Zdvihatka + ventily O1 1.6 75kw

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Bydliště: UH

Zdvihatka + ventily O1 1.6 75kw

Příspěvek od xshreck »

UP: zkoušel jsem těsnost ventilů, v domácích podmínkách... na jednom válci výfukový i sací propustil petrolej. Zbytek to udržel dva dny.

Vzal jsem pak hadici se vzduchem a "objel" každý ventil, některé mírně bublinkovaly. Oný poslední pár doslova probublal, jako kdybych tam foukal malou dírkou.

Nechal jsem to u jednoho staršího pána zabrousit, akorát při profouknutí mi to fučí pořád. Dneska mi ukazoval, jak to zkouší podtlakem - nějak mu to drželo. Pořád si tím nejsem jist, zda to auto pak bude jezdit - tvrdí mi že ano ... co myslíte?
_________________________________________________________

Zdravim, jakym zpusobem maji fungovat zdvihatka u motoru v nadpisu? Jde mi o to, zda se vrchní cast, ktera je ve vahadlu, ma zamackavat dovnitř těla. Nebo ma byt napevno (pouze se otáčet)

Diky za infoObrázek
Naposledy upravil(a) xshreck dne 22 kvě 2019, 13:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jj, dá se vrátit zpět, ale když je v něm olej, tak pokud je ok je úplně tvrdý, dá se z něj vytlačit olej třeba ve svěráku opatrným stlačováním, vytlačí se olej a pak je měkký
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

Jsou vytazene z docela zakarbonovsneho motoru. Ja nikdy do benzinu nevlezl, v servise tvrdil jak jsou hydrostely KO. Tak se mi to moc nezdálo ... ucpaný neni, prostřikl jsem ho olejem a pekne protekl. Takze neřešit a dat zpet? Nebo prvně vytlačit?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

před montáží je vždycky stlačím a vytlačím z nich olej, aby pružily, zůstaly by viset ventily
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ja ich nikdy nevytláčam, ale v takom prípade treba počkať kým si sadnú.
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

Diky za radu chlapi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Marek001 píše:Ja ich nikdy nevytláčam, ale v takom prípade treba počkať kým si sadnú.
Ono pokud nejsi v presu a od hodiny, tak klidně můžeš počkat a postupovat v klidu a s rozvahou a dát novým součástkám možnost se seznámit s okolím a trochu se rozkoukat..Jejich start do nového života bude snažší a úspěšnější.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

To píšeš, jak porodní bába.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A co je vlastně mechán?Porodní bába...která přivede na svět mechanický život..A když motor dobře pláče a pravidelně dýchá, tak všechny" těhotné " jezdí k němu.. :)
nepropadat panice...
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

zkoušel jsem těsnost ventilů, v domácích podmínkách... na jednom válci výfukový i sací propustil petrolej. Zbytek to udržel dva dny.

Vzal jsem pak hadici se vzduchem a "objel" každý ventil, některé mírně bublinkovaly. Oný poslední pár doslova probublal, jako kdybych tam foukal malou dírkou.

Nechal jsem to u jednoho staršího pána zabrousit, akorát při profouknutí mi to fučí pořád. Dneska mi ukazoval, jak to zkouší podtlakem - nějak mu to drželo. Pořád si tím nejsem jist, zda to auto pak bude jezdit - tvrdí mi že ano ... co myslíte?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já bych to nedramatizoval, nalil bych za ventil trochu benzinu a pokud do pár vteřín nic neproteče, je to o.k. Při výrobě se vůbec ventily nezabrušují, stačí přesná výroba sedla i ventilu..A když to pán zabrousil, tak musí být na ventilu znát šedý souvislý kroužek /nejlépe uprostřed/na dosedací ploše ventilu..Víc pro to neuděláš... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

hlavně šířka ten dosedací plochy ventilu v sedle má být okolo 1mm, pokud se jen ventil zabrušuje a šířka ty dosedací plochy se zvětšuje, ventily blbě těsní a dřív dojde k podpálení, tzn. jen broušení sedla bez zafrézování na potřebnou šířku je naprd
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To snad je předpoklad, že se dodržuje dosedací plocha. Jsou toho všude litanie, bohužel se stává, že požadují "absolutní těsnost" a neustálým zabrušováním udělají do ventilu 1mm zápich.. :)
nepropadat panice...
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

Tak, po problemech se shanenim bitu ribe a shanenim momentaku bych potreboval jeste jednu radu ... jelikoz v tomhle aute jsem poprvy a dostal jsem ho jako reseto, nemuzu nikde najit, kam patri drzak na fotce. Dokaze nekdo identifikovat, kam by mel jit? Hledal jsem uchytly na kabely, ale nenasel nic ... s drzakama nejak bojuju (LOL) dikyObrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“