já to pochopil tak,že v 60 tis jsou uvedeny motory,kterých se to týká,což AUY není, jen sharan TDI s automatem ale ne AVG
a u 90 tis je to vše ostatní,kromě typů v závorce,kde je uvedeno (ne u.... a tam jsou vypsaný motory,kde se to má dělat v 60tis.......
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS
Marek77 píše:OT: Výměnný interval oleje u motoru Felicia 1,9D AEF je 7500 km (žádná servisní literatura vydaná a autorizovaná výrobcem nikdy neuvádí 15000 km - to je výplod Tvé fantazie).
Jinak ohledně servisního intervalu rozvodů u motoru AUY - pokud výrobce motoru předepisuje výměnný interval rozvodů 60.000 km, pak je to dáno a jediné, co uživateli zbývá, je smířit se s tím. Jakékoli snahy o prodlužování tohoto intervalu jsou jednoznačně hazardní hrou a každý rozumně uvažující uživatel (ještě k tomu vlastního vozu!!!) by měl postupovat v souladu s předpisem výrobce. Jinak jen pro doplnění - při výměně rozvodového řemenu u motorů PD se vždy musí měnit i kladky (doporučuji i vodní čerpadlo - i to je kladka).
A navíc - o výměnném intervalu rozhoduje výrobce motoru, nikdy ne výrobce řemenu !!!
marku ono to není ani tak výplod mé fantazije jak servisních knížek, snad první naftová felda co se mi dostala do ruky měla dělaný interval výměny podle servisní knížky 6500 km to jsem nějak nemohl pochopit proč, pak jsem měl servisní knížku na 15.000 km, a vyměna v autorizivaných servisech byla dělána v tomto intervalu, jediným vysvětlením je to že byly i servistní knížky s přílohou a ta se možná ztratila, a pak jsem dostal feldu kde bylo napsáno vznětový 7500 a zážehový 15000, tak jsem šel do škodovky kde mně řekli interval je 7500 to je případ tak deset let starý miloš
Jsem přesvědčen že u Sharanu s PD motory je interval 60 000 km právě kvůli tomu že řemen je více zatížen tím že pohání i PD jednotky, motory s rotačním čerpadlem mají interval výměny 90 000 km
Jendaa píše:Jsem přesvědčen že u Sharanu s PD motory je interval 60 000 km právě kvůli tomu že řemen je více zatížen tím že pohání i PD jednotky, motory s rotačním čerpadlem mají interval výměny 90 000 km
No, vím, že to už dlouho, ale kdyby někdo hledal odpověď. Do roku výroby 2003 je u motorů AUY interval výměny ozubeného řemene a kladky 60 000 km, od roku výroby 2004 je interval výměny ozubeného řemene 90 000 km a kladky 180 000 km, což by mělo, jak předpokládám, odpovídat rozvodům - viz https://www.vw.sk/media/Kwc_Basic_Downl ... men-sk.pdf
SEAT Alhambra TDi 85 kW 2005
předtím VW Sharan TDi 81 kW 1999 black
Zajímavý že já mám v Golfu(2001) AJM, což je brácha AUY a mám interval výměny 90 000 dle origo návodu k obsluze.
V návodu ještě píšou že výměna po 90 000 se netýká Sharana AUY.Tam je to po 60 000.Je to k datu 6-2001.