dotaz ohledne klimatizace
Moderátoři: šulda, Moderátoři
dotaz ohledne klimatizace
Ahoj mate nekdo zkusenost s plenim klimy?
Mam tady ford fiesta 2010 a naplnil jsem klimu - radny vakuovani - vse jak ma byt.
Nplnil jsem to 520g co doporucuje vyrobce.
Nastartoval jsem,pustil jsem klimu a vzdy sleduju budiky na plnicce - nizkotlakou a vysokotlakou vetev kolik tlaci kompresor.
Na budiku vysokotlake vetve - cervena barva mi najednou zacal stoupat tlak az na maximum za par vterin a bouchla mi trubka od klimy.
Co zapricinuje stoupani tlaku na vysokotlake vetvi? jake mohou byt priciny?
Mam tady ford fiesta 2010 a naplnil jsem klimu - radny vakuovani - vse jak ma byt.
Nplnil jsem to 520g co doporucuje vyrobce.
Nastartoval jsem,pustil jsem klimu a vzdy sleduju budiky na plnicce - nizkotlakou a vysokotlakou vetev kolik tlaci kompresor.
Na budiku vysokotlake vetve - cervena barva mi najednou zacal stoupat tlak az na maximum za par vterin a bouchla mi trubka od klimy.
Co zapricinuje stoupani tlaku na vysokotlake vetvi? jake mohou byt priciny?
Re: dotaz ohledne klimatizace
ok a vcera jsem tady mel passat a tomu se malinko taky zvysovala vysokotlaka vetev,ale sahary sli.
normální je do 15 barů, pak to už musí zapnout sahary na maximum a pokud to leze výš je něco blbě ( špinavý chladič, moc chladiva...) ve 20-22 to musí odstavit čidlo tlaku chladiva
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Dnes som bol kolegovi riešiť klímu a pred nami tam bola A6 kde po naplnení a zapnutí klímy šiel tlak hore, Sahary isly, chalan vytiahol hadicu , vystriekal špinavý chladič a bolo vybavené.
My sme plnili to nové ekoteroristicke chladivo R 1243- čo vraj je extrémne horľavé, nebezpečne , ale ze chráni ozón... A peňaženka zaplace... 525 g za 180 e, a pri týchto "papundekloch " čo sa teraz vyrábajú rad radom po 3-4 rokoch je chladivo preč.... aleluja ekoteroristi z EU
Starý systém 40 e a nový 5x toľko
My sme plnili to nové ekoteroristicke chladivo R 1243- čo vraj je extrémne horľavé, nebezpečne , ale ze chráni ozón... A peňaženka zaplace... 525 g za 180 e, a pri týchto "papundekloch " čo sa teraz vyrábajú rad radom po 3-4 rokoch je chladivo preč.... aleluja ekoteroristi z EU
Starý systém 40 e a nový 5x toľko

nový systém funguje na R134
jen je potřeba vyrobit redukce. Proč si myslíte, že došlo ke zdražení R134? 


Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
V mojom prípade netreba nič meniť, v manuálne mam napísane obidve chladiva , ale samozrejme je tam to nové - lebo auto je pre EU, Ceed.Huml píše:máš to někde otestovaný? není potřeba nic měnit, jen vyměnit chladivo?
Ako bolo napísane, je to o koncovkach. Aj chalan povedal ze tam môže ísť to staré, akurát či si budú majstri chcieť prerábať hadice , keď kúpili stroje na nové drahé chladivo a účtovali by malé sumy za staré . Niečo hovoril , ze by ho mohli "kurevsky" dodrbat ak by mu prišla kontrola ze plní staré chladivo do systémov kde bolo už z výroby nové. Ľudia sú blbi , začali by sa chváliť na Facebooku, forach, instagrame ako ušetrili a za krátko by chalan zahucal....
Problém je vraj vtom ze to nové nevydrží tak dlho v systéme ako staré a chodia mu autá nie s malo chladivom ale úplne prazdne systémy - bavíme sa o 2-3 ročných autách. Všetko osidene na materiále - tenučké trúbky, kompresory,chladiče ako z papieru, cely systém stavaný na hrane funkcnosti.
Pikoška bola , ze vraj výrobci plnia vo výrobe minimum chladiva aby systém bol funkčný , a usetrili. Sak nevadí , zákazník si to potom zaplatí....

Má to jiné koncovky a je to samozřejmě každého věc. Pokud by to někdo patřičný zjistil, tak je asi průšvih, Osobně jsem to nezkoušel, (auta moc neděláme) ale ve firmě ,kde bereme chladivo a díly na klimošky nám v tichosti tvrdí, že se samozřejmě nic nestane. Pozor na to, že všechny tyto plyny a zacházení s nimi je poslední dobou dost pod dohledem. 

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 

