Motor AUY - interval výmeny rozvodov

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Podle toho by se u motoru AJM AHH rozvoďák měnil jak v 60tis tak v 90tis (LOL)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

já to pochopil tak,že v 60 tis jsou uvedeny motory,kterých se to týká,což AUY není, jen sharan TDI s automatem ale ne AVG
a u 90 tis je to vše ostatní,kromě typů v závorce,kde je uvedeno (ne u.... a tam jsou vypsaný motory,kde se to má dělat v 60tis.......
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mezi námi - ten návod, co jsi tu okopíroval, mi přijde napsán poněkud chaoticky. Ale to se u návodů stává bohužel často........ :wink:
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Marek77 píše:OT: Výměnný interval oleje u motoru Felicia 1,9D AEF je 7500 km (žádná servisní literatura vydaná a autorizovaná výrobcem nikdy neuvádí 15000 km - to je výplod Tvé fantazie).

Jinak ohledně servisního intervalu rozvodů u motoru AUY - pokud výrobce motoru předepisuje výměnný interval rozvodů 60.000 km, pak je to dáno a jediné, co uživateli zbývá, je smířit se s tím. Jakékoli snahy o prodlužování tohoto intervalu jsou jednoznačně hazardní hrou a každý rozumně uvažující uživatel (ještě k tomu vlastního vozu!!!) by měl postupovat v souladu s předpisem výrobce. Jinak jen pro doplnění - při výměně rozvodového řemenu u motorů PD se vždy musí měnit i kladky (doporučuji i vodní čerpadlo - i to je kladka).

A navíc - o výměnném intervalu rozhoduje výrobce motoru, nikdy ne výrobce řemenu !!!

marku ono to není ani tak výplod mé fantazije jak servisních knížek, snad první naftová felda co se mi dostala do ruky měla dělaný interval výměny podle servisní knížky 6500 km to jsem nějak nemohl pochopit proč, pak jsem měl servisní knížku na 15.000 km, a vyměna v autorizivaných servisech byla dělána v tomto intervalu, jediným vysvětlením je to že byly i servistní knížky s přílohou a ta se možná ztratila, a pak jsem dostal feldu kde bylo napsáno vznětový 7500 a zážehový 15000, tak jsem šel do škodovky kde mně řekli interval je 7500 to je případ tak deset let starý miloš

Riskneš si vyměnit olej později než máš ?????
Jendaa
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 03 bře 2007, 08:51
Bydliště: u Č. Budějovic

Příspěvek od Jendaa »

Jsem přesvědčen že u Sharanu s PD motory je interval 60 000 km právě kvůli tomu že řemen je více zatížen tím že pohání i PD jednotky, motory s rotačním čerpadlem mají interval výměny 90 000 km
VW Sharan family 1,9 PD 85 kW r. 2002
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

Jendaa píše:Jsem přesvědčen že u Sharanu s PD motory je interval 60 000 km právě kvůli tomu že řemen je více zatížen tím že pohání i PD jednotky, motory s rotačním čerpadlem mají interval výměny 90 000 km


Sharan PD motor ASZ -90 000km interval :)
Špek
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 20 kvě 2009, 10:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Špek »

No, vím, že to už dlouho, ale kdyby někdo hledal odpověď. Do roku výroby 2003 je u motorů AUY interval výměny ozubeného řemene a kladky 60 000 km, od roku výroby 2004 je interval výměny ozubeného řemene 90 000 km a kladky 180 000 km, což by mělo, jak předpokládám, odpovídat rozvodům - viz https://www.vw.sk/media/Kwc_Basic_Downl ... men-sk.pdf
SEAT Alhambra TDi 85 kW 2005
předtím VW Sharan TDi 81 kW 1999 black
Uživatelský avatar
picus16
Přispěvovatel
Příspěvky: 454
Registrován: 08 úno 2009, 17:33
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od picus16 »

jak tu bylo již napsáno,interval dle typu napínáku,ke konci 2003 se měnil interval na 90
picus jako Píčus
Uživatelský avatar
picus16
Přispěvovatel
Příspěvky: 454
Registrován: 08 úno 2009, 17:33
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od picus16 »

ještě dodám,lze předělat na novej typ s intervalem na 90,je to tady dokonce někde popsaný
picus jako Píčus
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Zajímavý že já mám v Golfu(2001) AJM, což je brácha AUY a mám interval výměny 90 000 dle origo návodu k obsluze.
V návodu ještě píšou že výměna po 90 000 se netýká Sharana AUY.Tam je to po 60 000.Je to k datu 6-2001.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

je to podle toho jak je napínáno

auta s hydronapínákem 60000km
novější s automatickou kladkou 90000km

je tu toho spousta lidí i já jsem to předělával na novější verzi, je levnější a mění se po 90000km
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

tak tak.. debilní napínák je na 60
bez napínáku s novýma dílama si myslím že by to mohlo být i na 120
záleží taky kolik vydrží vodní pumpa
(LOL)
d.d.t
Přispěvovatel
Příspěvky: 388
Registrován: 16 říj 2007, 06:44
Bydliště: litvinov

Příspěvek od d.d.t »

mozna se zeptam blbe mam avf taky s hydronapinakem plati 60 nebo 90tkm
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“