1,9 JTD - nízky tlak preplňovania+bludné hodnoty VYRIEŠENÉ

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

1,9 JTD - nízky tlak preplňovania+bludné hodnoty VYRIEŠENÉ

Příspěvek od Ferrari1980 »

Mám tu 2 veci:
1. Na 156ke mi asi riadne netlačí turbo, resp., auto poriadne neťahá a zároveň MES ukazuje reálnu hodnotu plniaceho tlaku 950-980 mbar (teoretická sa mení 950-1700), proste omnoho nižšia, ako teoretická hodnota. Preventívne som vyčistil čidlo tlaku, ale bolo relatívne čisté a nič sa nezmenilo. Ešte som nestihol pozrieť zospodku, hadice a IC vyzerajú zvrchu neporušene, samozrejme, že to pozriem poriadne.
Nejaké nápady na nejakú nepredpoklaanú závadu?

2. Tie hodnoty reálneho plniaceho tlaku by sa mali zhodovať s teoretickou hodnotou? Lebo ani na 159 mi to nesedí, tam práveže sú reálne hodnoty a dosť vyššie, ako teoretické.
Aj tuto chalanisko popisuje dosť veľké odchýlky: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=161588
Naposledy upravil(a) Ferrari1980 dne 05 čer 2019, 20:35, celkem upraveno 1 x.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

EDIT - tak som už pochopil, ž etlak v saní má byť atmosfericky (cca 1 bar) + tlak z turba. Čiže na 159ne mi pasuje údaj z budíka s nameraným tlakom, ale nepasuje s teoretickou hodnotou:
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Turbo_159/

Tiež je otázka, odkiaľ berie MES tú teoretickú hodnotu plniaceho tlaku.

Mno a na 156ke zasa tým pádom tlak v saní = atm tlak:
https://uloz.to/live/!RTU4K8M53Wub/img-1797-mov

Inak na 156ke tomu predchádzalo, že som predbiehal (plný kotol samozrejme) a tak si tak vravím, nejak to slabo ťahá. A potom sa rozsveitila červená kontrolka motora. Po vypnutí a zapnutí motora stále svietila, potom po cca 5 km zhasla:
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Turbo_156

Ide to inak zaujímavo, tak benzínovo = treba to točiť. Necítiť záťah turba
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

https://uloz.to/!ZEttADh3y4uA/156-po-oprave-mov

Jedna prasknutá hadička podtlaku do N75 a obe záhady sú vyriešené...turbo už pekne tlačí a keďže aj na 156ke sú hodnoty plniaceho tlaku výrazne vyššie, ako teoretické, tak to bude asi normálne...

Kamarát odhalil závadu po 30 sekundách...som sa cítil mierne menejcenne...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Odpovědět

Zpět na „Fiat“