nissan almera 1,5 N16 - odpaluje 15A poistku na zapalovanie
Moderátoři: šulda, Moderátoři
nissan almera 1,5 N16 - odpaluje 15A poistku na zapalovanie
Ahojte,
prosim Vas o radu na Nissan Almera 1,5 benzin model N16 velmi sporadicky odpaluje postku (Ignition coil).
Zbadal som ze sa mi kabelaz opiera o motor a myslel som si ze je predrana tak som ju nudzovo odtiahol tak aby sa uz nedotykala. Auto nastartovalo a doslo do ciela. Na druhy den som tu kabelaz odblankoval ale nenasiel som ziadne poskodene kable. S autom som chvilu jazdil az kym zas neodpalilo poistku.
Problem je ze ako som zacal premeravat kde by mohol byt skrat ta sa to zas nejak "samoopravilo" a tym padom som nemal co namerat lebo vsetko sa javilo OK .
Dnes po cca 20km jazde to spravilo znovu.
Nenapada vas co by to mohlo byt ze by som to skusil metodou pokus omyl kedze tie premeravania su nie moc uspesne?
Apropo diagnostika nevypisuje ziadne chyby a ani kontrolka motora nesvieti..
Dakujem za postrehy a rady
prosim Vas o radu na Nissan Almera 1,5 benzin model N16 velmi sporadicky odpaluje postku (Ignition coil).
Zbadal som ze sa mi kabelaz opiera o motor a myslel som si ze je predrana tak som ju nudzovo odtiahol tak aby sa uz nedotykala. Auto nastartovalo a doslo do ciela. Na druhy den som tu kabelaz odblankoval ale nenasiel som ziadne poskodene kable. S autom som chvilu jazdil az kym zas neodpalilo poistku.
Problem je ze ako som zacal premeravat kde by mohol byt skrat ta sa to zas nejak "samoopravilo" a tym padom som nemal co namerat lebo vsetko sa javilo OK .
Dnes po cca 20km jazde to spravilo znovu.
Nenapada vas co by to mohlo byt ze by som to skusil metodou pokus omyl kedze tie premeravania su nie moc uspesne?
Apropo diagnostika nevypisuje ziadne chyby a ani kontrolka motora nesvieti..
Dakujem za postrehy a rady
SEAT ALHAMBRA 1,9 tDI 85kW
Toyota LC100 4,7 V8
Toyota LC100 4,7 V8
Pridam zopar faktov,nakolko som bol ucastny pri rieseni problemu.
1.podla schemy ide napajanie z rele na inducky a nic viac. V reale vsak idu draty dalej do akehosi motorceka,primontovaneho zboku hlavy valcov(tipujem EGR). Po rozbaleni kabelaze sme videli,ze dalsie 2 draty z rovnakej vetvy idu aj dalej,tipnem na nejake dalsie senzory.
2. problem nastava sporadicky,neocakavane. Testovacia jazda OK,potom tyzden ok a zrazu to umre. Napichneme istic,vsetko cajk. Vymenime za poistku,bum,poistka KO. Dame dalsiu a vsetko v pohode a auto jazdi.
Z tohto mi vyplyva,ze zavada bude v kabelazi a tam naozaj pomoze iba metoda pokus-omyl(na sporadicke zavady jediny liek),popr.rozbalit celu kabelaz. Zial,tak vela moznosti a tak malo casu...
Moja otazka do plena: nema nahodou niekto poruke komplet schemu,co vsetko na tej napajacej vetve visi a kam vsade idu draty? Nasa schema konci pri induckach. Chybu medzi poistkou a rele vylucujem,pretoze poistku odpali az po zopnuti rele.
1.podla schemy ide napajanie z rele na inducky a nic viac. V reale vsak idu draty dalej do akehosi motorceka,primontovaneho zboku hlavy valcov(tipujem EGR). Po rozbaleni kabelaze sme videli,ze dalsie 2 draty z rovnakej vetvy idu aj dalej,tipnem na nejake dalsie senzory.
2. problem nastava sporadicky,neocakavane. Testovacia jazda OK,potom tyzden ok a zrazu to umre. Napichneme istic,vsetko cajk. Vymenime za poistku,bum,poistka KO. Dame dalsiu a vsetko v pohode a auto jazdi.
Z tohto mi vyplyva,ze zavada bude v kabelazi a tam naozaj pomoze iba metoda pokus-omyl(na sporadicke zavady jediny liek),popr.rozbalit celu kabelaz. Zial,tak vela moznosti a tak malo casu...
Moja otazka do plena: nema nahodou niekto poruke komplet schemu,co vsetko na tej napajacej vetve visi a kam vsade idu draty? Nasa schema konci pri induckach. Chybu medzi poistkou a rele vylucujem,pretoze poistku odpali az po zopnuti rele.