimni a nebo ciste letni vozy, toto bude zajiste znacne narocne na provoz a nebude to "zadarmo". Ano, nachazim reseni: takove auto bude muset byt integrovatelne do systemu rozvodu elektricke energie napriklad domu. Jinymi slovy, auto bude pripojeno na "chytrou nabijecku", ktera ji bude optimalne udrzovat, chapejme co se % nabiti a vybiti, aby akumulator zustaval v dobre kondici. Asi nemusim zminovat, ze ztraty vznikle timto provozem nejsou nic ekologickeho, ze? :wink:

Jen se tak hnidopissky zeptam: ktery z elektromobilu jiz disponuje touto moznosti integrace? Pokud zadny, je to stale konzum a rizena konzumace.
Andre píše:Je to pár jednoduchých pravidel, jako že se auto neodstavuje s prázdnou, nebo naopak plně nabitou baterií, že je pro životnost baterie vhodnější pomalé nabíjení atd. Je to většinou uvedeno v návodech a dnes už jsou k autům aplikace v telefonech, které případně poradí a dohlídnou na to ;)
Nemyslim si, ze by se o toto mela starat nejaka aplikace v telefonu. Melo by to byt soucasti vozu a nikdo mi nevymluvi, ze na to elektronika ve voze nema potencial. Jen mi to dava zcela najevo, ze si proste vyrobci neveri a ze moc dobre vedi, jak to s temi bateriemi je, akorat nechteji majitele (ktery jim za to da nemale penize) strasit.

Verim, ze sledovani kondice baterie je uz integrovano ve vsech vozech ale myslim si, ze stezejni by bylo i kdyby tam byla predikce zivotnosti baterii v zavislosti na historii pristupu uzivatele k nim. Jinymi slovy, palubni pocitac by mel z vyroby "startovat" se stridmym maximem najezdu v ramci cele zivotnosti baterii (o ktere by mel vyrobce vedet na zaklade rozsahlych testu) a s ohledem na to, jak by k tomu uzivatel pristupoval, tak by to tento celkovy najezd orezavalo. Ve sve podstate obdoba jako v pripade odhadu najezdu u spalovaciho motoru v ramci nadrze.

Nicmene, ja se obavam, ze toto NENI v zajmu vyrobce, protoze by to dost mozna (paklize by byl uprimny) v soucasnosti znacne odrazovalo spotrebitele, protoze by si nikdy nekoupili auto, u ktereho by vedeli predem, ze je ceka repase nebo vymena baterii. Jde o to, ze dnesni lide nejsou mnohdy schopni odkladat penize bokem. No a zatimco v pripade spotreby paliva jim to ukazuje zcela jasne palivomer a doplneni nadrze neni az takova financni zatez, v pripade baterii to v ramci stavajiciho systemu bude znacnym sokem.

Hlavne, me se hrozne libi, jak je pro Andreho vsechno "pohoda, vyreseno, pripraveno" a zatimco v jednom prispevku tvrdi, jak je mozne nabijet auta v prubehu obeda nebo skoceni si na urad a jak neni nic jednodussiho, nezli vecer prijet domu, zapojit to do zasuvky s tim, ze rano je to uplne nabite ale nasledne se od nej dozvime, ze baterkam nedela dobre caste dobijeni a dobijeni na 100 % :wink:

Ukrutne se mi "libi", ze automibilka hlasa "dojezd az" i kdyz vi, ze dobijeni do maxima nedela bateriim dobre. Taky se mi "libi", ze neni vhodne skladovat auta, resp. jejich akumulatory plne nabite, protoze jim to skodi. Takze, ve sve podstate, kdyz se budete chtit jet nekam dal, doporucuje se to planovat operativne a podle toho nabijet.


Budu se opakovat: elektromobily a jejich provoz prozatim funguji na principu "az, temer, kolem".[/b] Z meho subjektivniho pohledu je to jedna velka neznama a nezli to bude uvedeno do realneho provozu, mela by auta prochazet dlouhodobymi testy nez aby se chrlil na trh predprodukovany odpad, ktery pak hazi hodne negativni stin na jejich ekologickou stranku. Jak jsem jiz zminil v tomto tematu: jsem pripraven prejit na elektroauto ale az v moment, kdy to bude nabizet dostatecny komfort, bezpecnost a bude prokazatelne ekologictejsi a spolehlivejsi nezli auta se spalovacim motorem.

Elektromotor je zalezitosti hodne starou a duvodem, proc nejsou prozatim resenim je, ze nejsou kvalitni baterky, ktere by splnovaly vse nasledujici:
- kratke dobijeni
- dlouhy dojezd
- moznost odstaveni vozu na delsi vozu
- udrzitelna zivotnost baterii
- zarucene bezpecny provoz

... a trochu toho humoru na zaver na odlehceni:
jericho-3 píše:Asi drony nebo ..Neviš jak to vlastně fotí?
:o
<ironie>Ne, ukotvej v miste, ktere chteji nafotit pevnou kotvu do zeme a pak posilaji cloveka ve skafandru s dychacim pristrojem v balonu na te snure a on to z ruznych vysek foti. Kdyz to nafoti, stahnou ho zpet, odkotvi, ukotvi na jinem miste a takhle mapuji celou planetu. No, v mori to maji hodne tezky, hlavne v mistech, kde je opravdu hloubka, protoze mit tak dlouhej retez aby mohla lod dobre zakotvit je ukrutne narocny.</ironie> :wink:
:bang:
Naposledy upravil(a) Forest dne 16 kvě 2019, 12:17, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Chudák Andre, povýšený Forest, který má takové známé, kteří mají dokonce V 12 a díky tomu i hlavu pomazanou a jelikož je Forest finančně zainteresován, tak má neskutečný přehled a Andre nemůže mít šanci..Foreste, tvoje vyšší třída, vytvořená po roce 1989 z bývalých a možná i budoucích velikánů , kteří zbohatli díky tomuto přerodu a srdcem jsou pořád v minulém ráji není žádným etalonem moudrosti...To, že někdo s plnou prkenicí sedí v Aston Martinu a za pomoci V12 v automatu brouzdá po Evropě nedává záruku k ničemu. Ba naopak, už jen proto, že strpí okolo sebe množinu povrchních malých lidí ve velkých autech tvého typu..je mi podezřelý.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

jericho-3 píše:Chudák Andre, povýšený Forest, který má takové známé, kteří mají dokonce V 12 a díky tomu i hlavu pomazanou a jelikož je Forest finančně zainteresován, tak má neskutečný přehled a Andre nemůže mít šanci..Foreste, tvoje vyšší třída, vytvořená po roce 1989 z bývalých a možná i budoucích velikánů , kteří zbohatli díky tomuto přerodu a srdcem jsou pořád v minulém ráji není žádným etalonem moudrosti...To, že někdo s plnou prkenicí sedí v Aston Martinu a za pomoci V12 v automatu brouzdá po Evropě nedává záruku k ničemu. Ba naopak, už jen proto, že strpí okolo sebe množinu povrchních malých lidí ve velkých autech tvého typu..je mi podezřelý.. :)
Jericho, uprimne dekuji za upozorneni, opraveno ... samozrejme a logicky, tim v automotive financne zainsteresovanym je Andre.

A Andre je chudak jenom v tom smeru, ze se uchyluje ke lzim, prekrucovani z duvodu nedostatku faktickych argumentu v pripade moji osoby. Jinak si myslim, ze si zije dobre a vez, ze ja mu to preju. Mozna je jeste chudak, ze tem elektromobilum tam veri, ale osobne se subjektivne domnivam, ze za tim jeho pristupem je neco vice. Mozna mu doslo, ze kdyz pujdou preplnovane a CR motory do haje, vyschnul by mu pramen a tak si touto agitaci pripravuje budouci zakazniky, kterym bude pomahat s bateriema na konci zivotnosti ... a ja bych mu to pral. Nicmene, nemusel by timto zpusobem lakat do pasti spoustu lidi, kteri si v na zakladne jeho doporuceni elektromobil poridi.

Jinak Jericho, tvoje drzost (bez realneho zakladu) je opovrzenihodna a mel bys za ni byt verejne pranyrovan. Paklize tu v ramci offtopicu rozvedeme onoho "zbohatlika", pak se jedna o cloveka, ktery se vypracoval sam a nikdo mu na to neprispel. Nikdo z jeho rodiny nebyl ve strane a vse ma vydrene s tim, ze od pocatku sve cinnost plati dane poctive a vede legalni vydelecnou cinnost. V dnesni dobe takovy clovek nese oznaceni self-made man. Mimochodem, k tomu bohatstvi prisel predevsim uspesnym absolvovanim vysoke skoly, na ktere shodou okolnosti, v ramci lidskeho pristupu i vyucuje, protoze to povazuje za moralne spravne ... tak "je povrchni". Navic, je velice skromny, chodi oblikany velice stridme, znackovych veci moc nema. Inu, vyzraly clovek, ktery zna priority zivota. Jen pro doplneni, ten clovek nemel ani vek na to, aby mel za sebou zakladni povinnou skolni dochazku ;) A nevim, co je mysleno tim "maly" ale pokud vzrustem, pak pri jeho 184 cm bych ho mezi lidi s malym vzrustem osobne neradil.

"Moje" vyssi trida? Co to je za nesmysl? Co to placas? Ty si nevidis ani na spicku sveho nosu.

A mimochodem, obe auta, tedy jak V12 tak i V8 maji manualni prevodovku a verim, ze by ses rad svezl, ostatne velky objem bez preplneni - podle tveho gusta, navic ten veteran, to je neco, co by te nadchlo, dost mozna i jeho Spartak v nevidanem stavu ... ty sasku pocmaranej (LOL) Z textu je viditelne, jak tebou zavist clouma a srsi z tebe proudem, az je mi te lito.

Vis, ty jsi mi podezrely tez - mel jsi tolik moznosti (predevsim diky svemu otci a jeho puvodu) a co jsi v zivote dokazal? Jenom se uskromnit, zavidet, zpackat vse a jeste z toho vseho delat znouzectnost. Jak jsi to dokazal? Takhle to vsechno zpackat?

PS: Andre, pokud bys snad zase chtel spekulovat tak si brnkni Richardovi, ten jeho sluzeb diky me tez vyuziva (pozn.:ma stop stav)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

:) Andreho neurážej, na rozdíl od tebe se člověk od něho něco dozví.Moje závist je" neskutečná" už jen proto, že jsem nic nedokázal a vše co jsem dělal, jsem dělal rád..Kdo to může říci, různí upachtěnci se pořád honí za imaginárním štěstím nové doby a často dělají to, co je otravuje.Já si vybral svou cestu a nikdo by mne nezastavil, i když lákadla byla různá..A peníze? Jsou můj sluha a ne pán..Proto jsem rád na světě a co mi život kazí, jsou jen ti malí lidé, kteří si nevidí ..víš kam.Ale chápu lidi tvého ražení, že nechápou, proč může mít někdo na háku věci, které oni obdivují..Já posuzuji techniku ne podle toho kolik stojí nebo kdo jí má, ale podle toho jakou úroveň má . Ti co v ní jezdí, to dělají často jen z prestiže.. 8)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Ja jsem se treba dozvedel ze baterie uz mozna teoreticky nekdo vyresil(coz za poslednich 10let tvrdilo uz spoustu lidi) ale porad jsem se nedozvedel kdo vyrobi a dopravi do zasuvky tu elektriku na nabijeni (LOL) v současné době totiž André může být rád že kolem něho nebydlí ještě nějaký "blázen" do elektro aut (LOL) jinak by chodil pěšky. A v dohledné době se žádná revoluce ve výrobě a distribuci el. energie konat nebude. Naposled to ČEZ zkoušel ve Vrchlabí a zjistil že by to nikdo nezaplatil
https://www.cezdistribuce.cz/cs/pro-med ... egion.html
O ostatních aspektech tady radši mluvit nebudu protože to už je zase jiná labutí píseň
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Forest píše:
Tak si tak říkám, že jsi se měl dát na psaní sci-fi, to je vždy také plné jen smyšlenek, úvah, domněnek, hypotéz a tvorů, které existují pouze v autorově mysli ;)
Forest píše: Hlavne, me se hrozne libi, jak je pro Andreho vsechno "pohoda, vyreseno, pripraveno" a zatimco v jednom prispevku tvrdi, jak je mozne nabijet auta v prubehu obeda nebo skoceni si na urad a jak neni nic jednodussiho, nezli vecer prijet domu, zapojit to do zasuvky s tim, ze rano je to uplne nabite ale nasledne se od nej dozvime, ze baterkam nedela dobre caste dobijeni a dobijeni na 100%
Prosím o link, kde jsem toto psal (hlavně to následné). Kdyby se ti to náhodou nepodařilo najít, znamenalo by to, že tu jsi (opět (noteeth)) usvědčeným lhářem.
Forest píše: Ukrutne se mi "libi", ze automibilka hlasa "dojezd az" i kdyz vi, ze dobijeni do maxima nedela bateriim dobre. Taky se mi "libi", ze neni vhodne skladovat auta, resp. jejich akumulatory plne nabite, protoze jim to skodi. Takze, ve sve podstate, kdyz se budete chtit jet nekam dal, doporucuje se to planovat operativne a podle toho nabijet.
Celá věc se má asi takto:
Dnes všichni výrobci elektromobilů dávají podobnou záruku na baterii - 8let nebo 160tkm a kapacitu min 70%. Pokud je mi známo, nikdo to nepodmiňuje tím, že se baterie nesmí nabíjet do 100% a ani používáním DC stanic.
Ale stejně jako jsou určitá pravidla zacházení pro delší životnost spalovacího motoru, existují také i pro baterie.
V součtu těch pravidel platných pro baterie je mnohem méně než pro spalovací auta a navíc většinu za uživatele řeší už samotné auto. Například pro minimalizaci času ve 100% SOC má EV týdenní nabíjecí plán, kde lze nastavit čas odjezdu, max. velikost nabíjecího proudu, max SOC, teplotu v kabině atd. A podle tohoto plánu si samo auto nabije baterii až na čas odjezdu. Lze to samozřejmě operativně měnit.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

váha píše:Ja jsem se treba dozvedel ze baterie uz mozna teoreticky nekdo vyresil(coz za poslednich 10let tvrdilo uz spoustu lidi) ale porad jsem se nedozvedel kdo vyrobi a dopravi do zasuvky tu elektriku na nabijeni (LOL) v současné době totiž André může být rád že kolem něho nebydlí ještě nějaký "blázen" do elektro aut (LOL) jinak by chodil pěšky. A v dohledné době se žádná revoluce ve výrobě a distribuci el. energie konat nebude. Naposled to ČEZ zkoušel ve Vrchlabí a zjistil že by to nikdo nezaplatil
https://www.cezdistribuce.cz/cs/pro-med ... egion.html
O ostatních aspektech tady radši mluvit nebudu protože to už je zase jiná labutí píseň
No asi se v tom neshodneme, ale nepřijde mi, že dnešní baterie jsou "nevyřešené" a ani, že za posledních 10let nedošlo k žádnému posunu. Co ale vím 100% jistě, že spalovací motory na tom budou už jen hůř a baterie naopak už jen líp.
Pokud jde o mé sousedy, tak se sice budu už asi opakovat, ale všichni do jednoho (nejen) v neděli dopoledne vaří doma oběd - maso v troubě, polévka na jedné plotně a omáčka na druhé, dohromady možná nárazově 5kW. K tomu další spotřeba v domácnosti (žehlička, pračka, myčka, TV atd.) Když se ve všech domácnostech tyto všechny žravé spotřebiče povypínají, tak se u nás doma jednou za 3-4dny nabíjí elektromobil příkonem 2kW, tedy asi 1/3 polední víkendové špičky v každé domácnosti. Stále nerozumím tomu strašení blackoutem.
Ani revoluce ve výrobě elektřiny a její distribuci není zapotřebí, není proto žádný důvod, minimálně milion elektromobilů současný stav zvládne a tolik jich tady u nás ještě dlouho nebude. Benzín do aut se také kdysi kupoval ve skleněných lahvích jen v drogerii.
Neznám podrobnosti co ČEZ zkoušel ve Vrchlabí, ale fázové měřící cívky s vysílačem do Wallboxu (řízení nabíjení dle spotřeby domu) je otázka několika tisíc.

Trochu jsem se rozepsal, tak doufám, že se dočkám odpovědi na ten vodíkomobil 8)
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Andre plácáš nesmysly, každej pustí klimu, mičku troubu, plotny a ještě v garáži sváří a nejěkej blackout neřeší, jsi mimo realitu. Dnes je na elektriku i zubní kartáček kterej se nabíjí, prober se. Dráty u mě v ulici vedou od 75týho co pamatuju pořád stejný a na nějaký další zvyšování odběru o několikset elektroaut už není průřez ani nic jinýho, chápeš?
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

fekálek píše:Andre plácáš nesmysly, každej pustí klimu, mičku troubu, plotny a ještě v garáži sváří a nejěkej blackout neřeší, jsi mimo realitu. Dnes je na elektriku i zubní kartáček kterej se nabíjí, prober se. Dráty u mě v ulici vedou od 75týho co pamatuju pořád stejný a na nějaký další zvyšování odběru o několikset elektroaut už není průřez ani nic jinýho, chápeš?
Nabíjíš přes noc, kdy je levnější proud, levnější je protože jsou přebytky, přebytky se tomu říká proto, protože se vyrábí víc než spotřebovává, protože nikdo nevaří, nesváří ani nežehlí, chápeš?
Loni jsme měli čistý export 14tWh, to by uživilo asi 5mil elektromobilů, chápeš?
Konkrétně u mě doma jsem po nastěhování vyměnil elektrokotel 3x5kW za čerpadlo 11kW, který neumí vzít víc než 3,5kW, takže bych tím uživil dalších 15 elektroaut, aniž by někdo musel měnit dráty nebo stavět další elektrárnu, chápeš?
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Chlapi já vím zcela určitě jen jedno a to že neznám nikoho, kdo by se dobrovolně vzdal vaření na plotně nedělního oběda, brouzdání po internetu, praní, žehlení, svícení a teplé vody jen proto, abych si mohl nabít svůj elektromobil a s ohledem na fakt kolik toho týdně najedu, po všech svích blízcích chtít tuto očišťující procedůru opakovat několikrát týdně.
Navíc já mám rád v zimě v autě teplo, v létě tam mám rád 22°C, rád poslouchám muziku a s ohledem na zákony musím kolikrát svítit hlavními světly i přes den kdy denní svíceni nestačí. Tohle všechno mi u mého auta zkracuje dojezd jen v řádu procent, ale u elektromobilu jsou to desítky procent, takže by bylo dobrý tu nikde nešířit bludy, že baterie v elektroautech jsou již vyřešený. Já ten skrácený dojezd vyřeším na půmpě za 5 minut, co to elektroauto ?......
Ono vzít baterii z mobilu a předělat jí na baterii do auta je krásná věc, ale ani ty mobily dnes nic nevydrží a to mají prd odběr proti takovému autu.

Osobně jsem fanda elektro aut a umím si představit jedno takový mít na ježdění po městě či do práce abych nezasíral ovzduší splodinama, ale ještě není ta správná doba a ty auta nejsou ve stavu kdy by byla plně použitelná a potřebná infrastruktůra už vůbec ne a jen proto, že se někdo pomazaný rozhodl, že prostě jiné cesty není a prosazuje tuto cestu násilím bez ohledu na skutečný reálný dopad, z nich ještě nedělá použitelný auta co vyřeší domělý problém.
O šílených cenách těch bezcených elektro aut se tu ani bavit nebudu. Nehledě na to že kvůli nesmyslným cenám se z ojetých elektroaut stávají neprodejný šunty co skončí leda tak v zemích třetího světa, kde až jim baterie odejde úplně skončí na skládce.
A jestli si někdo myslí, že uměle sníží cenu elektroaut tím, že zdraží ta se spalovacími motory, tak asi žije v jiným světě než my ostatní. Většina lidí nemá na nový obyčejný auto dnes, co teprve na elektrický auto.
Jsem zvědav jak potom budou řešit stárnoucí vozový park Evropy.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Andre píše: Konkrétně u mě doma jsem po nastěhování vyměnil elektrokotel 3x5kW za čerpadlo 11kW, který neumí vzít víc než 3,5kW, takže bych tím uživil dalších 15 elektroaut, aniž by někdo musel měnit dráty nebo stavět další elektrárnu, chápeš?
André a řekneš nám kolik Tě takový tepelný čerpadlo i s instalcí stálo ?
Není to nic proti tobě, ale žiješ v jiném světě než my ostatní.
Až nebudu vědět co s penězi a pořízení elektroauta pro mě bude stejně finančně náročný jako koupit dětem nový mobil, pak mi bude šuma fuk že je elektrouto reálně pro většinu smrtelníků nepoužitelný a nedostupný, hlavně že budu cool a budu umírat s pocitem, že jsem zachránil planetu.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Andre píše:
fekálek píše:Andre plácáš nesmysly, každej pustí klimu, mičku troubu, plotny a ještě v garáži sváří a nejěkej blackout neřeší, jsi mimo realitu. Dnes je na elektriku i zubní kartáček kterej se nabíjí, prober se. Dráty u mě v ulici vedou od 75týho co pamatuju pořád stejný a na nějaký další zvyšování odběru o několikset elektroaut už není průřez ani nic jinýho, chápeš?
Nabíjíš přes noc, kdy je levnější proud, levnější je protože jsou přebytky, přebytky se tomu říká proto, protože se vyrábí víc než spotřebovává, protože nikdo nevaří, nesváří ani nežehlí, chápeš?
Loni jsme měli čistý export 14tWh, to by uživilo asi 5mil elektromobilů, chápeš?
Konkrétně u mě doma jsem po nastěhování vyměnil elektrokotel 3x5kW za čerpadlo 11kW, který neumí vzít víc než 3,5kW, takže bych tím uživil dalších 15 elektroaut, aniž by někdo musel měnit dráty nebo stavět další elektrárnu, chápeš?
To si asi jediny ktoremu tepelne cerpadlo s tymto vykonom zere tak malo lebo poznam.viacej ludi a ked.je riadna zima nastupuje elektrosiprala na dokurovanie a ta ma.myslim jedna 5kw .a su tam asi dve a este co mas.vzduch voda? Akeho vyrobcu? Dokonca poznam.pana.co.navrhuje pre tepelne cerpadla riadiace jednotky sam.ich ma doma asi dve a ked je tuha zima kuri drevom lebo to bezi potom.casto len na spiralu ale.zase ma.3posch dom a radiatory ,ak.mas.podlahovku je to ine nevykuruje na.taku teplotu. Sam som.nad tym rozmyslal len este pockam ako sa to bude vyvíjať.,
BMW 330 ix
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Andre píše:
fekálek píše:Andre plácáš nesmysly, každej pustí klimu, mičku troubu, plotny a ještě v garáži sváří a nejěkej blackout neřeší, jsi mimo realitu. Dnes je na elektriku i zubní kartáček kterej se nabíjí, prober se. Dráty u mě v ulici vedou od 75týho co pamatuju pořád stejný a na nějaký další zvyšování odběru o několikset elektroaut už není průřez ani nic jinýho, chápeš?
Nabíjíš přes noc, kdy je levnější proud, levnější je protože jsou přebytky, přebytky se tomu říká proto, protože se vyrábí víc než spotřebovává, protože nikdo nevaří, nesváří ani nežehlí, chápeš?
Loni jsme měli čistý export 14tWh, to by uživilo asi 5mil elektromobilů, chápeš?
Konkrétně u mě doma jsem po nastěhování vyměnil elektrokotel 3x5kW za čerpadlo 11kW, který neumí vzít víc než 3,5kW, takže bych tím uživil dalších 15 elektroaut, aniž by někdo musel měnit dráty nebo stavět další elektrárnu, chápeš?

No chápu, některý věci jsou jistě pravdivý a má to logiku, jak budou nabíjet tisíce lidí v panelácích? Každej hodí háky na dráty jako kolotočáři?? Je to ještě nedořešený a mám dojem, že dokud nebude pořádná aku, tak je to tak na rozvoz pizzi
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“