Zdravím!
Chtěl bych se poradit ohledně chodu spojky na polu 9N mojí přítelkyně. Občas si auta navzájem půjčujeme a rozčilovala mě spojka. Vzhledem k tomu, že jsem měl dřív servis a pořad auta víkendově opravuju, tak jsem si řekl že to vyřeším.
Sled událostí:
1) Na začátku spojka vypínala až na konci dráhy, skoro na podlaze, chod byl ke konci gumový. Když auto delší dobu stálo cca 3 dny, tak bylo potřeba spojku párkrát pošlapat, aby člověk nějak normálně zařadil. Se zvyšující teplotou okolí se toto všechno zhoršovalo. Za jízdy jsem měl problém zařadit 3 a 4, měl jsem pocit že rychlost zapadá jen ve vhodném okamžiku, až se srovnají otáčky, jako by spojka nevypínala úplně. Tak jsem si řekl, že to bude zavzdušněné.
2) Pustil jsem se do odvzdušnění, spojka brala pořád stejně dole, a navíc při barvě kapaliny (úplně černá) jsem se rozhodl ji vyměnit, odvzdušnit. Po tomto spojka přestala asi vypínat úplně. Projevy stejné jako doposud ale navíc se přidalo problém zařadit 1, Rko pak často i přes zuby, pedál začal zůstávat viset cca 2-3cm před koncem, občas se vracel až po chvíli.
3) Usoudil jsem, že bude špatný hlavní spojkový válec, vyměnil jsem odvzdušni jsem, žádná změna, projevy úplně stejné.
4) Vzhledem k nájezdu 220tis., vědomosti, že je to stočené o dalších 50, spojka původní a radám od strýčka googla jsem se pustil do výměny celé spojky. Dal jsem komplet sadu od Sachsu, lamela, přítlačák, ložisko, vedení ložiska, ovládací páka a novej opěrnej čep s vyřezaným křížem, aby udržel mazivo, nová prachovka na pomocný spojkový válec, která byla trhlá, ale válec suchý, netekl. Vše poskládáno. Spojka chodila lehce, řazení jde hladce. Jediné co mě znepokojilo, že spojka bere furt dost nízko. Od koncernu jsem zvyklej, že spojky zabírají až navrchu. Původní spojka byla na konci životnosti, na lamele už se pomaličku brousily nýty, byla z půlky spálená, přitlačák už taky házel barvy.
5) Po výměně spojky jsem jel auto projet, vše v pořádku, ale po cca 2km ve městě se pedal zase nechtěl vracet až nahoru plus ze spojka teda bere níž, ale s tím se dokážu smířit, bylo to tak vždy...
6) Už s nervama jsem zkusil zase odvzdušnit, vzduch žádnej nešel, ale po odvzdušnění se pedál zase chvíli vracel (tak 20 zmáčknutí). Přemýšlel jsem co vrací pedál do horní polohy a usoudil jsem, že to je pružina nad pedálem. Protože ta když tam není, tak vím, že pedál sotva vyleze do poloviny.
Koukal jsem u pedálu co se děje když se občas zasekne a nevrátí. Pružina se zmáčkne a pak se překlápí do opačné polohy, ale v tom se zasekne ve vodorovné poloze, chvíli tak visí a po nějaké vteřině se překlopí a pedál vystřelí. Je to dost nepříjemné s tím tak jezdit, protože po přeřazení vás po chvíli spojka kopne do nohy jak se vrátí.
Nesetkal se s tím někdo? Jestli to nevyřeším, tak budu mít doma peklo, jedinou útěchou teď je, že jsem dal k dispozici svoje auto
Problém se spojkou Polo 9N 1,2 40kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Problém se spojkou Polo 9N 1,2 40kW
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro S-line
V jakým stavu je ta pružina, nedrhne na uložení nebo ty plasty uvnitř jejího válce? Po těch km má jistě něco za sebou, jestli to nepořeší trocha silikonovýho oleje, tak nová pružina jistě
Podle převodovky nejspíš 1J2721403B nebo 1J2721403A
Brát by ale měla výš, tak ještě odvzdušnuj
Podle převodovky nejspíš 1J2721403B nebo 1J2721403A
Brát by ale měla výš, tak ještě odvzdušnuj
Děkuju za rady. Odvzdušnění moc nevěřím. Prolil jsem spojkou 2L brzdovky a nešla ani jedna bublinka. Se starou spojkou se při odvzdušnění dělo, že to mělo takový proměnlivý efekt (chvíli lepší, chvíli hrůza), ale s novou spojkou pořád stejný, bere nízko, vše jde hladce, lehounce, jen ten pedal má tendence se nevracet vždy hned. Pomocnej válec se mi kupovat nechce, protože neteče, kdyby propouštěl tlak, tak kam? Ale klidně vyměnim tu gumičku. Sadu mám, kupoval jsem ji kvůli té prachovce, ale nevím jak ten plastovej váleček rozdělat, nenašel jsem nikde návod a mam strach, že mi praskne.
U té pružiny mam největší podezření, zkusil jsem ji prostříkat WDčkem, ale ještě jsem neměl odvahu a čas s tím jet. Na místě to fungovalo dobře. Jen jsem chtěl vědět, jestli to není běžná vada, že se ta pružina nějak unaví, nebo je důležitý, aby byla namazaná. Já ji vždy měnil když byla prasklá.
U té pružiny mam největší podezření, zkusil jsem ji prostříkat WDčkem, ale ještě jsem neměl odvahu a čas s tím jet. Na místě to fungovalo dobře. Jen jsem chtěl vědět, jestli to není běžná vada, že se ta pružina nějak unaví, nebo je důležitý, aby byla namazaná. Já ji vždy měnil když byla prasklá.
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro S-line