dotaz ohledne klimatizace

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

dotaz ohledne klimatizace

Příspěvek od oregan »

Ahoj mate nekdo zkusenost s plenim klimy?
Mam tady ford fiesta 2010 a naplnil jsem klimu - radny vakuovani - vse jak ma byt.
Nplnil jsem to 520g co doporucuje vyrobce.
Nastartoval jsem,pustil jsem klimu a vzdy sleduju budiky na plnicce - nizkotlakou a vysokotlakou vetev kolik tlaci kompresor.

Na budiku vysokotlake vetve - cervena barva mi najednou zacal stoupat tlak az na maximum za par vterin a bouchla mi trubka od klimy.

Co zapricinuje stoupani tlaku na vysokotlake vetvi? jake mohou byt priciny?
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Nefunkční sahary.
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Re: dotaz ohledne klimatizace

Příspěvek od oregan »

ok a vcera jsem tady mel passat a tomu se malinko taky zvysovala vysokotlaka vetev,ale sahary sli.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

normální je do 15 barů, pak to už musí zapnout sahary na maximum a pokud to leze výš je něco blbě ( špinavý chladič, moc chladiva...) ve 20-22 to musí odstavit čidlo tlaku chladiva
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2028
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Odpovědi: 0
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

nebo přicpanej system
Tiguan 2 2.0 tdi
dany01
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 06 zář 2015, 09:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dany01 »

Dnes som bol kolegovi riešiť klímu a pred nami tam bola A6 kde po naplnení a zapnutí klímy šiel tlak hore, Sahary isly, chalan vytiahol hadicu , vystriekal špinavý chladič a bolo vybavené.
My sme plnili to nové ekoteroristicke chladivo R 1243- čo vraj je extrémne horľavé, nebezpečne , ale ze chráni ozón... A peňaženka zaplace... 525 g za 180 e, a pri týchto "papundekloch " čo sa teraz vyrábajú rad radom po 3-4 rokoch je chladivo preč.... aleluja ekoteroristi z EU
Starý systém 40 e a nový 5x toľko (LOL)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

nový systém funguje na R134 :) jen je potřeba vyrobit redukce. Proč si myslíte, že došlo ke zdražení R134? ;)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Novy system?
Som bol v tom, ze sa nic na nom nemenilo, iba presli na novy typ chladiva. V tom mala byt ta vyhoda pre vyrobcov, ze nemusia nic menit a preto asi toleruju aj jeho vyssiu cenu, kedze typ chladiva je patentovany.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

MirekX píše:nový systém funguje na R134 :) jen je potřeba vyrobit redukce. Proč si myslíte, že došlo ke zdražení R134? ;)
máš to někde otestovaný? není potřeba nic měnit, jen vyměnit chladivo?
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od oregan »

chlepi jeste otazka.nemate nekdo plnicku iulii od intercarsu? Nevite jak se na tom daji zkalibrovat vahy?
dany01
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 06 zář 2015, 09:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dany01 »

Huml píše:máš to někde otestovaný? není potřeba nic měnit, jen vyměnit chladivo?
V mojom prípade netreba nič meniť, v manuálne mam napísane obidve chladiva , ale samozrejme je tam to nové - lebo auto je pre EU, Ceed.
Ako bolo napísane, je to o koncovkach. Aj chalan povedal ze tam môže ísť to staré, akurát či si budú majstri chcieť prerábať hadice , keď kúpili stroje na nové drahé chladivo a účtovali by malé sumy za staré . Niečo hovoril , ze by ho mohli "kurevsky" dodrbat ak by mu prišla kontrola ze plní staré chladivo do systémov kde bolo už z výroby nové. Ľudia sú blbi , začali by sa chváliť na Facebooku, forach, instagrame ako ušetrili a za krátko by chalan zahucal....
Problém je vraj vtom ze to nové nevydrží tak dlho v systéme ako staré a chodia mu autá nie s malo chladivom ale úplne prazdne systémy - bavíme sa o 2-3 ročných autách. Všetko osidene na materiále - tenučké trúbky, kompresory,chladiče ako z papieru, cely systém stavaný na hrane funkcnosti.
Pikoška bola , ze vraj výrobci plnia vo výrobe minimum chladiva aby systém bol funkčný , a usetrili. Sak nevadí , zákazník si to potom zaplatí.... (LOL)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

MirekX píše:nový systém funguje na R134 :) jen je potřeba vyrobit redukce. Proč si myslíte, že došlo ke zdražení R134? ;)
A až k tomu přijde někdo, kdo si přečte na štítku y1234f, připne na patřičnou plničku a odsaje R134a tak bude koukat :)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Má to jiné koncovky a je to samozřejmě každého věc. Pokud by to někdo patřičný zjistil, tak je asi průšvih, Osobně jsem to nezkoušel, (auta moc neděláme) ale ve firmě ,kde bereme chladivo a díly na klimošky nám v tichosti tvrdí, že se samozřejmě nic nestane. Pozor na to, že všechny tyto plyny a zacházení s nimi je poslední dobou dost pod dohledem. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Ano,my treba zákazníkovi,ktery nemá školení a certifikát na chladivo,ani chladivo nesmíme prodat.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od oregan »

s tim chladivem bych to nedelal,byl jsem na skoleni a tam rekli ze pokud by se neco stalonapr. bouracka a zjistili ze tam nema byt toto chladivo tak je z toho obrovsky pruser.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“