přihnutá ojnice? 1.6TDi CRKB

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Dr.Easy
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 15 lis 2009, 10:49
Odpovědi: 0

přihnutá ojnice? 1.6TDi CRKB

Příspěvek od Dr.Easy »

Ahoj,...

dělaly se rozvody, šály, ... a po cca 3tis km se kousla napínací kladka (INA) a přetrhl se řemen (INA)...

Potkalo se to komplet.

Hlava dolů a srovnat, všechny ventily, všechny hydroštely, zdvihátka, udělaly se šály.

složilo se to a cvakání jako prase. ale takový "kovový". při ohřátí se to trochu zlepšilo, ale pořád cvakalo. Najelo se cca 100km a zhoršovalo se to... Tak jsme došli k závěru, že asi pístní čep...

takže hlava dolů, vytáhly se ojnice a písty. Jeden pístní čep, viz. obrázek je na straně takhle vzatej. Ale je to naprosto hladký, pokud se to sesadí s písem dohromady, není tam nijaká vůle, přijde mi to prostě OK... ale je možný, že to způsobuje to "cvakání" ?.

Vzal sem komplet sadu ojnic, takže se vymění ojnice. Na starých není poznat nějaké ohnutí, ale pokud by to byl mm, tak to asi nepoznáme.

nový šály po těch 100km vydřený nejsou, jsou pěkný. Řemen byl na kole přesně na středu, jak má být, omačkaný rovnoměrně...

je možný, aby se hnuly vačky? třeba v tom přestavovačí nebo na palcích?

Když si dám palce na 4. pístu nahoru, tak se mi palce postupně rozchází v úhlech. Laicky řečeno, že pak třeba na 2. pístu mi jeden ukazuje na 10 hodin a druhej místo na 14 ukazuje na 15... ale netuším, jestli to právě není funkce toho přestavovače. Mechoš taky úplně extra neví.

Tak já teď nevím, jestli nevzít ještě ten karter s vačkama... na některých palcích je ze stran trošku takovej.. ani ne zářez, ale škrábanec. ale když se dá vačkový kolo na zajištění, tak to druhý ze shora se dá zajistit taky.. sice se musí to vačkový kolo, trošku přepnout klíčem, řekněmě lehce zatlačit, aby do druhý vačky ze shora zajišťovák šel, ale sedí to... můžou se třeba protočit palce na tyči? na to, že to ruplo asi v 20km/h a na neutrál.. to udělalo slušnou paseku...

díky za hinty :(

p.s. jinak ten motor jel po složení super. hezky za plynem, bez kouře, prostě úplně v pohodě... jenom to cvakání a s vyššíma otáčkama se stupňuje, až nakonec není slyšet.

Obrázek
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Ty hupy jsou nalisované na trubce, takže ano, můžou se pootočit, pokud dostanou ránu...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Dr.Easy
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 15 lis 2009, 10:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dr.Easy »

ale kdyby se to pootočilo, tak to asi moc dobře nepojede ne? nebo se ventil bude trefovat do valce, ne?

ventily po opetovnem sudani hlavy jsou OK, pisty taky.

nevim jestli to mam kupovat novej karter s vackama nebo to slozit a vyzkouset s novyma ojnicema a novyma cepama... pisty nemam... ale vsechny pisty vypadaji uplne normalne... porad si rikam, ze jestli je trosku prihnuta ojnice, tak sel pist sejdrem, cep se proto obrousil na te jedne strane...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tady je divná ta suchá mapa na tom čepu....Možná by to chtělo pořádně prohlédnout-píst a jeho oko, zda není prasklý... ..Je to po ráně, a když to klepe , bude tam někde vůle./při běhu/.Jinak ty staré ojnice můžeš zkusit v soustruhu, aby jsi věděl, zda nebyla chyba tam.
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20271
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ojnice přeměřit - nejlíp někde ve fabrice kde mají vybavení, ideálně položit na žulovou plotnu nebo klidně ocelovou rysplotnu, prostě něco rovnýho a oměřit aspoň hodinkama,microhitem
Ideálně kdyby to někdo opípal na 3D a viděl by jsi i souosost
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20271
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jo a k těm lisovaným vačkám - moc bych se divil kdyby to ustály bez újmy...třeba lisovaný kola na frantíkách nebo třeba i BMW se pohnou vždycky, ale to pak ani nejde nastartovat nebo houpe volnoběh,dusí se,nemá výkon, divný že tobě to pěkně jelo..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“