Turbo AFN pomalý náběh

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
KoloDEJ
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 02 črc 2009, 15:33
Bydliště: Ol. kraj - nyní Přerov

Turbo AFN pomalý náběh

Příspěvek od KoloDEJ »

Ahoj,

Mé auto passat AFN 1997
neřeším zde problém s turbem poprvé...

Poslední zoufalý pokus - prohodili jsme si s bráchou ŘJ (jeho je z audi A4 afn) a nalogovali, jelikož jeho audina lépe táhne.

Logy passat
http://leteckaposta.cz/325628755
http://leteckaposta.cz/401185776

logy audi s mojí ŘJ

http://leteckaposta.cz/360111201
http://leteckaposta.cz/354762809

jen tam chybí skup. 10
výměna ŘJ ničemu nepomohla, mé turbo se dlouho "sbírá" jak je vidět


poslední co jsem měnil je banka na turbu, bo tenkrát bylo na logu vidět propady kolem 2500ot/min - teď je to vidět na logu audi A4 a to proto, že mou stávající baňku využívá...

podtlakové hadičky ok, vzduchovej filtr měněn před 1000km, prasklá hadička v jednotce k čidlu není, N75 už mám taky nový - asi 2 roky, nevím co ještě všechno jsem zkoušel, ale většinou žádná změna.

včera jsme si vyměnili i váhy vzduchu, taky beze změny

bráchovo turbo má větší vůle, je víc pochcané a stejně...
:D

předpokládám, že bude třeba nastavit táhlo na baňce nebo červíka, já a moje okoli si s tím už nevíme rady.

Takže se víceméně ptám jestli mi někdo pomůže a je možné auto dovézt, nechat spravit, zaplatit a spokojeně odjet :)

passat je rok 97 budík zelené, najeto 402k
Pašík AFN, sprint 764, 1749va, chip TDIFUN, egr off
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

- Turbo bylo někdy venku?
- Opravdu pořádně projdi ty podtlaky ještě jednou, jestli chceš, pošlu ti obrázek přímo z mého bývalého AFN
- Hadička do ŘJ- odpoj ji na tlakovém vedení- je tam kousek gumové hadičky, může být prasklá, vytáhni ji z toho svazku ve kterým vede do ŘJ, odpoj od jednotky a profoukni kompresorem- budeš se divit co z toho poteče.
- Egr zaslepen?
- Vedení stlačeného vzduchu těsné? Kolikrát je prasklá ta krátká hadice co jde do parohů zespodu, je to vidět až po demontáži. Pak ještě to Sko co jde z turba do té roury je proklepané od trubky klimakompresoru- bývá tam malá dírka.
- Už jsem na pár AFN viděl zarostlé parohy sání. Mrkni na to.


Pokud je vše výše zmíněné ok, tak mrkni na tu baňku. Správné nastavení je, že táhlo má 1mm předpětí- při montáži se táhlo schová 1 mm do baňky. S červíkem jsem na AFN nikdy radši nehejbal.
S2 CFGB DSG
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Turbo AFN pomalý náběh

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="KoloDEJ"]Ahoj,

Mé auto passat AFN 1997
neřeším zde problém s turbem poprvé...



a co třeba napojit hadičku od turba na podtlak napřímo a pojezdit a ušetřit si bádání s řj hadičkama nebo N75 i s logy na VAG :? pokud ti byanda zatáhne na doraz tak v trojce plný zjistíš že v oládání turba problém není
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Hlavně ovládání musí chodit volně a baňka držet podtlak.To je základ!!!!
Tady toho je mraky a nikdo to nečte a mění vše,co mu příjde pod ruku.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

martinsidlo píše:!
Tady toho je mraky a nikdo to nečte a mění vše,co mu příjde pod ruku.
ono je toho tady mraky ale čas plyne a problémy se mění a rozum zůstává stát ;)
Uživatelský avatar
KoloDEJ
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 02 črc 2009, 15:33
Bydliště: Ol. kraj - nyní Přerov

Příspěvek od KoloDEJ »

pavlin2
turbo bylo venku asi 3x za dobu, co jsem majitelem. Dělal jsem to sám a vždy šlo jen o čištění, až loni při posledním vytažení jsme dávali novou baňku a s bráchou nastavili předpětí jak píšeš ten 1mm napružený do baňky...¨

obrázek mi pošli, budu jen rád
s hadičkou od snímače tlaku jsem měl problém přímo v ŘJ, tak prdla a bylo tam dost oleja. Druhej konec zkontroluju . díky za radu.
EGR funkční bez záslepek

parohy jsem nezkoumal, klasika jen když jsem čistil egr ventil, to bych si myslím všiml že jsou neprůchozí ale mrknu a ty hadice jsme několikrát kontrolovali a prostě ničeho jsme si nevšimli.

já už nevím co dál, nejradši bych někoho schopnýho navštívil, přijde a něco třebas objeví, tím, že nebude chodit furt okolo toho samýho jako my.

Ty hadice a podtlakytedy znovu zkontrolujem. měl jsem, resp. mám takovýto schématko zapojení podtlaků tady z fóra a ne jednou se to kontrolovalo :(

miloši to jsme nezkoušeli, to mám napojit přímo ze zásobníku podtlaku nebo odkud?
Pašík AFN, sprint 764, 1749va, chip TDIFUN, egr off
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

nie je niekde diera vo vedení od turba do motoru ? auto dymí alebo nedymí ? podobný problém som videl a našla sa zle spojená hadica pred coolerom a auto sa dlho nafukovalo, sice sa jednalo o oktu alebo ajtak to pomohlo
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Jj tu hadici co jde do ŘJ vytáhni celou ven, je fakt tenká a bývá v ní olej. Nalej do ní klidně nějaký líh nebo něco a pořádně profoukej kompresorem.

A ještě především zkontroluj správnou funkci zpětného černobílého ventilku. V tom mém schéma je nakreslené jak je tam zapolohovaný.

Zkontroluj hlavně i ty hadice, když je tam díra tak to nemusí ani hulit, ŘJ si stáhne i požadavek nafty když je prdlá hadice.

Taky jsem jednou viděl prasklou jednu z těch bílých plastových spojovaček podtlakových hadic (tvar písmena "Y").

Na zkoušku vytáhni podtlakovou hadici z egru a nacpi do ní M6 šroubek a projeď to, egr může mít naprasklou membránu a přes ni může utíkat podtlak. Ten egr bych stejně rovnou zaslepil, při té příležitosti zkontroluješ to sání.

Schéma pošlu do SZ, nejde mi to sem vložit
S2 CFGB DSG
Uživatelský avatar
KoloDEJ
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 02 črc 2009, 15:33
Bydliště: Ol. kraj - nyní Přerov

Příspěvek od KoloDEJ »

Lopatky chodi volně - zkoušeno bez baňky.
Tož jako neměnil jsem všecko bez rozmyslu, druhej mám akorat n75, byl původní a nebolelo to :P :D
Pasik troufnu si rict nikdy nejel jak by mel (kdyz to srovnam s audi) pred čtyřma rokama jsem tu řešil nizkej požadavek a byla odhalena prasklá hadička v ŘJ


Auto nedýmí, nehvizda, nejede.
Ja ty hadice a vlastne cely to vedeni zkontroluju este raz jak jsem psal.
Diky pavline za to schemátko, budu kontrolovat.
Ten egr zkusim, diky ;)
Pašík AFN, sprint 764, 1749va, chip TDIFUN, egr off
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

třeba uživatel etylek tomu to tahlo tak od 3000 problém jsme našli v hadici tlakovali jsme celou soustavu a za měsíc se problém vrátil AUTO tahlo od 2500 problém jsme hledali snad rok při chvilkách když přijel, nakonec se z katu udělal koule a ucpávala výfuk
taky se nám stalo že po čipu nenaběhl výkon stačilo vypálit sací potrubá a vyškrabat hlavu
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Jojo, při tom egru zkontroluj to sání. Já když kupoval druhej motor AFN tak na něm bylo zarostlý sání tak, že bylo průchozí asi z 30%. Egr byl samozřejmě funkční, takže ho rovnou zaslep...

A jak říká miloš, zkus povolit i vejfuk hned za turbem a krátce to projet, třeba budeš překvapen...
S2 CFGB DSG
Uživatelský avatar
KoloDEJ
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 02 črc 2009, 15:33
Bydliště: Ol. kraj - nyní Přerov

Příspěvek od KoloDEJ »

Dnes jsem na to měl aspoň chvilu
Proběhla kontrola zapojení podtlaků -vše ok, podle schématka od pavlina a dal jsem zas nový hadičky- tlustší, vnitřkem pletené, výrobce gufero.
Kontrola vedeni hadice, spoje, spony -vše OK :?
A nakonec jsem sundal EGR viz foto bordel, mastny saze, pri poslednim čištění (to moze byt rok a neco) jen saze, defacto čištění vzduchem, dnes i olej.
Mam zaslepeno mezi trubkou od svodů a EGRem., hadicku odpojenou a zacpanou.

Po projetí pocitově lepší. Další v plánu je odpojeni toho vyfuku, sundání a vyčištění sání ale to až to naloguju, abych videl posun (snad)
:D

btw rikal mi znamej je to mechos, ze resil kdysi spatny prubeh turba a prej byla malinka dirka v IC, pri natlakovani se to odhalilo...
Otazka zní jestli to može byt aj muj problem?


Diky


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek
Pašík AFN, sprint 764, 1749va, chip TDIFUN, egr off
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ano.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Zkoušel jsi tu hadičku sáni > ecu ? Mě to tenkrát dost pomohlo, auto citelně ožilo. Turbo sice olej nepouštělo nějak zásadně (nedolíval jsem mezi výměnama nic) ale tam prostě olej nateče vždycky.

Pokud máš možnost někde natlakovat vedení tak to udělej.
S2 CFGB DSG
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

KoloDEJ píše:
miloši to jsme nezkoušeli, to mám napojit přímo ze zásobníku podtlaku nebo odkud?

jo pokud nedojde k žádné změně ušetříš si bádání s N75
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“